Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weer eentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

wederom eens..

In jouw gehele antwoord, het aangepaste antwoord, het stukkie wat je erbij typt..... alles WK kan ik onderschrijven. En ik begrijp dat jij het allemaal wel eerlijk doet en dat anderen de hobby dus kapot maken. (die eikels die niet aan een boom hangen)...

Maar....ik zie niet in jou reactie terug hoe het dan wel moet.....en daar zit nu juist de crux.
    Zoals je zelf al voorspeld zal er binnen afzienbare tijd dus een totaal verbod komen. Door zelfregulering, nu komen met goede plannen kun je wellicht e.e.a. in banen leiden.
    Kijk naar de besluitvorming gisteren omtrent het ritueel slachten....alleen maar denken,....dat gebeurt toch niet zorgt er vroeg of laat voor dat het vechten tegen de bierkaai wordt.

Natuurlijk is straffen een oplossing, maar dan is het kwaad natuurlijk al geschied. Bij zoveel zaken geldt dat er helaas regels nodig zijn om 'ons soort' in goede banen te leiden. Ook ik heb een bloedhekel aan die regels maar soms moet je toch de keuze maken tussen regels en een janboel, of in dit geval het totale verbod.

Peer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Helaas kan meneer ook nog in hoger beroep gaan tegen het vonnis straks.

En als de inbeslag genomen auto en de som geld niet aantoonbaar gelinkt kan worden aan de zaak, krijgt hij die ook misschien nog wel terug.

Ze blijven er onder uit komen die gasten.
      Ja,dat lijkt me nogal logisch.
      Zo werkt het rechtssysteem, maar dat wil niet zeggen dat hij er ongestraft
      vanaf komt.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

nog een laatste antwoord voor peer ,vond ik wel zo netjes

de crux is Peer dat je dit soort praktijken wel kan gaan verbieden ,verscherpen en nog meer wetten en regels voor kan maken en zo 99% van de liefhebbers ( en ja dan heb ik het over in dit geval de e.c. sectie binnen de hobby) daarmee in het harnas jagen die ene % zal altijd wel blijven kwallen en buiten de pot blijven pissen.
        (iemand vermoorden mag ook niet en toch...........................).

al zet je de doodstraf erop bij het gepakt worden van illegale vogelpraktijken ,als `de mens` geld kan verdienen dan komt men al snel in de verleiding en blijft men het toch doen. ( en ga men juist heel veel dingen verbieden etc. dan gaat men dit juist in de hand werken want.........................hoe hoger het risico hoe meer er te verdienen valt, zie de illegale import praktijken etc. ).

dus met verbieden/nog meer wetten en regels los je de problemen nooit helemaal op.

al zou er ooit een totaal verbod komen ( en dat voorspel ik helemaal niet overigens), men doet dit langzaam aan ,stukje bij beetje het strotje dichtknijpen zeg maar.

juist die ene % word er telkens maar weer uitgelicht door bepaalde organisaties en word mee geschermd of dat iedereen zo bezig is in de vogelsport en dat klopt gewoon weg niet, simpel voorbeeld hoeveel positieve berichtgevingen in de media zie je van onze hobby en hoeveel negatieve berichtgeving zie je van onze hobby ?

hoe het dan wel moet? nou zoals antoni het heel netjes beschreef, iemand de fout in ,bij veroordeling aanpakken en daarmee is de kous af.

maar dus niet allemaal en nog meer wetten en regeltjes verzinnen om de rest (die wel goed bezig zijn) op voorhand al te gaan (be) straffen en laten "bloeden"voor het geen een willekeurig iemand zomaar weer kan doen.

met andere woorden ,het is soms wel eens genoeg, want genoeg is genoeg. ( wetten en regels zijn er om dingen in goed banen te leiden , niet om de mensen hun het plezier te ontnemen/onmogelijk te maken , doellende op alleen de vogelproblematiek)
        als men zelf van hogerhand ook hun eigen gemaakte wetten eens kunnen gaan naleven en handhaven mogen ze van mij weer wat "nieuws"gaan verzinnen, laten ze eerst op de juiste mankracht komen en als die dan zover is kunnen ze al heel goed uit de voeten met hetgeen "wij"al opgelegd hebben gekregen aan wetten en regeltjes.

