Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zijn ze er nog wel de echte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zijn ze er nog wel de echte

na veel zoeken en bij div, liefhebbers heb gekeken vraag ik mij af of de Geelvoorhoofdkakariki en de Roodvoorhoofdkakariki in de zuivere form en formaat nog wel zijn te verkrijgen over al van wat ik heb gezien gaat het om zeer kleine dieren ik zat er aan te denken om deze vogels nog een keer te nemen had ze 20 jaar geleden ook maar wat ik nu zie is om te huilen

triest maar waar

Vind ook maar eens fokzuivere vogels van genoemde soorten, waar geen mutaties uit voort komen. Die zijn al behoorlijk schaars!

Helaas moeten we constateren dat deze situatie steeds vaker en helaas ook bij steeds meer soorten voorkomt.

Ondanks dat velen (w.o. ondergetekende) al jaren hebben gewaarschuwd voor deze ontwikkeling gaan we deze problematiek de komende jaren waarschijnlijk alleen maar meer tegen komen.

Eerlijk gezegd zou het me ook niet echt verbazen dat er op enig moment een kentering komt in het najagen van dure c.q. rendabele mutaties, hetgeen in grote lijnen overeenkomt met een soort piramidespel, maar dat er de komende jaren meer vraag zal ontstaan naar raszuiver vogels.

#
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Gelukkig is bij bepaalde soorten al een kentering te zien en worden wildkleur vogels (zonder splitten) al gewaardeerd.

Opmerking

de wildkleur is de grootste variable die we kennen.ken genoeg mutatie,s die groter zijn dan de wild kleur ook zijn de vogels in gevangen schap groter dan in het wild omdat daar juist na gekweekt is voor de tt .

m.v.g eric

Opmerking

de wildkleur is de grootste variable die we kennen.ken genoeg mutatie,s die groter zijn dan de wild kleur ook zijn de vogels in gevangen schap groter dan in het wild omdat daar juist na gekweekt is voor de tt .
          dus een vogel van goede kwaliteit is!
          Amigo de los Psittacidos

Opmerking

De vraag zou je eigenlijk om moeten draaien, daar is dit topic ten slotte mee gestart. Is een kleine vogel een minderwaardige vogel?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
              na veel zoeken en bij div, liefhebbers heb gekeken vraag ik mij af of de Geelvoorhoofdkakariki en de Roodvoorhoofdkakariki in de zuivere form en formaat nog wel zijn te verkrijgen over al van wat ik heb gezien gaat het om zeer kleine dieren ik zat er aan te denken om deze vogels nog een keer te nemen had ze 20 jaar geleden ook maar wat ik nu zie is om te huilen
              Indien je op zoek gaat naar geelvoorhoofden vindt je nog wel vogels die zuiver lijken(!!!). Bij roodvoorhoofden is het een stuk minder. Ik was van het weekend bij een handelaar er zaten alleen maar gele en bonte vogels. Zelfs bij vogels die wildkleur leken zater er met een roze teennagel of een gele vlek ergens op het lichaam. Helaas.

Opmerking

alles waar wij mee trachte te kweken is al decenia,s niet meer zuiver ook de wildkleuren niet waar nog nooit een mutatie is uit gevallen hebben ook deze wildkleuren een gedaante verwisseling gehad het gene plaatje is gewoon te smal geworden waardoor juist ook al die mutatie,s zijn gevallen ,door selectie kun je inderdaad bepaalde eigenschappen vast leggen. wil je wildkleuren zul je de portomonee moeten trekken en {smokkel} wildvangvogels moeten bestellen ben je ook zeker dat het wildkleur is ,word wel gedaan door mensen met veel geld

Opmerking

Interessant Eric
                  Door een verbod op de invoer van nieuwe genen wordt er dus veel dierenleed veroorzaakt?

mvg. Eelke

Opmerking

ben vandaag bij een liefhebber (kweker) geweest hij had volgens hem mooie wildkleuren kom ik daar kijk naar de vogels moet zeggen wel forse vogels
                    verteld hij vol trots dat hij met regelmaat gele jongen bij zijn (zuivere wildkleur) krijgt ik dus weer na huis zonder vogels 150 km voor niets gereden

Opmerking

Welcome to the club!

Zoals gezegd, deze problematiek wordt helaas alleen nog maar groter.

en in reactie op Eric en Ele:

Laten we ons vooral geen illusies maken, want voor geld is echt ALLES -van regenworm tot sneeuwluipaard- te koop!

#
                      Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                        Welcome to the club!

Zoals gezegd, deze problematiek wordt helaas alleen nog maar groter.

en in reactie op Eric en Ele:

Laten we ons vooral geen illusies maken, want voor geld is echt ALLES -van regenworm tot sneeuwluipaard- te koop!

#
                        klopt je moet alleen het geld er voor hebben en de wegen kennen waar je moet zijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                          Interessant Eric
                          Door een verbod op de invoer van nieuwe genen wordt er dus veel dierenleed veroorzaakt?

mvg. Eelke
                          zo had ik het nog niet bekeken . daar ga ik eens verder over nadenken Eelke

m.v.g eric

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                            klopt je moet alleen het geld er voor hebben en de wegen kennen waar je moet zijn
                            als je geld heb of als ze denken dat je dat heb krijg je vanzelf mailtje,s

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
                              zo had ik het nog niet bekeken . daar ga ik eens verder over nadenken Eelke

m.v.g eric
                              Uhm, hier denk ik toch anders over Eelke en Eric. Uiteindelijk gaat de natuur als we deze met rust laten altijd terug naar de wildkleur. Dit is een wezenlijk onderdeel van het genen pakket.
                              Alle mutaties of ze nu wel of niet zichtbaar zijn, positief of negatief zijn, zijn een onderdeel van het genen pakket wat de wildkleur bij zich draagt.

Denk daar maar eens over. Elke mutatie is een onderdeel van de wildkleur. En zal daar als wij stoppen met selecteren weer naar terug gaan.
                              Mijn leven...........

Opmerking

Working...
                              X