Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
Dat is met recht een vroege vogel, leuk!
De pauw is niet gecropt, alleen verkleind en compressie gebruikt. Ik hou wel van de "net iets te dichtbij-foto's".
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
@Henk...Oke, ik ga mijn best doen...
Eerst en vooral geef ik GEEN commentaar, maar mijn mening hihi,
Onder heb je een programma om je foto's te resizen, (werk ik mee)
ik neem aan dat je hier wel mee weg komt.
Het is een heel makkelijk programma om foto's de EERSTE bewerking te geven.
Wil je nog meer gaan foto's bewerken kan ik je de twee volgende programma's adviseren
1/ Lightroom
1/ Ps 3
allebei te douwnloaden via Internet (even opzoeken)
Ben zo vrij geweest om een van de foto's een klein beetje te bewerken ,vind je 'm niet mooi laat maar weten, en ik haal hem weer weg..

Ik heb de buizerd ook geprobeerd , maar die was indd. TE ver weg.
BD Sizer (UPDATE 20-11-2008: BDSizer 3.0 BETA) - Belgiumdigital ... (ff deze link kopieren in google en daarna douwnloaden)
Bij de foto van de geelgors heb je de belichting waarschijnlijk niet goed staan, ik weet niet met welke camera je werkt , geeft even aan en misschien kan ik je meer advies geven..
De foto van het mereltje is op zich goed genomen ..je zou mogelijk het diertje minder centraal kunnen zetten (even een ander standpunt zoeken) dus beetje van de bovenkant en onderkant weghalen, zo kijkt ie mooi de foto "uit"..
komt vervolg op... gr. J@siu !!!Mijn "Kritiek" is altijd mijn "Eerlijke Mening" en nooit mijn "Commentaar" !!!
Opmerking
-
wilde ze eerst niet plaatsen maar wilde het gevoel van ongeloof een beetje delen
ik heb ze maar weer gewoon via dat image shack gedaan,heb nog geentijd gehad om ze anders te doen danwel ze te bewerken ,maargoed dat was ik eigenlijk toch niet van plan want er is toch niet zo heel veel met deze foto's aan te behapstukken.
maargoed ik wilde delen dat een kiekendief (koppel) een fazanthaan pakte ,tja het kan niet ik weet het,en ik heb de ultieme foto dat hij word opgepeuzeld niet was helemaal misslukt,want het was allemaal te ver weg en te snel gebeurd ,heb een hele serie al laten zien op de chat aan o.a. broto (o.a dat het koppel beide erop staat etc.).
maargoed wilde dit toch delen met jullie,sorry voor de in en in slechte kwaliteit:

als ik meer tijd heb en zin ,dan zet ik die andere uit die reeks er misschien nog wel op.
het was voor mij i.i.g een moment om nooit weer te vergeten.
mvg
ps: best mooi zo'n ino geelgors j@siu hahahahahaha (geintje kan jij er tegen?) henk3 i.i.g wel.
Opmerking
-
reacties
J@siu,ik weet niet met welke camera je werkt
Opmerking
-
Wat een foto's allemaal
Zou meer tijd moeten hebben , kan ik weer eens ff meedoen
Gelukkig nu 4 dagen vrij, dus hoop op mooi weer
@Henk3, is al opgemerkt, erg veel rood in je laatste foto's.
Heb ook eens de exif bekeken van bv de geelgors met rode ogen, de valk met rode ogen ( is geen kritiek he
)
De instelling van je camera is bij verscherpen op hard ingesteld, ga je daarna nog eens verscherpen, dan is dit te veel.
Daarnaast vraag ik me af of de lens ( 500mm) wel is afgestemd op je camera.
Dit omdat hij geen lenslengte (mm) weergeeft in de exif en ook geen diafragma.
Henkvriendelijke groet
Henk
Opmerking
-
reactie Henk Broto
Ik denk dat ie dat niet weergeeft omdat de lens geen automaat is. Dus gewoon een ouder type die ik handmatig in moet stellen, dat was mij ook opgevallen. Ik kan de exif ook wel inzien in mijn program.Daarnaast vraag ik me af of de lens ( 500mm) wel is afgestemd op je camera.
Dit omdat hij geen lenslengte (mm) weergeeft in de exif en ook geen diafragma.
Ik heb de scherpte laatst inderdaad op zijn max gezet. Moet ie toch een tik terug dan?
Nog een opmerking erbij, ik heb die serie gemaakt met 500 mm + een converter (1000 mm dus) en daarbij zal de zon zeker een grote rol hebben gespeeld, het was aan de zon kant deze gorsen en dan net niet er tegen in.
Opmerking
-
Sorry, ik vind ze erg onnatuurlijk zo. Net of ze er in geplakt zijn en nog steeds erg rood. Als ze zo uit de camera komen is er meer mis vrees ik.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Sorry niet nodig hoor.
Ik heb ze maar laten verdwijnen. Ik weet het ook niet meer.
Opmerking
-
Ik had verwacht dat je wel zou willen weten wat je er aan kunt doen.
Is de camera onlangs nog gekalibreerd bijvoorbeeld? Dat is een basis instellen om correcte kleuren te kunnen vastleggen.
Er lijkt wel iets mis met de kleurinstellingen van de camera zelf.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Ff boodschappen gedaan en met wat pijn en moeite de volgende plaatjes gemaakt.
Hee Ton, natuurlijk wil ik graag de oorzaak te pakken nemen. Wat is gekalibreerd? Dat is voor mij ff een nieuw woord.
Met Sorry hoeft niet, bedoeld ik dat je geen sorry hoefde te zeggen.
Bij de volgende plaatjes heb ik de kleurverzadiging nog een tik teruggezet. En de scherpte instelling ook een slag terug gedaan, bij de nabewerking heb ik waar nodig (volgens mij dan,) een tikje scherpte bijgegeven.
Patrijs: Serie.

Opmerking
-
Vervolg.
Patrijs:

Opmerking
-
Vervolg.
Gele Kwikstaart, zat net ff wat te ver weg.

Kievit:

Scholekster:

Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking