Natuurlijk zijn er prachtige programma's om een hele boekhouding bij te houden van je vogelbestand. Maar misschien is dit niet voor iedereen weggelegd of veel te uitgebreid.
Voor de liefhebber in excel bijgaand een kweekkaartje, in dit geval gemaakt voor de kanarie maar alle vogels zijn natuurlijk mogelijk.
Hoe werkt het?
Het bestand (excel 2007) bevat 4 bladen;
blad 1; het kweekkaartje
blad 2; mijn vogels, overzicht van de vogels in je bezit
blad 3; vraaglijst NBvV, alle vogels keurig op een rijtje zodat je niet hoeft te zoeken
blad 4; jouw gegevens, zoals ringnummer etc.
STAP 1.
1. bestand downloaden; https://docs.google.com/leaf?id=0By5...thkey=CMiSypEC
STAP 2.
invullen jouw gegevens (op het gegevensblad zodat je niet elke keer alles opnieuw in hoeft te vullen)
STAP 3. invullen jouw vogels, op het blad, mijn vogels

STAP 4, kweekkaartje, door de keuze te maken van de man en de pop wordt het gehele kaartje vanzelf ingevuld.

STAP 5. printen - opslaan
Allemaal geen hogere wiskunde maar wel makkelijk om te gebruiken, c.q. te hebben.
N.B. !! de gehele vraaglijst zit dus ook in het bestand, die is in ieder geval altijd makkelijk om te hebben. (met dank aan NBvV)
De lijst is dus vrij eenvoudig aan te passen voor andere vogelsoorten, ik hoor wel als er animo voor is!
suc6,
Peer
Voor de liefhebber in excel bijgaand een kweekkaartje, in dit geval gemaakt voor de kanarie maar alle vogels zijn natuurlijk mogelijk.
Hoe werkt het?
Het bestand (excel 2007) bevat 4 bladen;
blad 1; het kweekkaartje
blad 2; mijn vogels, overzicht van de vogels in je bezit
blad 3; vraaglijst NBvV, alle vogels keurig op een rijtje zodat je niet hoeft te zoeken
blad 4; jouw gegevens, zoals ringnummer etc.
STAP 1.
1. bestand downloaden; https://docs.google.com/leaf?id=0By5...thkey=CMiSypEC
STAP 2.
invullen jouw gegevens (op het gegevensblad zodat je niet elke keer alles opnieuw in hoeft te vullen)
STAP 3. invullen jouw vogels, op het blad, mijn vogels

STAP 4, kweekkaartje, door de keuze te maken van de man en de pop wordt het gehele kaartje vanzelf ingevuld.

STAP 5. printen - opslaan
Allemaal geen hogere wiskunde maar wel makkelijk om te gebruiken, c.q. te hebben.
N.B. !! de gehele vraaglijst zit dus ook in het bestand, die is in ieder geval altijd makkelijk om te hebben. (met dank aan NBvV)
De lijst is dus vrij eenvoudig aan te passen voor andere vogelsoorten, ik hoor wel als er animo voor is!
suc6,
Peer
Opmerking