Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onregelmatig leggen bourkeparkiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Onregelmatig leggen bourkeparkiet

Mijn bourkeparkiet zit nu op 4 eieren, maar ze heeft deze erg onregelmatig gelegd. Namelijk op 26 april, 29 april, 6 mei en 8 mei. Komt dit wel goed? Ik heb ook nog een koppel turquoisines in de voliere zitten, maar deze zit ook op 4 eieren en deze heeft ze gelegd op 2, 4, 6 en 8 mei. Ik heb niet gezien dat ze in elkaars broedblok zaten. In de voliere hangen er 3 broedblokken. De bourkeparkieten zitten in het nachthok en de turquoisineparkieten zitten in de buitenvoliere.

Oorspronkelijk geplaatst door Inge
    Mijn bourkeparkiet zit nu op 4 eieren, maar ze heeft deze erg onregelmatig gelegd. Namelijk op 26 april, 29 april, 6 mei en 8 mei. Komt dit wel goed? Ik heb ook nog een koppel turquoisines in de voliere zitten, maar deze zit ook op 4 eieren en deze heeft ze gelegd op 2, 4, 6 en 8 mei. Ik heb niet gezien dat ze in elkaars broedblok zaten. In de voliere hangen er 3 broedblokken. De bourkeparkieten zitten in het nachthok en de turquoisineparkieten zitten in de buitenvoliere.
    Gewoon laten liggen, waarschijnlijk is de pop op 6 mei opnieuw begonnen en volgen er nog meer eieren.
    Meestal komen de eerste eieren dan ook niet uit.
    Mocht dat wel zijn, dan is dat bij een bourke geen probleem.
    sigpic

Opmerking

Hoi Fransb,

Dank je wel voor jouw reactie. Ik houd je op de hoogte hoe het afloopt. Ik was inderdaad van plan om de eieren te laten liggen, want ik weet ook niet welke ze wanneer heeft gelegd.

Groetjes Inge

Opmerking

Bij mij heeft een bourkepop ook eerst 2 eieren gelegd en toen een week niks. Daarna 3 eieren. De laatste 3 zijn uitgekomen afgelopen week. De eerste 2 niet. Deze zijn ook bruinig geworden en zullen niet uit gaan komen

Opmerking

Oke Spenkie,

Dank je wel voor jouw reactie!

Opmerking

Working...
          X