Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door rudie
    ik wacht gewoon tot ze zelf gaan eten ik heb tot nu toe ook nog gene last gehad tussen der vader en zijn jongen terwijl de pop weer op het nest zit en zoals zag van de 5 eieren waren er 4 bevrucht dus als het allemaal goed gaat heb ik straks 8 jonge pennanten rosella

ik hoop dat bij jou ook goed gaat
    Ik heb de jongen nog niet zelf zien eten,dus hopenlijk voert de man ze nog een tijdje.
    De turquoisinepop heeft ook 5 eitjes,maar ik laat me gewoon verrassen

Heb jij geen problemen met je pennant rosella's ?
    Wij hebben toen ons koppel pennant rosella's weg moeten doen vanwege veel klachten over het geschreeuw van ze.
    Gelukkig zijn de bourksen en de turquoisinen hele rustige vogels

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      Bij de splendidparkieten haal ik de jongen er bij vandaan als de pop en/of man er achteraan begint te jagen. Let wel op of dat ook het geval is met de laatst uit het blok gekomen jongen want meestal worden die nog wel getolereerd en nog gevoerd tot het moment dat ook die de leeftijd bereikt hebben om er bij weg te halen.
      Ik zal er voor zorgen dat ik de jongen weg haal als de man/pop er achter aan gaat jagen.
      Maar geef dat vangen van de jonge turquoisinen uit de voliere,straks geen stress bij de broedende vogels ?

Opmerking

[QUOTE=imasu;137714]Ik zal er voor zorgen dat ik de jongen weg haal als de man/pop er achter aan gaat jagen.
        Maar geef dat vangen van de jonge turquoisinen uit de voliere,straks geen stress bij de broedende vogels ?[/QUOTE

schreeuwen valt reuze mee en aardig buren he:P. wat ik meestal doe ik ontworm ze meteen anders moet je ze nog een keer pakken. stres is der altijd maar bij de ouders valt het reuzen mee als je maar rustig doet niet als een gek met een net gaat zwaaien haha ik hoop dat goed gaat

rudie karssen
        Neem Gerust een kijkje op mijn site

http://rkarssenvogels.123website.nl

Opmerking

Nu weet ik dat 1 van de jongen een man is door de rode tekening op zijn vleugels.
          Maar bij de andere twee kan ik het niet zien.
          Wat denken jullie dat het geslacht is ?

Opmerking

De andere splendidjongen (zie 26-6-2011) zijn ook uitgevlogen.

Alle drie dezelfde kleur, maar door het iets blauw-verschil aan de kop mogelijk 2 mannen en 1 pop?

Jong 1:

Jonegn 2 en 3:
            www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

mooi resultaat tenzi

hier kwam ik vanochtend achter

Click image for larger version

Name:	pennanten rosella jonge 12.jpg
Views:	1
Size:	61,7 KB
ID:	428668

Name:	pennanten rosella jonge21.jpg
Size:	57,9 KB
ID:	428669

het zijn 4 pennanten rosella jongen

Opmerking

Ik ben de laatste tijd erg druk geweest,dus heb ik geen tijd gehad om te schrijven.
                Wat een prachtige foto's van je jonge splendids Tenzi en wat een aparte kleuren hebben ze.
                En zo te zien gaat het bij jou ook goed met je pennant rosella's Rudie.
                Hoeveel jongen heb je nu ?

Ik zit zelf met een probleem bij mijn turquoisine.
                Mijn pop heeft 6 eitjes gelegd,maar ze wil niet op alle 6 eitjes broeden.
                Ze heeft 3 eitjes aan de kant geschoven en broed nu om en om op 3 eitjes.
                Ik heb ze al een paar keer bij elkaar gelegd,maar als ik later ga kijken heeft ze er toch weer 3 aan de kant geschoven.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door imasu
                  Ik ben de laatste tijd erg druk geweest,dus heb ik geen tijd gehad om te schrijven.
                  Wat een prachtige foto's van je jonge splendids Tenzi en wat een aparte kleuren hebben ze.
                  En zo te zien gaat het bij jou ook goed met je pennant rosella's Rudie.
                  Hoeveel jongen heb je nu ?

Ik zit zelf met een probleem bij mijn turquoisine.
                  Mijn pop heeft 6 eitjes gelegd,maar ze wil niet op alle 6 eitjes broeden.
                  Ze heeft 3 eitjes aan de kant geschoven en broed nu om en om op 3 eitjes.
                  Ik heb ze al een paar keer bij elkaar gelegd,maar als ik later ga kijken heeft ze er toch weer 3 aan de kant geschoven.
                  Kijk daar wel mee uit. Als ze elke keer andere eitjes aan de kant schuift dat kan je hele nest verpest worden, omdat deze dan zeer onregelmatig bebroed worden en ernstig afkoelen. Als ze dat met steeds wisselende eitjes doet, zijn ze straks alle 6 afgestorven.
                  Misschien de eitjes die zeker bevrucht zijn laten liggen en de (mogelijk) onbevruchte weghalen?
                  www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Ik heb gistermiddag de eitjes weer bij elkaar gelegd en vanmiddag lag ze er nog steeds op.
                    Ik hoop dus dat het goed gaat.
                    Maar ja van een parkiet die zelfs op de grond gaat broeden,kan je van alles verwachten

Opmerking

Nieuwe foto's

de pennanten jongen 3weken oud

Name:	jonge pennanten 3.jpg
Size:	45,0 KB
ID:	428707

ze groeien hard

Opmerking

Wat gaat dat snel he
                        Ik wacht nog steeds dat het eerste eitje van het 2de nest uitkomt

Opmerking

Working...
                        X