Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
    Beetje minder croppen dan. Er mag best wat omgeving te zien zijn vind ik persoonlijk dus niet aan mijn mening storen a.u.b.
    uhh omgeving in de flink gecropte vogel is alleen lucht dus dat maakt niet zoveel uit en daar valt niks in te zien , ik probeerde scherpte randen/witte randen op die manier kwijt te raken, lukt gedeeltelijk , maar krijg er dus meer voor terug dan me lief is.
    maar het valt gewoon niet mee van (wat is het ?) 22.4 mb naar ( wat is het ?) 85 kb en ze dan "goed"te houden.

ik had nu eens graag gehoord: zo en zo doen en pats klaar ermee, maar nee.
    jammer.

mvg

Opmerking

• Tja, ieder doet het op zijn of haar manier maar ik denk dat die klap van zoveel mb naar zo'n beetje kb wel erg groot is.

Wat ik doe is omzetten van raw naar jpg en daarna pas naar 640 x 400 pixels verkleinen. (Kan ook een andere maat zijn natuurlijk.)
      Dan als laatste pas een beetje naverscherpen op de manier zoals ik dat in het fotoprogramma wat ik gebruik doe om het verlies aan scherpte te herstellen.

Zo en zo doen kan wel gezegd worden maar dan moet je wel met dezelfde bewerkingsprogramma's werken om het simpel te kunnen uitleggen.
      Ik ken jouw programmatuur niet. En misschien doen anderen het weer helemaal anders en vinden die mijn manier helemaal niks.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• ik zal dat pad morgen wel eens gaan bewandelen henkie, ik zal moeten blijven proberen.
        nu nog een (flink gecropte en gerezisede) takkie foto voor de liefhebbers voor het slapen gaan ( ga ik morgen proberen met nog wat andere foto's of het dan wat beter gaat) :

welke manier of wie "zijn/haar"manier doet er voor mij niet toe, ik wil gewoon dat de mooiere foto's ook mooi blijven of nog beter worden, That's all (is toch niet teveel gevraagd ).

mvg

Opmerking

• Zal je zo ff pb'tje mailen.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
            Zal je zo ff pb'tje mailen.
            prima maar ik ga wel slapen nu hoor, ik ziet/lees het morgen wel weer .

misschien dat ik morgen alweer wat minder veeleisend ben van en voor mezelf (you never know how een koe een haas vangt of zo iets ).

gr

Opmerking

• Opmerking

• erg mooi serie zeg van de pestvogel! ik ben benieuwd naar verdere foto's

Opmerking

• gij zijt een pestvogel of gij zijt geen pestvogel natuurlijk

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                  erg mooi serie zeg van de pestvogel! ik ben benieuwd naar verdere foto's
                  ik ook

nee gekkigheid, ik denk dat het wel weer genoeg geweest is met die pestvogels,er onstaat een "overkill" aan foto's denk ik.

ik heb er nog wel , dat is het niet, maar "men" zal al wel weer "pestvogel moe" zijn geworden intussen.

en om de mensen te "pesten" doe ik er lekker nog 1 plaatsen:

jammer van takkie op zijn borst ( tja "gezeikt" moet er worden hoor hahahahahahaha).

gr

Opmerking

• Echt niet perstvogelmoe hier! Zitten fraaie platen tussen!

Mijn fazantje, mogelijk palawan, ik ga het bij het dierenpark navragen. Ik kom er niet helemaal uit. Dank voor de tip in de in elk geval goede richting.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

• Mij pest je er echt niet mee hoor, je foto's zijn echt prachtig, ik dank je voor al het moois wat je laat zien.
                      groetjes
                      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                        ik ook

nee gekkigheid, ik denk dat het wel weer genoeg geweest is met die pestvogels,er onstaat een "overkill" aan foto's denk ik.

ik heb er nog wel , dat is het niet, maar "men" zal al wel weer "pestvogel moe" zijn geworden intussen.

en om de mensen te "pesten" doe ik er lekker nog 1 plaatsen:

