Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door loodje
    Jee wat maken jullie mooie foto's zeg prachtig WK en Henk3.

Leuke fiets Henk, heel speciaal.
    Opknappertje uit grootmoeders tijd zeker
    .
    Die zag ik staan, je ziet aan de naam op de jaszak van de eigenaar wel, (Nirvana) wie er mee kwam aanzetten bij de lokale fietsenstalling, ik mocht er best een foto van maken, hij glunderde zelfs, was er nog trots op ook nog. die gozer hahaha
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

• is inderdaad een mooi fietsie, maar ik denk als je een stoepje op rijd, dat tie keurig knikt op de lasnaad, en hou je dan maar vast......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
        zeker wat ik wil, want men begrijpt mij toch niet heb ik alweer begrepen in een andere topic (maargoed hoe dom kan je zijn in al je zogenaamde "wijsheid" ? heel dom schijnbaar ).

deze vind ikzelf alweer wat strakkerderder (maar nog steeds niet wat ik wil, kunnen is een ander verhaal misschien wel weer, of misschien ook wel niet ) :

gr
        Voor mij is ie mooi genoeg maar als jij hem nog kunt verbeteren is dat natuurlijk prima. Dit is veel mooier zo zonder tak voor de snavel.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          is inderdaad een mooi fietsie, maar ik denk als je een stoepje op rijd, dat tie keurig knikt op de lasnaad, en hou je dan maar vast......
          O, is dat lasnaad ik dacht bisonkit hehe
          ja toch, ik vond het i.i.g. een opvallende verschijning

Net Russisch roulette
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
            wel leuk en apart om te zien ,chopper toch?
            . . .
            sorry voor de late reaktie WK, ik las er overheen
            maar ja inderdaad, een chopper, doet mij weer denken aan een helikopter en als hij doet wat Ton zegt, op de stoeprand knallen dan gaat hij wel 'vliegen'
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

• Ik vind "mislukte" mooi, is dat erg?
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• stukje Texel

Was echt genieten van de vogels daar

camping Loodsmanduin Zuid Texel
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                    Ik vind "mislukte" mooi, is dat erg?

Opmerking

• [QUOTE=winterkoning;

@ Henk3, geen vogels maar wel in de lucht hangende motor, zie ik toch ook niet alle dag. geinig wel om te zien. ( ik moet wel want ook deze heeft "veren"hahahahahahahahaha).

mvg[/QUOTE]

Goed geslapen zeker? Hoezo geen vogels?

Musje d'r bij nog?

Trouwens, die sluitertijden waar jij het over hebt zijn een prestatie op zich volgens mij met die beweegkegels.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Weer zo'n dag waarop geen vogel zich liet zien
                        I'm a little bit confused now.

maar.............................................. ..... kwartje valt nu pas , dat was geen "statement" maar een reactie op H.A zijn foto.
                        I see.

zal wel komen door de slechte nacht , vol verwachting klopt ons hart (trippel trip trippel trap).

mooie ringmus trouwens, dat is nu een soort die ik nog niet gezien heb dit jaar in mijn tuintje, ze zitten er overigens wel hoor.

vandaag ga ik weer eens een fotosessie experimenteren ( als het "gezin"geen andere plannen heeft) , ik wil hebben dat de vogels er helemaal scherp opstaan(van snavel tot staart) en zal dus met scherpte diepte moeten gaan klooien, ook wil ik gaan proberen om bv. van een geheel groepje mussen ze allemaal tegelijk er scherp op te hebben staan.

die laatste spreeuw had ik trouwens op 1/30 hoor (beetje het "normale" wat ik hanteer ,in die situatie).

mvg

Opmerking

• Ok maakt ook niet uit hoor, ha, ha. Ik doelde meer er meer op dat deze ook veren heeft wat betreft goed geslapen etc.

Op die trippel trappel wacht ik al jaren niet meer.

Ringmussen zitten hier genoeg valt me op.

Ik krijg ze er vaak nog niet goed op met 1/200e, zo beweeglijk als ze zijn. Je krijgt af en toe niet eens de tijd om scherp te stellen.

Als je maar licht genoeg hebt kan je zo'n groepje er ook wel scherp op krijgen, beetje naar F10 toe waarschijnlijk.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• ff wat geprobeerd met deze instelling :

shutterspeed: 1/80 sec
                            F. 9.0
                            Iso 200

ik wil voor mezelf niet boven de 200 Iso uitkomen
                            1/80 is voor mij zeer goed te doen ( ik ben op het moment erg stabiel met de losse klauwtjes).
                            F.9.0 geeft bij mij wel meer kans op bewegingsonscherpte /scherpte diepte word wel groter.
                            ( wat resulteer in het feit dat ik foto moet gaan verscherpen, tikkie verscherpt en gelijk die witte randen dus moet ik nog wat op zien te vinden).

we gaan gewoon door met klooien, gewoon omdat het leuk is .
                            en omdat ik er voor volgend weekend weer een beetje moet inkomen met dat gefotografeer.
                            lange ,lange weg nog te gaan eer de titel "fotograaf" is verdient.

mvg

Opmerking

• Mooie mus. Maar ik denk niet dat die F9 in dit geval nodig was.
                              De vogel zit bijna in het geheel vlak voor je. Dus kan een groter opening ook wel en geeft je misschien nog wel meer detail. Waarom niet boven de 200 iso?
                              Je hebt toch een prima camera die best een hogere iso aan kan?
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• vriendelijke groet
                                Henk

Opmerking

Working...
                                X