Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door girlits
    Jammer dat hij maar een poot hep

mvg eddie
    hahahha nou ik vroeg aan haar: ik zet je op de foto kan je ook een kunstje doen?
    nou dat deed ze , duurde niet lang hoor toen nam ze de vleugels hahahahaha

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
    Volgens mij ga je met sprongen vooruit WK, wow! Dat zijn hele fraaie foto's!

Wat is de kleine grijsje met de gele wangen voor soort?

nou dank je wel hoor Ton K.

dat grijsje is een jonge pop van de witte kwikstaart.

groetjes

Opmerking

• Hebben we na de horse whisperer en de dog whisperer nu ook een
      bird whisperer.

mvg eddie

Opmerking

• plaatje

Dacht toch echt dat die Valk niet een zij was maar een hij, gezien de kleur. Vrouwtje is toch veel bruiner?

Mooie plaatjes, mag je terecht een beetje trots op zijn wk.

Scholekster ma zoekt voedsel voor jong. Sterker nog ze heeft voedsel in d'r snavel zelfs, een emelt.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Zwart-wit in het zonnetje, weet je niets moeilijkers Henk? De rug is prachtig zo.
          Jammer dat het jong er net niet goed op staat.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

• nog probeersel vanuit die ene voorgaande

en maar klooien en maar klooien met die foto's .

Opmerking

• Op vakantie in Frankrijk wat foto's gemaakt van een nestje vogels en hun moeder. Nadat ze uitgevlogen waren spotte ik ze bij de eigenares in de tuin.

Als iemand weet wat het voor vogel is hou ik me aanbevolen. Moeder had rode staartpennen er tussen zitten envader was bijna helemaal zwart of donker bruin.

Helaas kreeg ik de moeder er niet scherper op met mijn 24-105 mm

De eerste 2 foto's heb ikals link geplaats waren veel te groot

http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

• reactie

Ton Koek,
                Zwart-wit in het zonnetje, weet je niets moeilijkers Henk? De rug is prachtig zo.
                Jammer dat het jong er net niet goed op staat.
                Ja is niet altijd een makkelijke vogel met dat zwart wit. Jong kon er even niet op wegens de afstand die ik tussen de lens en de vogel had. Soms is het even niet anders als je een vaste lens hebt.

Wk:
                en maar klooien en maar klooien met die foto's .
                Wil je nu opeens zeggen dat je dat zelf voor elkaar geklooid hebt? Petje af dan.
                Puntje: kijk even naast het hangende haakje, daar ga je net even de mist in met de houtstructuur.

Wiggel: Zwarte Roodstaart.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• yep helemaal zelf gedaan

maar of ik er nu "trots"op ben is een tweede.
                  ergens vind ik het helemaal niet leuk,de foto moet origineel blijven vind ik, kijk een hinderlijk takkie/sprietje weg of wat dan ook dat gaat nog maar ben dus nu een keertje verder gegaan onder het mom van er lering uit willen trekken., en dan maar kijken hoe dat het hier toont als ik zoiets plaatst ,want ik heb nog steeds "grote"moeite om bij elke foto de kwaliteit die ik hier ziet op eigen monitor , ook op het cafeetje tentoon ten spreiden ( want ik ziet nog steeds kwaliteitsverlies, t.o.v. het canonprogram).
                  m.a.w. kijken tot hoever ik de knoppen kan bedienen ( en dat gaat steeds een stukje verder/beter).
                  maar ik ben zeker niet van plan om dit vaak te gaan toepassen hoor ,kost mij teveel ergenis (tijdens en na).

en wat dat andere betreft ( heb je het nu gezien? nu komt zodadelijk iedereen met nestfoto's van wilde vogels, hoort nog steeds niet in mijn ogen).

mvg

Opmerking

• reactie

wk
                    en wat dat andere betreft ( heb je het nu gezien? nu komt zodadelijk iedereen met nestfoto's van wilde vogels, hoort nog steeds niet in mijn ogen).
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                      wk
                      Deze zin snap ik niet en weet ook eigenlijk niet hoe ik die moet interpreteren.
                      Ik weet ook ff niet wat ik had moeten zien eventueel.
                      bericht 5286 (zie linken).
                      A voor determinatie kan men volstaan met alleen de pop foto te plaatsen(of boekje raadplegen).
                      B het zou mij niet verbazen als het "uitvliegen" niet geheel vrijwillig is gebeurd,aangezien de jongen het kleed en de leeftijd hadden om uit te vliegen.

snaps ?

en ja natuurlijk is het allemaal op een "natuurlijke" manier uitgevlogen word er zodadelijk gezegd, en dat zullen we dan maar weer moeten geloven, prima toch?

ik vind nog steeds dat nestfoto's van (semi)wilde vogels niet kunnen ( en ja er zijn altijd uitzonderingen),men zou ze gewoon niet moeten willen maken. ( is nog steeds mijn mening,mag toch?).

het zijn vaak leuke schattige foto's maar veroorzaken een sneeuwbal effect en dus onder het mom van :tja maar die doet het ook.............tja ....................dan mogen we het allemaal doen.

zitten onze gevleugelde vriendjes niet op te wachten denk ik.

mvg

Opmerking

• Ik had dat ook al, zo te zien is het nest zelfs opengemaakt voor de foto.

