Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Wow ... precies een plaatje uit het sprookjesboek !
Die Henk vdMeer tovert hier zowaar een "zomaar mooie foto", waar velen echt jaloers op zijn.
Well done Henk ! Enne ... euh ... heb je nog meer van die plaatjes in petto ?
Na het zien van dit moois, durf ik niet meer te posten ...
Vandaag rondje Brandwijk en de Loet gedaan.
Nou zijn dit allemaal foto's dat ik zeg je kunt zien wat het zijn zonder te gokken maar scherp zijn ze niet zeker niet bij uitvergroten.
Iemand nog een tip voor mij om dit te verbeteren,is zelfs met statief en niet op automaat.
Ik wil graag leren maar eerlijk gezegd ben geen held met sluitertijden en diafragma's,ben er sinds kort pas uit hoe ik bij een concert in het donker kan fotograferen zonder flits.
Grote Zilverreiger.
Kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen dus dan maar zo.
Vergeet mijn vraag die ik daar stelde,het is een vraag waar ik zelf het antwoord al op wist.
Maar was gewoon weer eens een beetje gefrustreerd dat het weer eens niet ging zoals ik wilde vandaag.
Heb het er ook al in een berichtje met Danny over gehad,ik fotografeer gewoon te weinig en heb het gevoel/beheersing ook (nog)niet om bepaalde instellingen van de camera te gebruiken en wanneer.
Dat ik nooit zulke foto's zal kunnen maken als de jongens hier doen weet ik,en dat is ook goed, hoeft ook niet.
Ik weet dat ik met mijn materiaal goede foto's kan maken en waar ik tevreden over kan zijn als ik dus maar een beetje het gevoel en de controle over mijn camera krijg ,en dat komt wel.
Tjonge,wat zijn we weer diepzinnig dus maar weer back on topic,foto's.
Als je je camera op statief zet met ontspanner er aan zodat je niet aan de camera hoeft te komen. Is dan je foto wel scherp?
Zo ja, dan heb je je camera bewogen met het indrukken van de ontspanknop.
Zo nee, dan zou je je lens op je camera af moeten stellen eventueel. (Scherpte naar de - of naar de + draaien en dan opslaan voor deze lens alleen.) Hier zijn kaarten voor. Je kan ook gewoon wat foto's maken op statief met steeds een verschillend +je of -netje. Wel de volgorde opschrijven dan.
Geen idee of die instelling op je camera zit. Dat zou je dan even na moeten zien.
Neem altijd het oog als scherpstelpunt.
Bij bewegende onderwerpen, je lens op dezelde snelheid mee bewegen. Bij veel licht en dus een snelle sluitertijd is het makkelijker om een beeld te bevriezen.
Opmerking