Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Dit zijn de 3 jongen turquoisines.
Het zijn 1 opaline pop,1 gele roodbuik pop met licht oranje in de staartveren en een geel/groen overgoten man met licht oranje in de staartveren.
Bedankt,ik ben er ook erg blij mee
En wat denk je.........ik vond vanmorgen weer een eitje achter de stenen.
De pop is dus met haar 2de nest begonnen en ze vind de grond schijnbaar toch fijner dan een nestblok
De pop had op de grond al 2 eitjes gelegd en vandaag zag ik haar in een nestkast zitten waar ze ook een eitje gelegd heeft.
Kan ik nu die 2 eitjes van de grond ook in de nestkast leggen of zou ze die er uit gooien ?
als je zeker weet dat de pop in het nestblok verder gaat leggen, kan je gerust die andere 2 eieren er bij in leggen. Ik zou nog even aanzien waar het volgende ei gelegd gaat worden. En dan pas aktie gaan ondernemen.
Ik heb de eitjes gisteren in de nestkast gelegd en de pop blijft er op broeden,dus dat gaat goed.
De vader voert de jongen nog steeds,maar waneer moet ik de jongen weghalen ?
Ik las met 2 weken,klopt dat of is dat te vroeg ?
Ik heb de eitjes gisteren in de nestkast gelegd en de pop blijft er op broeden,dus dat gaat goed.
De vader voert de jongen nog steeds,maar waneer moet ik de jongen weghalen ?
Ik las met 2 weken,klopt dat of is dat te vroeg ?
ik wacht gewoon tot ze zelf gaan eten ik heb tot nu toe ook nog gene last gehad tussen der vader en zijn jongen terwijl de pop weer op het nest zit en zoals zag van de 5 eieren waren er 4 bevrucht dus als het allemaal goed gaat heb ik straks 8 jonge pennanten rosella
Bij de splendidparkieten haal ik de jongen er bij vandaan als de pop en/of man er achteraan begint te jagen. Let wel op of dat ook het geval is met de laatst uit het blok gekomen jongen want meestal worden die nog wel getolereerd en nog gevoerd tot het moment dat ook die de leeftijd bereikt hebben om er bij weg te halen.
Opmerking