Niet doen, daar verstoor je vaak veel meer mee dan de bedoeling is.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

• reactie

wk
                          snaps ?
                          Ik snap het nu, die linken had ik niet opengemaakt wk. Ik kon denk ik zo wel zien dat het om een zwarte roodstaart ging. Vraag was daarmee beantwoord naar mijn idee en heb ik niet verder gekeken dan mijn neus lang was. Nee zulke foto's moeten niet gemaakt worden denk ik.
                          Soms gebruiken ze daar wel een camera voor volgens mij, dan hoeft er niks verstoord te worden.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Ik had dat ook al, zo te zien is het nest zelfs opengemaakt voor de foto.

Niet doen, daar verstoor je vaak veel meer mee dan de bedoeling is.

Nu insinueer je dus dat IK het nest aan heb geraakt ! Beetje jammer.

Als je naar de foto kijkt zie je waar de 'wilde' vogels hun nest hadden.
                            Dat restaurant zat ieder avond vol en dan werd er naar het nest gekeken inderdaad door de mensen. In die 14 dagen dat ik daar was heb ik nooit iemand binnen 2 meter van het nest gezien. Zelf heb ik met mijn lens vanaf een meter of 5 staand bij mijn stoel wat foto's gemaakt.

Ook wordt er nog geinsinueerd dat de vogels niet vanzelf uit het nest zijn gegaan.

Op een avond toen ik afrekende, rond 21 uur zaten ze er nog.

Ik ben een vroege vogel dus toen ik rond 7.30 uur het bestelde brood ging halen en een krantje kocht zag ik dat ze weg waren.

Na een bakje koffie en het lezen van het krantje wou ik terug gaan naar de tent en zag bij toeval 2 jongen tegen de muur hangen van het aangrenzende huis.

Hier heb ik, op afstand wat foto's van gemaakt totdat er een in een plant ging zitten op een vensterbank. En daar heb ik inderdaad van 1 meter afstand wat foto's gemaakt van het jong.

Ik vind dat je dit niet kan vergelijken met foto's maken van een nest in de natuur.

Durf zelfs te beweren dat de vogels en andere dieren in de natuur meer last hebben van WK en zijn camera als hij op pad gaat dan dat deze zwarte roodstaarten van mij hebben gehad maar dat is een andere discussie en die ga ik niet eens aan.

Verder vind ik het leuk om spontaan foto's te maken van dingen die zich voordoen maar zal nooit op pad gaan om iets vast te leggen. Ben dol op mijn vogels maar ben verder niet zo'n natuur aanbidder, hoe mooi hij ook kan zijn.
                            http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

• .................................................. ..........

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel

Durf zelfs te beweren dat de vogels en andere dieren in de natuur meer last hebben van WK en zijn camera als hij op pad gaat dan dat deze zwarte roodstaarten van mij hebben gehad maar dat is een andere discussie en die ga ik niet eens aan.
                                tja da's zeker een hele andere discussie, moeten "we" maar zeker niet aan gaan beginnen ( dat win je toch niet ).

maargoed ,waarom niet dit (hele) verhaal als eerste instantie ?
                                vang je i.i.g "iets" meer begrip denk ik.

( ik had "zoiets"wel verwacht mede daarom schreef ik ook semi wilde vogels, want van de zwarte is het bekend day ze de nabijheid opzoeken van huizen etc als het gaat om nestelen).

maar dan nog ,waarom foto's van nestjongen plaatsen om tot determinatie te komen? ( want laten we niet vergeten dat was het doel van posting).
                                in vele gevallen leveren de jongen niet echt genoeg info op om tot soort determinatie te komen .

pop alleen had volstaan. ( zal je denk ik ook wel beamen).

maar bekijk het nu eens van de andere kant als je dat kan?
                                jij vind dit gepast om te doen en zo vind een ander het dan weer gepast om wel die nestkast of jong eruit te halen om te fotograferen,denk dat jij dat ook niet echt normaal vind.
                                jij komt nu ( achteraf) met een vrij solide/plausibel verhaal aanzetten, maar kunnen andere dat dan ook ? of gaan we die ook gewoon op basis van "iets" zomaar geloven?

ik denk alleen maar in het belang van de vogels meer niet.............

mvg

Opmerking

Working...
                                X