Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gelukkig vat je het goed op.
    wellicht dat andere ook zien wat ik ziet?
    misschien ben ik wel diegene die naar hans anders moet

ik had nog deze,waar geschoten wist ook niet dat ik die geschoten had , ik kwam het toevallig weer ergens tegen,( ik ben nog steeds zoekende namelijk naar "vermiste foto's) was nog met die andere camera :

mvg

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      gelukkig vat je het goed op.
      wellicht dat andere ook zien wat ik ziet?
      misschien ben ik wel diegene die naar hans anders moet

ik had nog deze,waar geschoten wist ook niet dat ik die geschoten had ,was nog met die andere camera :
      Tuurlijk,vat ik het goed op , ik kan goed tegen kritiek hoor
      mits het opbouwende kritiek is.
      waar ik ook aan heb zitten denken, ik maak de foto's buiten de voliere,
      de lens tegen het gaas. met een groot diafragma, F2,8 of F4
      nu denk ik dat de scherpte dat toch niet ten goede komt.
      omdat het gaas toch invloed heeft op de scherptekwaiteit

Nog maar een foto, waar van ik denk dat die iets beter is. maar ook weer gemaakt buiten de voliere gemaakt,maar nog steeds niet optimaal

Uploaded with ImageShack.us

Groeten , Peter

Opmerking

• ja dat weet ik niet hoor dat soort dingen gaan mij boven de pet .
        ik denk dat het scherpstelpunt een gebied heeft wat te klein is ,ik zal verduidelijken wat ik bedoel met een foto van jouw.

zie de gebieden van scherp en onscherp en dat is wat ik zie en dat is wat ik bedoel met de scherpstelpunten, de gehele vogel moet gewoon scherp zijn en geen delen ervan, en in mijn ogen heeft dat met het maken ervan te maken en niet met het verkleinen uploaden en verscherpen te maken, dat is dus wat ik bedoelde en bijna in elke foto terug ziet, en ja natuurlijk werk jij ook met diepte scherpte dus achtergrond minder scherp houden als voorgrond enz ,maar dat zou je op het onderwerp (vogel dus in dit geval ) niet terug moeten zien. ( zie die lemur of maki of weet ik veel wat voor een beest het is ,voorgrond alles scherp achtergrond wazig ).
        dat die achtergrond te druk is ,daar kan men over twisten natuurlijk ,ik vind van wel, ik vind gras als wazige achtergrond al snel te druk.
        en dan natuurlijk het onderwerp compo, tja compo daar heb ik al helemaal geen kaas van gegeten.

fotgraferen van vogels is leuk maar ook moeilijk , vind ik althans, je hebt met zoveel factoren te maken en dan denk je alles voor elkaar te hebben en dan................tja dan vind een ander hem niet zo mooi, hahahahaha het is altijd wat en smaken verschillen denk ik dan maar.

mvg

Opmerking

• Oke.

ik denk dat hij op het vleugeldek het scherps is.

ik heb hem even wat verkleind en nog wat verscherpt met photoshop.maar als de foto origineel al niet scherp is, dan is photoshop maar een hulpmiddel , he?"

Opmerking

• reactie

Je zou je focus eens op "spot" kunnen zetten. En dan op het oog scherpstellen. Ik denk dat de onscherpe foto's ook te maken hebben met een niet al te vaste fotoafdrukhand. Heb ik zelf ook last van. En ook zeker doet de grote (dus laag in getal) lensopening ook mee aan weinig scherpte diepte. Hoe kleiner de lensopening hoe meer scherpte diepte. (Dus hoger in getal.)

Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              Je zou je focus eens op "spot" kunnen zetten. En dan op het oog scherpstellen. Ik denk dat de onscherpe foto's ook te maken hebben met een niet al te vaste fotoafdrukhand. Heb ik zelf ook last van. En ook zeker doet de grote (dus laag in getal) lensopening ook mee aan weinig scherpte diepte. Hoe kleiner de lensopening hoe meer scherpte diepte. (Dus hoger in getal.)

http://www.fotografiewimvanvelzen.nl/webartikel16b.htm
              ik zal het een keer proberen met diaframa F8. ik hop wel dat er dan geen gaas te zien is.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                Een paar foto's van een putterman,zitten gewoon bij ons op de parkeerplaats van mijn werk op het industrieterrein.
                Dacht al waarom elke dag hetzelfde koppeltje in de leilindes pal boven de geparkeerde auto's op nog geen 3mtr hoogte.
                Blijkt dat ze een nestje hadden met drie jongen die vandaag zijn uitgevlogen en kunnen al aardig vliegen.

Mvg,
                Kingfisher
                Leuke foto's, mooie vogels Kingfisher.
                Je gaat vast met plezier naar je werk!
                mvrgr

Piet

Opmerking

• Opmerking

• Oeps!! dat is sneu ja, dus niet meer kunnen vangen?
                    maar wel een mooie plaat. vind ik

Opmerking

• reactie

Wk:
                      het kan hier ook nooit normaal gaan
                      Misschien gaas nemen dat minder grof is?
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Dat is erg rot WK, erg zonde ook. Maar niets meer aan te doen vrees ik.

Ik kom nog even terug op ons kbv-tje in de desert.
                        Ik heb een plaatje opgestuurd naar Burgers Zoo en kreeg dit (ontluisterende) antwoord.

Dit plaatje gestuurd:

Dit antwoord gekregen:
                        Beste Ton Koek,
                        Het spijt me te moeten zeggen dat het een musje is. Die zouden we liever niet in de Desert hebben maar ze komen soms met bezoekers mee naar binnen en zijn dan haast niet meer weg te krijgen. Voor bezoekers is het natuurlijk ook verwarrend want je denkt van zelf dat het allemaal exotische soorten zijn die er in de Desert rond vliegen. Overigens zijn mussen natuurlijk ook interessant.
                        Mvrgr.,
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

• Erg jammer WK. Was het de enige van die soort? Hoop dat je er meer van hebt.

@ Ton : Ook jammer want dit is een kul antwoord. Ik heb nog nooit van een gewone mus gehoord die hier en daar ook wat blauw toont.
                          mvrgr

Piet

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                            maar wel een mooie plaat. vind ik
                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Wk: Misschien gaas nemen dat minder grof is?

Opmerking

• Plaatje,

toch niet leuk wk van het vogeltje, wel een mooi beessie Winterkoning.

Man R.b.tapuit:
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• ja wk en ik had nog zo tegen je vrouw gezegd dat werkt echt niet hoor als je tegen die beestjes zegt:jullie mogen niet ontsnappen hoor want dan wordt die ouwe misschien wel chagerijnig.
                                garoeten theodoor

Opmerking

Working...
                                X