Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Kun je dan eens voorbeeld geven WK; van link of eventueel zelfgeschoten plaat wat dan wel aan jouw standaard voldoet.....da's misschien een manier om te overbrugging te maken (commentaar technisch gezien dan) tussen jouw 'huidige niveau' en datgene wat je nastreeft.
Plaatje (omdat miss van iemand anders) is dan misschien beetje off topic maar daar zal dan niemand over vallen lijkt me.
Peer
een paar grootmeesters (paar van vele) in mijn ogen,dit is (ondanks wat sommige hier zeggen, al eerder dit eens bekend gemaakt en toen was het te "gemaakt"allemaal,nou.....................als ik zo kon fotograferen.....dan......) vogelfotografie.
het gaat me niet om de fotograaf nee het gaat om " het type foto" wat ze overeenkomstig maken.
dit is wat ik ( als ultieme) nastreef/wil ( en nee ben niet bang voor teleurstellingen)
bv: http://www.alanmurphyphotography.com/ ( klik op images en dan op favorites en je zal direct al zien wat ik bedoel, en je zal mijn manier van fotograferen/plaatsen ook gelijk begrijpen ). http://www.ckphotography.co.za/Latest/index.html (klik bv. op die vorkstaart scharrelaar en je zal zien wat ik bedoel,en zie het verschil met hoe ik die foto maakt in de eigen voliere van een eigen kweekkie ):
ik kon ze helaas niet veel groter plaatsen ,had dit wel graag gewild namelijk :
( tja sorry ,ook al gekweekt gehad kan er ook niks aan doen en ja het is begrijpelijk waarom sommige op een bepaalde manier reageren, jalouzie is een menselijke eigenschap , jalouzie is het reageren op de eigen tekortkomingen ).
zoals je kan zien zijn dit ook fotograven die ook van de harde foto's houden (kleur/scherpte)
ik ben zelf niet zo van dat softe gedoe.(hard en scherp moet het zijn, en wat andere daarvan vinden..................kan me geen r..... schelen).
als ik dan kijk naar fotograaf en "vergelijkbare" spullen (want daar zit het hem ook voor een heel gedeelte in ) dan kom ik bij mensen in Nederland bv. uit als een Broto. ( en nog wel een paar hoor).
niet alles is even goed of mooi (voordat tie naast zijn schoenen gaat lopen) maar voorlopig zou ik willen dat ik dat niveau zou kunnen halen.
maar ik ben voorlopig niet goed genoeg.(maar blijf proberen).
dromen moet je kunnen najagen Peer, moeten kunnen................moeten kunnen.....................
Met genoegen die ene site even bekeken (favorieten), sjonge jonge. Kan ik bij lange na niet aan tippen maar dat hoeft ook nog niet.
Nou dan maar weer een "gewone" Kemphaan, al is dit ook niet alledaags zo dichtbij denk ik. Vanuit de hand vanaf de passagiersstoel langs de bestuurder met de 500mm. Kortom lang niet ideaal.
ge-wk'ed betekend Weg Kieperen toch ?
op aantal vlakken natuurlijk volledig met jullie eens.
Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
Heb nu een veel beter beeld idd... niet zozeer van de overigens super foto's op de site maar meer van datgene je nastreeft.
Denk dat jouw favoriet toch idd het meeste uitgaat naar Alan Murphy... en als ik zijn wijze van fotografie dan probeer te 'analyseren' dan is het vooral het contrast object versus achtergrond wat jouw natuurlijk intrigeert?!
Peer
zo ongeveer wel juist Peer , achtergronden etc, is niet belangrijk (gaat om vogel namelijk) maar ook dit heeft hij prima voor elkaar zonder in te boeten op het "magische" compo verhaal wat hier de ronde gaat.
vogel groot ,strak, scherp etc. eerste prioriteit de rest komt later pas in foto aan bod.( en dat is dus wel zeer belangrijk).
en bewerken verhaal ....................er zijn er niet veel hoor die helemaal niet bewerken.
m.a.w. als je dus dan toch gaat bewerken.....................doe het dan goed
en bewerken verhaal ....................er zijn er niet veel hoor die helemaal niet bewerken.
m.a.w. als je dus dan toch gaat bewerken.....................doe het dan goed
yep maar in mijn geval moet het me dan wel voorgedaan/geleerd worden want op technisch gebied ben ik niet bepaald autodidact.
zoals al vele vele malen hier in deze topic al naar voren is gekomen, bewerken kan ik niet (ja die knop van verscherpen een gooi geven maar daar houd het dan ook wel mee op zo ongeveer) dus............................bewerk ik dan maar niet.
en volia als men dan de fouten ziet in grote foto's dan kan/zou men mij daar op kunnen wijzen
zal dan nog 1 voorbeeld geven en ben er dan klaar mee anders gaat "ons beestje "weer zanniken:
maar ik zie inmiddels dat het gereageerd heeft dus zal nog 1 laatste poging wagen om het uit te leggen, het gaat dus niet om kwaliteit, nee het gaat erom dat men wat kan zien en daar dan commentaar op kan geven om zodoende ervan te leren ( ik zelf dus) en in het vervolg als ik ga fotograferen aan bepaalde dingen kan/moet denken, en als het over kwaliteit gaat dan ga ik toch niet opblazen ? dan verlies je zoveel aan kwaliteit maar wederom dat interesseert me niet slimmerd).
en dan een voorbeeld van een "iets"minder ver weggie:
waar kan men beter over oordelen ? ( en ja let op .......compo kan ik gemakkelijk erin brengen in zulke foto's , maar.................................dat interesseert me nog niet want eerst moet vogel /onderwerp scherp /licht etc. zijn etc. en dan pas..........................).
denk jij dat als het mij om "kwaliteit"van foto gaat ,ik dan niet "iets"hoger moet gaan zitten dan rond de 100 kb? van 14,5 naar 100 kb ....................wat gebeurt er dan.....................juist omdat ik het niet snap ,hahahahahahahaha lach me kapot elke keer weer, moet je niet eens wat zinnigs gaan zeggen, waar iemand wat aan heeft ?
yep maar in mijn geval moet het me dan wel voorgedaan/geleerd worden want op technisch gebied ben ik niet bepaald autodidact.
zoals al vele vele malen hier in deze topic al naar voren is gekomen, bewerken kan ik niet (ja die knop van verscherpen een gooi geven maar daar houd het dan ook wel mee op zo ongeveer) dus............................bewerk ik dan maar niet.
en volia als men dan de fouten ziet in grote foto's dan kan/zou men mij daar op kunnen wijzen
zal dan nog 1 voorbeeld geven en ben er dan klaar mee anders gaat "ons beestje "weer zanniken:
geduld ff uploaden.
Als je denkt dat de kwaliteit iets te maken heeft met het formaat van de foto ,dan heb je er weinig verstand van.
Opmerking