Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
    ik moet zeggen Daniel, ik heb jou best hoog zitten maar ik ben het toch niet geheel met je eens.

de nijlgans is, net als de turkse tortel, op eigen kracht naar ons kikkerlandje gekomen.
    daarnaast ik heb nog niet veel berichten gehoord van een negatieve invloed op de nederlandse inheemse soorten. al gaat er op de lange termijn toch een concurrentie ontstaan over beschikbare (nest)ruimte e.d.

ps. Henk, kende jij de nijlgans niet? valt me van je tegen

We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn . Een forum zou wel erg saai worden dan. Ze zijn helaas niet op eigen kracht hier terecht gekomen maar hun populatie is begonnen met enkele ontsnapte dieren. Ik heb net als jij nog geen onderzoek gezien op het effect van hun populatie op overige soorten.

Ik moet ook toegeven dat ik wat hypocriet ben, aangezien ik iedere dag geniet van de halsbanden en monniksparkieten die ik voorbij fiets. Al is er via een onderzoek van de Universiteit van Antwerpen er een beter beeld op het effect van de halsbanden op overige holenbroeders (wel negatief niet bedreigend).

Opmerking

• M.v.g.
      Danny
      Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• leuke foto Danny! zeker als ze dat zaadje in de bek hebben.

sinds dat ik weet hoe deze groene makker zingt, hoor ik hem bijna elke dag

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
        We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn . Een forum zou wel erg saai worden dan. Ze zijn helaas niet op eigen kracht hier terecht gekomen maar hun populatie is begonnen met enkele ontsnapte dieren. Ik heb net als jij nog geen onderzoek gezien op het effect van hun populatie op overige soorten.
        ik meen toch echt ooit eens gehoord te hebben van iemand dat ze op eigen kracht hier kwamen. ik was vorig jaar met iemand van een erg bekend vogelonderzoeksinstituut op stap. hij is een aardig vooraanstaande man op het gebied van ganzen (speciaal grauwe- en kol-) ik maakte toen de fout door te zeggen dat de nijlgans hier kwam vanuit enkele ontsnapte vogels.
        nu was het vorig jaar dus misschien dat ik het verkeerd had opgeslagen

anders wordt het een mail sturen naar F. Majoor of B. Voslamber. die zullen het ongetwijfeld weten.

Opmerking

• Ik heb het ook maar van horen zeggen en ik heb me niet specifiek verdiept in deze soort. Dus gezien je bron zal ik mijn kennis bij moeten stellen. Het is altijd goed om bij te leren

Opmerking

• Ik vind het maar een vreemde zaak

De een zegt dit en de ander zegt dat:

Mis nooit meer een verhaal: volg uw favoriete onderwerpen en auteurs om een ​​gepersonaliseerde e-mail te ontvangen met de journalistiek die voor u het belangrijkst is. In wat een van de eerste huizenverkopen zou kunnen zijn met behulp van niet-fungible tokens of NFT's, kocht een vrouw uit Florida op donderdag een huis met vijf slaapkamers en drieënhalf badkamers in de…

Meestal ligt de waarheid in het midden.

Dus het plaatje zou er zo uit kunnen zien:

ze waren in de Duitsland in gevangenschap ontsnapt, en vlogen op eigen wieken Nl in
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

• Mooie platen weer allemaal, met als topper voor mij de fraaie boerenganzenplaat, echt heel erg mooi!
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Boerenganzen.

Inderdaad Ton, een juweel van een plaatje ! Mooie pose en heel mooi gefotografeerd. Proficiat Henk3 !

Groeten,
                Danny

Opmerking

• Vind ik zelf eigenlijk ook wel. Stom van mij dat ik er maar enkele van bewaard heb achteraf. Met de volle zon op dat wit.

Ik vind je groenlingen ook erg leuk Danny.

Patrijs haan.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                    Ik vind het maar een vreemde zaak

De een zegt dit en de ander zegt dat:

Mis nooit meer een verhaal: volg uw favoriete onderwerpen en auteurs om een ​​gepersonaliseerde e-mail te ontvangen met de journalistiek die voor u het belangrijkst is. In wat een van de eerste huizenverkopen zou kunnen zijn met behulp van niet-fungible tokens of NFT's, kocht een vrouw uit Florida op donderdag een huis met vijf slaapkamers en drieënhalf badkamers in de…

Meestal ligt de waarheid in het midden.

Dus het plaatje zou er zo uit kunnen zien:

ze waren in de Duitsland in gevangenschap ontsnapt, en vlogen op eigen wieken Nl in
                    Als het zo zou zijn dat er maar enkele exemplaren ontsnapt zijn en dat daardoor nu zo'n grote populatie bestaat. Dan zou inteelt ook niks uitmaken?
                    Volgens mij is het gewoon niet te bewijzen dat het om ontsnapte exemplaren gaat. Vogels hebben vleugels en kunnen daar enorme afstanden mee afleggen.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• M.v.g.
                      Danny

Opmerking

Als het zo zou zijn dat er maar enkele exemplaren ontsnapt zijn en dat daardoor nu zo'n grote populatie bestaat. Dan zou inteelt ook niks uitmaken?
                        Volgens mij is het gewoon niet te bewijzen dat het om ontsnapte exemplaren gaat. Vogels hebben vleugels en kunnen daar enorme afstanden mee afleggen.
                        Ja klopt, daar zit wat in.

Maar we kennen toch allemaal die eendenkooien die gebruikt worden voor de jacht?

Een paar lokeenden erin, en de overvliegende soortgenoten strijken er bij neer.
                        Althans dat is dan de bedoeling van die eenden, maar niet van de jagers.

Welnu, volgens mij werkt dat bij de ganzen net zo.

Ze zien een paar ontsnapte exemplaren ergens in een vijver.

Ze strijken erbij neer en trekken samen op.

Gevolg, broedkoppel vorming en meerdere nesten met gemixte, dus wilde en tamme exemplaren.

En walla, we zijn eruit.

Toch?

In theorie in ieder geval.
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

Opmerking

• Goed bedacht Henk, ha, ha. Zou zo maar eens kunnen. Maar dan nog zijn het dan dus niet allemaal ontsnapte gevangenen.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Nee, die hebben een enkelband om, euhum een ring bedoel ik

Nee klopt, maar ja net wat je zegt, ze vliegen enorm afstanden.
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

• M.v.g.
                              Danny

Opmerking

Met alle respect Henk3, maar wat dacht je van de halsbandparkieten, die zijn voortgekomen uit in de jaren 70 ontsnapte/losgelaten exemplaren.
                                Die zijn echt niet vanuit India naar hier komen vliegen.

Opmerking

Working...
                                X