Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• de pijlstaart zit hier ook (jammer dat zijn staart er niet geheel op staat op jouw foto ) ,maar is zo schuw als de neten.
    die bronskop is ook weer een heel mooi exemplaar (jammer van de onscherpte in de achterpartij).
    de slob zit hier het gehele jaar door in de slootjes.

al met al mooie platen Ton,mooie platen..............welk park/dierentuin?
    gr

ps: weet er iemand al hoe het is vergaan met de watervogelcollectie van de plas dicht bij Gorinchem (weet de naam ff niet meer was geloof ik de betuweplas) ,is de boel daar inmiddels al weer open of is het failliet?????
    zou wel jammer zijn ,schijnbaar zat/zit daar de "grootste collectie"watervogels van Europa, ik zou daar dan wel eens willen rond neuzen en dan toevallig mijn camera bij me te hebben.

pps: hier achter zit nu een roodhalsgans ,mooi beest (vanuit mijn stoel achter dubbel glas en door de verrekijkert) maar geen energie om dat kreng te platen.

Opmerking

• Dit was in Avifauna gisteren. Het was mooi weer maar wel een zeer koude wind, toch erg genoten weer. Deze hele maand nog voor maar 6,25 pp.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

• Aanbeland op fotodag 30 januari j.l. 2010.
        Weer een paar voor mij onbekende eendjes, de vorige keer werd gezegd jong vrouwtje van de kuifeend maar ja dan heb ik nu een probleem denk ik. Dit is toch duidelijke een man en een vrouw zo ik het zie.
        (het sneeuwde tijdens de fotosessie).

Dit zijn duidelijk 2 vrouwtjes van de kuifeend, het mannetje heeft een witte zijkant waar het vrouwtje meer licht bruin is. Het vrouwtje heeft ook een bruine rugdek en het mannetje meer zwart. Trouwens het mannetje heeft een gele oog en het vrouwtje niet zo fel geel als het mannetje. Bij reactie 3741 (wat een boel al hier) staat een kuifeend mannetje. Duidelijk is te zien dat de oog kleur verschilt en de zij flank.

mvg,
        Sibrand
        Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

• plaatje maar weer

Allemaal bedankt, en Ron het was mij bekend maar nu is het helemaal duidelijk. Bedankt voor de krul opmerking.
          Ton hele leuke Eendensoortjes.

Ik heb nog een honderd + Roerdompen. Nog een kleine selectie uit sessiedag 30 jan. j.l.

Met Baars in de snavel:

Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Opmerking

• Leuke aparte vogel de roerdomp.

Het ijsvogeltje staat er knap op, die heb ik alleen gezien als een blauwe flits tot nu toe helaas.

Ik ben vandaag in Burgers Zoo geweest, hier wat plaatjes:

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• En waar ik best trots op ben, een katvogel, een witkeel zelfs:

Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Opmerking

• Een abonnement voor alle parken kan ik niet vinden, wel een soort overkoepelende organisatie (nvd) maar die heeft zo'n vreemde site, daar ben ik gestopt met zoeken.

Bij de meeste dierentuinen en -parken moet je minstens 4 keer per jaar komen voor een abonnement voordelig is. Dat haal ik vaak niet. Twee keer hier, drie keer daar, etc...

Toevallig in deze week ging ik naar 2 parken, dat gebeurt niet zo heel vaak.

Ik kwam ook een roerdomp tegen in Arnhem:
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

• snotverdorie zeg ,jammer van die tak en blaadje voor zijn kanis.
                        zat gewoon in de hal? was tie moeilijk om te ontdekken?
                        en had je veel last van "pokkejong"? of was het lekker rustig dit keer?
                        zat net te lezen dat je bij sommige dierentuinen/parken toestemming moest vragen als je daar foto's wilde maken ( anders dan voor "eigen collectie/gebruik ") ........ het kon je een boete/vervolging opleveren............ wat een flauwekul zeg ,hoe willen ze dat controleren?
                        mafkezen....hoop entree geld vragen en dan mag je nog niks ook.
                        kijken kijken........... niet klikken.

gr

Opmerking

• Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

• klein schaartje in de zak doet soms wonderen , Ton !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en wat niet weet ,wat niet deert)

maar ff wat anders, en nog nooit zoiets meegemaakt.
                            vanmorgen j.l. ik ga zoals gebruikelijk mijn kind naar school brengen en kom terug..................
                            staat er een pakketje voor de poort,ik denk wie heeft er nu weer een hekel aan mij en zet er een bom neer.............nou ja .....ik rammelen natuurlijk.
                            en ik hoor het getrappel van vogeltjes, ik meegenomen naar binnen en voorzichtig gekeken.
                            zit er gewoon een koppel Jap nachtegalen in ( na controle gebleken)

er lag ook een briefje in ( helemaal onder gesmeerd natuurlijk, dus voortaan ............wie het ook was.................briefje aan de buitenkant plakken a.u.b.).
                            ik zal veel geslijm en details besparen wat er op stond maar waar het op neer komt is het volgende,de vogels dreven de persoon tot waanzin,elk jaar eieren en jongen en nooit 1 op stok kunnen krijgen,de persoon schreef dingen op zoals dat de vogels niet beter zouden kunnen zitten dan bij mij en dat hij gelezen had op vogelcafe hoe ik dacht en omging met de kweek van jappen.

Het is leuk dan natuurlijk dat ik een koppel jappen krijg natuurlijk maar er zijn een paar dingen waar over ik niet te spreken ben natuurlijk en natuurlijk met sommige vragen zit nu:
                            1 : wie is die persoon ( en is dus bekend met vogelcafe)
                            2 : hoe weet deze persoon waar ik woon ( hoewel misschien allemaal goed bedoeld maar het beangstigd me wel een beetje,kijk die vogels etc. niet belangrijk maar ik denk dan gelijk door aan mijn kind).
                            3: ik heb eigenlijk geen plek voor die vogels en hoe ga ik dat oplossen
                            4: ik ken de achtergrond niet van die vogels ,wat word er mij opgedrongen ( ziektes etc.)
                            5 etc.
                            6 etc.
                            Nou ja…………………… een stom verbaasd WK-tje (weet ff niet wat te doen in deze situatie)

Opmerking

• hahahahaha heeft hij weer

Ik heb nog een mooie vlucht over je zegt het maar ben je ze zo weer kwijt hahahahahaha. Heeft hij weer. gelukkig is het bijna weekend zeg, wat een drukte en papier winkel ongeloofelijk.
                              Maare dat koppeltje stuur ze hier maar heen
                              mvg Gerard 6

Opmerking

• plaatje

WK, leuk verhaal heb je er weer van gemaakt. Maar kan me je zorg over eventuele ziektes etc ook wel weer voorstellen.

Jij hebt geen persoonlijke mail ingesteld, als de persoon van de jappen een reactie per mail wil geven mag ie dat ook via mij doen eventueel.
                                Heb ik geen bezwaar tegen.

Aalscholver:

Grote Zaagbek vrouw:

Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                                X