Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Interessant is het gegeven dat in tegenstelling tot eerdere kennisgevingen de niet beoordeelde soorten (kennelijk tot dat moment) gehouden mogen worden.
deze constatering valt overigens gewoon onder de korte termijn vreugde, want op de langere termijn schieten we er natuurlijk totaal niets mee op.
#
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Geen idee of dit wel helemaal de bewuste tekst is. Het bericht wat in eerste instantie op de website van de rijksoverheid te zien was, was gedateerd: 20maart 2014. Waarom het bericht niet meer terug te vinden is, geen idee. Misschien stonden er fouten in?
Zo zie je maar dat een kopie van de tekst soms zo gek nog niet is.
Ik had je bericht gemist Henk3.
Het gaat dus hier over zoogdieren. Was dat ook zo?.
Nadat ik op de niet werkende link had geklikt heb ik de tekst uit de adresbalk "documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welke-huisdieren-mag-ik-houden" met google opgezocht.
Zo kwam ik bij voorgaande citaat.
Ik weet niet of de link ook voor iemand anders werkt maar hier komt ie: http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=nl
De datum van 20 maart 2014 zie ik nergens terug.
Ook na "blanco zoeken" (dus zonder zoektermen) op documenten en publicaties uitgebracht op die datum kom ik alleen een Kamerbrief over het verbod op aanbinden van koeien tegen.
Ele ik kan het niet meer helemaal goed terug halen in mijn geheugen. Dat korte gedeelte werkt niet naar behoren. Maar in mijn beleving was het een iets andere tekst. Nou ja wie weet heeft iemand er toch een kopie van gemaakt.
Na een kort vergelijkend onderzoekje blijkt dat de tekst die Ele heeft geplaatst overeenkomt met hetgeen ik eveneens onder betreffende link heb gevonden. Het plaatsen van mijn opgeslagen versie c.q. kopie van pagina is dus weinig zinvol.
Blijft wel de vraag waarom een en ander niet langer op de site van rijksoverheid beschikbaar is.
Maar ja, . . . er zijn wel meer onduidelijkheden en daarmee ook vragen omtrent deze Rijksoverheid, al dan niet inclusief hun site . . .
#
Amigo de los Psittacidos
Meer info over (andere) wetgeving die vandaag in werking treedt: http://www.licg.nl/5y4/besluit-houde...n-werking.html (als ik de wetgeving goed heb bestudeerd geldt die schriftelijke informatie alleen voor bedrijfsmatige inrichtingen).
de site van de rijksoverheid is 'uiteraard' een van de bronnen die ik regelmatig raadpleeg en deze brief is me dan ook zeker bekend.
Aldaar ook om informatie/toelichting gevraagd, maar tot op heden geen reactie ontvangen.
Punt is namelijk dat ik nergens iets kan vinden omtrent eventueel opnieuw uitstel van zaken. (alleen dat de datum 1 juli 2014 als een min of meer heilig verklaarde deadline werd beschouwd, waarvan de daadwerkelijke waarde bij deze aardig duidelijk is geworden.)
Wetgeving kan alleen van kracht worden als deze officieel is gepubliceerd en duidelijk/compleet is geformuleerd.
Aangezien b.v. de voorwaarden, waarnaar in de wet wordt verwezen, niet bekend/gepubliceerd zijn heeft het er alle schijn van dat de lijsten voor zoogdieren op dit moment nog niet van kracht kunnen
Amigo de los Psittacidos
De Staatssecretaris lijkt wel haast te willen maken want ze heeft zichzelf niet veel uitstel gegeven (zomerreces is over twee dagen). Ik weet niet of de Kamer het dan ook nog goed moet keuren, want dat zal dan pas na de zomer zijn. Verder verwacht ik ook nog wel een overgangsperiode, want mensen moeten ook de tijd hebben om de huisvesting e.d. aan te passen.
Hopelijk weten we over twee dagen meer, mocht jij nog een reactie krijgen hoor ik het graag .
Inderdaad Jeroen, waarbij nog even opgemerkt dat het hier dus gaat om uitstel van de inwerkingtreding van de lijsten voor zoogdieren naar 1 januari 2015.
Dit betekent zo goed als zeker ook nader uitstel van inwerkingtreding van de lijsten voor vogels, vissen en reptielen.
Amigo de los Psittacidos
Opmerking