hoe meer wetten en regeltjes hoe meer misstanden ( al dan niet expres begaan, want...................heel veel mensen weten niet waar ze mee bezig zijn en helpen soms onbedoeld de criminaliteit in de hand, denk o.a. aan de talloze kleine tropen die vandaag de dag nog massaal worden aangeboden, is allemaal e.k. toch ...............hahahahaha...........maar daar hoor je echt niemand over maar o wee als het een vogel is die hier ook rondvliegt..................... vogel liefhebbers zijn eigenlijk hele hypocriete mensen ).

i.p.v. nieuwe wetten en regels zouden ze die energie beter in voorlichting en handhaving kunnen steken.

stelling :
        wat wij echte liefhebbers kunnen doen als zelfregulering? een verraders volk worden, hoeveel mensen zien de advertenties wel niet voorbij komen van kauwen ( neem maar een voorbeeld) en denken heb je er weer 1 , en vervolgens gaan we gewoon verder, maar als men zo tegen is ,is er niks op tegen om de a.i.d ,of ander organisaties in te lichten hoor.........dat is zelfregulering.
        maar nee als het ons uitkomt (omdat we zoiets wel kunnen gebruiken of omdat zoiets lekker goedkoper is) .............tja dan doen "we" maar al te graag een oogje dicht.
        hoeveel mensen weten wel niet van een ander dat deze verkeerd bezig is ? ( op wat voor manier dan ook) maar nee dat is een aardige kennis die verraad je toch niet?
        nee zou ik ook niet doen ,maar is wel een hele goede oplossing voor veel problemen die als schadelijk worden beschouwd voor onze hobby.
        men veroordeel maar al te graag maar ernaar handelen .............ho maar, maar dit is niet "iets "van alleen de vogelsport hoor, ik refereer aan onze grote FIFA vriend iedereen weet het, iedereen zegt het en.....................word gewoon weer gekozen hahahahahahaha

en dat bedoel ik met hypocrietenvolk

groeten.

Opmerking

als ik iets zie wat niet door de beugel kan qwa wildzang of iets anders qwa wildvogels dan doe ik er iets aan puur om onze hobby te beschermen zodat de goeie mensen niet worden bestraft omdat er zo nodig mensen moeten zijn die puur voor geld onze hobby moeten verzieken heb laatst een topic geplaatst ( is inmiddels verwijderd dus in de tjoep container ) met kijk daar heb je weer 1 die ging over een kauw die daar was geleverd en te koop stond voor 40 euro zonder ring was in friesland ik heb de aid in geschakeld en binnen 12 uur was het opgelost de advertentie van mp af en de adverterder wordt vervolgt kijk zo leren ze het misschien af

Opmerking

En dan geven we meneer een taakstraf van 160 uur. Mag ie fijn vuilnis prikken in de natuur, kan ie meteen even kijken waar die zn volgende nestkastjes op gaat hangen...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Danielle1
              En dan geven we meneer een taakstraf van 160 uur. Mag ie fijn vuilnis prikken in de natuur, kan ie meteen even kijken waar die zn volgende nestkastjes op gaat hangen...
              Prima toch.
              Het rechtssysteem werkt dus.
              Als jou die taakstraf zo leuk lijkt,probeer er dan achter te komen
              of jij ze voor de overtreder mag waarnemen.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Danielle1
                Hij heeft ook niks byzonders gedaan ,,dit werd 50 jaar geleden ook al gedaan ,en zal altijd wel zo blijven want er is helemaal niks aan te doen.
                Degene die bereid zijn om vogels te kopen van duistere afkomst zijn net zo erg en behoren het zelfde gestraft te worden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Hij heeft ook niks byzonders gedaan ,,dit werd 50 jaar geleden ook al gedaan ,en zal altijd wel zo blijven want er is helemaal niks aan te doen.
                  Degene die bereid zijn om vogels te kopen van duistere afkomst zijn net zo erg en behoren het zelfde gestraft te worden.
                  Idd. zijn in feite helers.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                  X