Opmerking

• mama , ze pesten me terug da's niet eerlijk

yup scherp zat en de mooiste foto's ( in mijn ogen dan ,moeten eigenlijk nog komen of niet ).

eentje nog doen dan ? (hier aanvinken )

[x] ja
                          [] nee

hahahahahaha moet weer niet gekker worden, yup zit weer in een fotoflow.

aanzienlijke crop + verscherping + 2 stapjes saturation ( en dit laatste had ik beter niet kunnen doen denk ik, weet het eigenlijk wel zeker hahahahahaha)
                          niet vergeten heren , bewerken kan ik niet en moet ik nog leren. ( en zoals jullie wel kunnen zien ben ik volop aan het proberen, dit soort foto's lenen zich er perfekt voor, de mooiere blijf ik voorlopig van af ).
                          gewoon lekker klooien.

ohja, vandaag heb ik ze bij het uitlaten van mijn hondje uiteindelijk wel weer gezien , maar ik maak er geen foto's meer van ,ik heb er nog zat (die ik moet uitpluizen) en de vogels krijgen van mij rust, nu hopen dat die horde aan fotografen die ik vandaag gezien heb dit ook gaan doen.( zal wel niet, en maar rennen met die statieven achter die vogels aan, stelletje......................................... ..).
                          genoeg is genoeg

mvg

Opmerking

• Mooi Arjan dat je ook weer ff mee doet.

Wk wat minder croppen volgens mij en niet teveel aan de knoppen zitten dan.

Enne, gun die andere fotografen ook een kiekje. Met of zonder statief. Ik gebruik zo'n dingetje ook zekers wel.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Mannen met statieven:

Haha je zal maar een pestvogel in je voortuin hebben

Gr Arjan

Opmerking

• gaat niet om statief gaat om..................

yup zoiets ja en de 1 wil net wat dichterbij staan dan de ander.

ik gun iedereen zijn kiekje Henk3 maar niet ten koste van de vogels en omgeving/natuur.
                                ik kan er verder weinig aan doen ( het is niet op private terrein) maar dit wil dan niet zeggen dat ik erin mee hoef te gaan, daarom dus het besluit om er zolang ze er zitten er alleen nog maar met de hond langs te gaan om te kijken en eventueel net als vandaag "de paparazzi" erop te wijzen dat niet alles verrot hoeft gemaakt te worden. ( staan gewoon op de planten in de mensen hun tuintjes bv. om maar dat ene shot te krijgen..................nou sorry hoor)

deze pestvogels waar ik het over heb zijn toch weer wat anders ( eens te meer bewijs dat het in hokjes stoppen of alles over 1 kam scheren iets is waar de nodige ?? bij gezet kan worden) deze zijn nu eenmaal niet zo benaderbaar als "normaal gesproken" en als ik dan zie dat men ze eigenlijk opjaagt dan mag ik daar schande van denken/spreken dacht ik zo.

maargoed de ene pestvogel is de andere niet zullen we maar zeggen .

ik heb bij elkaar een half uur achter elkaar ( wellicht nog iets langer) foto's kunnen maken zonder dat de vogels zich verplaatste ( vandaar ook de tig foto's, als ik geen pijn in mijn vingers had ,had ik kunnen "schieten totdat mijn batterijen op waren) nu was het constant op en neer , snel een bes pakken en weer vluchten in de bovenste toppen van de bomen.

ik zie wat ik zie en ik kan vogels "lezen" ,ik zie welke afstand de vogels beschouwen alszijnde hun veilige comfort zone . ( dan maar wat verder ervan af en wat moeten croppen al dan niet met "verlies"van kwaliteit in foto) .

maargoed genoeg moraalridder gespeeld weer men doet maar , ik geniet dan wel op en andere manier.

ik zit op laptoppie te tikken dus kan niet bij de foto's anders had ik er wel eentje erop geknalt ( eentje om het af te leren hahahahahaha).

groetjes

Opmerking

Working...
                                X