Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Onze wegen zullen vroeg of laat ooit wel nog eens kruisen.

__________________________________________________ __________________________________________________ ___

De dag begint hier zwaar bewolk met lichte regen en een strakke wind.

Deze foto is genomen vanuit de kijkhut. Van dichtbij fotograferen is er dan ook totaal geen sprake.

M.v.g.
    Danny
    Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• Last edited by Danny1; 18-08-2014, 02:42.

Opmerking

• Tip: Als je een "lang" artikeltje schrijft en daarvoor nog wel wat tijd nodig hebt, schrijf je bericht dan eerst in word of in je kladblok. Kopieer en plak het hier vervolgens. Dan hoef je niet 2 x te typen. Of kopieer gewoon eerst je tekst even voordat je je snelle reactie plaatst, gaat het dan niet goed dan kan je het gewoon weer er in plakken en plaatsen, klaar.

Je lepelaar, ten eerst is het natuurlijk altijd leuk om een lepelaar te zien. Ik kom ze in iedergeval niet dagelijks tegen.
        De foto is redelijk maar zoals je zelf ook wel weet zit er geen licht op het oog en dat is dan wel weer jammer want ze hebben zulke mooie ogen. Al denk ik dat het hier om een jonge vogel gaat die nog weinig kleur laat zien naar mijn idee.

Gele Kwikstaart:
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
          Je lepelaar, ten eerst is het natuurlijk altijd leuk om een lepelaar te zien. Ik kom ze in iedergeval niet dagelijks tegen.
          De foto is redelijk maar zoals je zelf ook wel weet zit er geen licht op het oog en dat is dan wel weer jammer want ze hebben zulke mooie ogen. Al denk ik dat het hier om een jonge vogel gaat die nog weinig kleur laat zien naar mijn idee.
          'Redelijk' passeert overal.

Uren heb ik op dit ene moment zitten wachten.

Tja, geen licht op het oog? Zal wel zo zijn, want het licht was bijna uit.

Hier nog eentje in zelfde 'licht'omstandigheden. Deze zaten ook redelijk ver weg.

Gisterenavond ben ik teruggereden naar die plaats, in de hoop van ? Maar helaas. Ze (6) waren wel aanwezig, maar op enkele honderden meters ver. Zwaaien of een visje gooien hielp niet echt.

M.v.g.
          Danny

Opmerking

• Afgezien van een beetje overbelichting op de rug vindt ik deze foto wel een stuk mooier eigenlijk.
            Mooi dat je dit soort vogels in de buurt hebt. (Denk ik dan zomaar.) Het geluk mmoet ook een beetje met je zijn af en toe. Al kan je geluk soms ook afdwingen maar dan moet je soms lang wachten.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Van mij ook nog maar eentje, is wel gemaakt met de Nikon:

Opmerking

• Nog een paar:

Opmerking

Mooi dat je dit soort vogels in de buurt hebt. (Denk ik dan zomaar.) Het geluk moet ook een beetje met je zijn af en toe. Al kan je geluk soms ook afdwingen maar dan moet je soms lang wachten.

Ja, inderdaad moet het geluk soms aan je kant staan en hopen dat er redelijk wat "vliegende onderwerpen" aanwezig zijn. Wat soms ook helemaal niet het geval is, maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand. Met heel veel engelengeduld wachten op 'het vogeltje die koekoek roept' en hopelijk dan met wat deftige foto's op het kaartje als beloning.

Momenteel zijn er enkele lepelaars op bezoek in het natuurreservaat, hier ergens aan zee. Elders in de provincie zijn er ook waargenomen.

Bij vloed wordt alles overspoeld, maar bij dalend waterpeil komen de slikken vrij. De ideale periode m.i om er te gaan fotograferen is tot twee uur na hoogwater. Dan zitten de vogels e.d. nog redelijk hoog.
                  Veel soorten vogels zoeken hun voedsel in de talrijke kreken en aan de waterlijn. Vrij rondlopen in het reservaat is er gelukkig verboden. Fotograferen kan enkel vanuit de kijkhut en/of vanaf het wandelpad aan de rand van het domein.

Momenteel wordt de kijkhut nogal druk bezocht door 'ongemanierde' (sorry) vakantiegangers en toeristen, die onverstoord hun gang gaan.

Geef mij maar liever de herfst en winterperiode, dan is alles terug "normaal" en kan alles gewoon verder z'n gang gaan.

Om dit reservaat te bezoeken, moet ik er wel telkens een 23 km heen fietsen. Maar da's gezond, zeggen ze ...

M.v.g.
                  Danny

Opmerking

• De Ara is het mooist Matthijs.

-
                    Welke hut is dat dan Danny? Mag ook via pm.
                    En ja helaas hebben sommige mensen geen feeling met de natuur en wat wel en wat niet kan.

Fietsen is natuurlijk altijd prima maar met dit weer? Volgens mij heb je ook wel zo'n ding met rubbers er onder.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Nog een paar landschapsfotootjes:

Opmerking

• Mooie plaatjes Matthijs. En heb je nog een wens gedaan na het maken van die 2e foto? Er zit namelijk een vallende ster streep in.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Mooie plaatjes Matthijs ! Knap werk !
                          Mijn voorkeur gaat uit naar de ondergaande zon en de ara. Die ondergaande zon vind ik "super". Dit verdient een dikke "like" !

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                          Welke hut is dat dan Danny?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                          Fietsen is natuurlijk altijd prima maar met dit weer? Volgens mij heb je ook wel zo'n ding met rubbers er onder.

Opmerking

En heb je nog een wens gedaan na het maken van die 2e foto?
                            Bedankt!
                            Nee helaas niet nee Kan het noch eens een keer proberen
                            ---
                            Bedankt Danny!
                            Ik vond die ara inderdaad ook het mooist ja

Opmerking

• Goede morgen.

Overzicht van verschillende plaatjes ineen.

M.v.g.
                              Danny

Opmerking

• Mooie sfeerfoto zo geworden Danny.

Opmerking

Working...
                                X