Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Uitleg Positieflijst
Collapse
X
-
-
hoi
ik kreeg ook deze mail binnen
vind het toch netjes deze mail nou weet ik zeker dat die aan gekomen is .
Opmerking
-
-
De wellicht zeer goedbedoelde mailing van PVH en het citaat 'Wij kunnen u melden dat wij, mede dankzij uw steun, er in zijn geslaagd de plannen van mevrouw Dijksma van tafel te krijgen' in het bijzonder heeft helaas toch voor enig misverstand gezorgd.
De plannen om tot een zo klein mogelijke positieflijst te komen zijn beslist niet van de baan!
Met inachtneming van mijn eerdere bericht in dit topic verwijs ik hier ook graag even naar de recente berichtgeving in Onze Vogels, september 2014, pagina 7 laatste alinea.
De positieflijst voor vogels, vissen en reptielen loopt vertraging op, maar uitstel is geen afstel!
Ofwel, de totstandkoming en criteria zijn/worden weliswaar aangepast, maar de indeling van gezelschapsdieren in lijsten -waaronder de positieflijst- komt er zeker.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Met inachtneming van het eindejaarsreces, hetgeen ongeveer half december begint, ben ik opnieuw reuze benieuwd hoe het er voor staat met de zoveelste deadline (te weten 01 januari 2015) aangaande de publicatie van de soortenlijsten in het kader van de wet dieren.
Parallel aan vorenstaande vond ik ook stukken van de Europese commissie waarin eenzelfde deadline is gesteld aangaande een bijlage c.q. soortenlijst met ongewenste invasieve exoten.
Vooralsnog lijkt het op beide fronten oorverdovend stil hieromtrent.
Stilte voor de storm of opnieuw uitstel van zaken?
***Amigo de los Psittacidos
Opmerking
-
Naar aanleiding van wat denk je dat het tij aan het keren is dan, Coen?
Voor zover ik weet heeft het ministerie nergens blijk gegeven om niet alsnog tot een zo klein mogelijke positieflijst te komen.
Daarnaast wil 'Europa/Brussel' maatregelen gaan nemen m.b.t. invasieve exoten, welke eveneens per 1 januari 2015 in werking zouden moeten gaan treden. Ook in dit geval is het wachten alleen nog op de bijlage c.q. soortenlijst, waar in die regelgeving naar wordt verwezen.
Wanneer die lijsten/bijlagen er daadwerkelijk komen is vooralsnog even de vraag, maar de kans dat een en ander gevolgen heeft voor o.a. zeer populaire soorten (zoals b.v. de halsbandparkiet) is aanzienlijk groot.Amigo de los Psittacidos
Opmerking
-
Amigo de los Psittacidos
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk BerichtNaar aanleiding van wat denk je dat het tij aan het keren is dan, Coen?
Opmerking
-
-
Op de website van het ministerie van EZ staat nog steeds de oude informatie over de Positieflijst van 2013, die is niet meer geldig. Verder wordt u aangemoedigd bij het Klantportaal van EZ (https://mijn.rvo.nl/huisdieren?inheritRedirect=trueDaar is geen enkele reden toe. Dat is een vergissing van de behandelend ambtenaar. Die lijst stamt nog uit de tijd van de eerdere Positieflijst van mevrouw Dijksma van 19 juni 2013.
bron: www.huisdieren.nlAmigo de los Psittacidos
Opmerking
-
Het ministerie van EZ wil de Positieflijst beperken tot de soorten die nu in Nederland worden gehouden. Alle andere soorten zouden dan bij voorbaat, en zonder enige beoordeling, worden verboden. Dit is in strijd met het Europees recht. Het ministerie van EZ lijkt er tot nu toe voor te kiezen dit te negeren en dat betekent dat wij (PVH) dit aan de bestuursrechter zullen gaan voorleggen.
Er is dus helemaal geen lijst van nu in Nederland gehouden soorten nodig. Het gaat hier slechts om een onwettige poging van het ministerie om de Positieflijst zo kort mogelijk te houden.
bron: www.huisdieren.nuAmigo de los Psittacidos
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking