Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkaartje kanarie in excel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweekkaartje kanarie in excel

Natuurlijk zijn er prachtige programma's om een hele boekhouding bij te houden van je vogelbestand. Maar misschien is dit niet voor iedereen weggelegd of veel te uitgebreid.
    Voor de liefhebber in excel bijgaand een kweekkaartje, in dit geval gemaakt voor de kanarie maar alle vogels zijn natuurlijk mogelijk.

Hoe werkt het?

Het bestand (excel 2007) bevat 4 bladen;

blad 1; het kweekkaartje
    blad 2; mijn vogels, overzicht van de vogels in je bezit
    blad 3; vraaglijst NBvV, alle vogels keurig op een rijtje zodat je niet hoeft te zoeken
    blad 4; jouw gegevens, zoals ringnummer etc.

STAP 1.

1. bestand downloaden; https://docs.google.com/leaf?id=0By5...thkey=CMiSypEC

STAP 2.

invullen jouw gegevens (op het gegevensblad zodat je niet elke keer alles opnieuw in hoeft te vullen)

STAP 3. invullen jouw vogels, op het blad, mijn vogels

STAP 4, kweekkaartje, door de keuze te maken van de man en de pop wordt het gehele kaartje vanzelf ingevuld.

STAP 5. printen - opslaan

Allemaal geen hogere wiskunde maar wel makkelijk om te gebruiken, c.q. te hebben.

N.B. !! de gehele vraaglijst zit dus ook in het bestand, die is in ieder geval altijd makkelijk om te hebben. (met dank aan NBvV)

De lijst is dus vrij eenvoudig aan te passen voor andere vogelsoorten, ik hoor wel als er animo voor is!

suc6,

Peer

reactie

Lijkt me wel leuk maar dan voor splendidparkieten. (parkieten)

Vraagprogramma dient dan zeker om de 4 jaar aangepast te worden?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

kweekkaart splendidparkiet

Bijgaand Henk,

Krijg toegang tot Google Drive met een Google-account (voor persoonlijk gebruik) of een Google Workspace-account (voor zakelijk gebruik).

hoop dat het allemaal werkt!,

Suc6,

peer

Opmerking

reactie

Moet nog eens even kijken hoe het allemaal werkt met invullen etc. Ik dacht via de vinkjes de kleurslagen aan te kunnen vinken maar dat lukt geloof ik niet. Ik moet er even wat tijd aan geven denk ik.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

aanvullende uitleg

Ik zal later nog wel wat aanvullende info plaatsen.

Suc6,

Peer

Opmerking

Verstrooid?

"Ik dacht via de VINKJES de kleurslagen aan te kunnen VINKEN."

Ik dacht dat je het voor parkieten wilde Henk .

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

verplaatsen topic

Ik heb me niet gerealiseerd dat het miss niet zo handig is alle kaartjes in 'kanaries' te plaatsen, dus Rob?, kun je topic verplaatsen?

Opmerking

kweekkaart zebravink + extra info

Bijgaand de versie 'zebravink'.

Overigens; ik ben natuurlijk geen programmeur of zo. Kan allemaal veel mooier en met veel meer knoppen en mogelijkheden maar dat was niet mijn bedoeling.
                Ik heb oorspronkelijk het kaartje gemaakt om uit te printen, dit kaartje seal ik in met zo'n simpel apparaatje van de lidl of zo. Op de kaartjes houd ik vervolgens met watervaste stift bij wat er allemaal gebeurd maar..... is natuurlijk leuk en makkelijk om e.e.a. in de computer alvast deels voor te bereiden en eventueel later netjes in te voeren vandaar. Maar dat terzijde.

In dit voorbeeld kun je zien dat je in de kolom kleur de keuze kunt maken vanuit het vraagbestand (rode cirkel). Da's handig want het zijn vaak lange namen en hoe was ook alweer de volgorde. Door het vinkje aan de bovenzijde van de tabel te kiezen kun je selecteren, dus bijvoorbeeld in de gele cirkel alle mannen onder elkaar.

Hier het bestand voor de zebravink.

Krijg toegang tot Google Drive met een Google-account (voor persoonlijk gebruik) of een Google Workspace-account (voor zakelijk gebruik).

Suc6,

Peer

Opmerking

kweekkaart gouldamadine

en hier de versie voor de Gouldamadine.

als er interesse is voor meer soorten....,

ik hoor het wel,

Suc6,

Peer

Opmerking

kweekkaart overige kanarie

bijgaand de versie voor de overige kanarie's ;

Opmerking

kweekkaart kleurkanarie (aangepast)

en die voor de kleurkanarie; (iets aangepast vandaar nogmaals)

suc6,

Peer

Opmerking

reactie

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                        "Ik dacht via de VINKJES de kleurslagen aan te kunnen VINKEN."

Ik dacht dat je het voor parkieten wilde Henk .

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland
                        Hoi Kees,

Lijkt ook zo raar als ik zou schrijven: Ik dacht via de splendidparkietjes de kleurslagen aan te kunnen splendidparkieten.

Groet, Henk.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Hoe pas ik de kleur aan?
                          Heb een reeks barmsijzen gemaakt maar als ik op kleur klik komen de kleuren van de zebravinken tevoorschijn.

Opmerking

uhmmm

Dat weet ik zo niet Svekkie.

Als je me even een mailtje stuurt en erbij vermeld wat de uitgangspunten zijn dan zal ik e.e.a voor je aanpassen .

groet

Peer

Opmerking

verplaatst

Uiteindelijk ben ik toch nog wakker geworden en op verzoek van Peer het topic verplaatst. Moest het liever naar een ander deel van het forum dan hoor ik het graag.

Groet,

Rob.

Opmerking

Working...
                              X