Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Als je toch, een programma gebruik die je bij je camera krijg als je die koop, heb je toch helemaal geen andere programma's nodig??
Ook met het programma voor de cannon kan het, als je een foto inlaad, rechter muisknop klikken en dan info aanklikken en walla, daar heb je de exif
Als je toch, een programma gebruik die je bij je camera krijg als je die koop, heb je toch helemaal geen andere programma's nodig??
Ook met het programma voor de cannon kan het, als je een foto inlaad, rechter muisknop klikken en dan info aanklikken en walla, daar heb je de exif
Volgens mij is een pietsie minder inzoomen dan de meest voor de hand liggende oplossing. Dan heb je ruimte zat om te snijden wanneer dat nuttig of nodig is.
Compositie van een foto is overigens geen vaststaande wet, door ermee te spelen krijg je vaak ook leuke effecten. Het gaat niet alleen om de techniek.
Een stukje missen is niet snel mooi, maar de helft missen kan juist weer mooi worden...
Met mijn camera <net zo duur als jullie stofkapjes> kan ik de ontspanknop half indrukken totdat hij scherp staat,even wachten tot het groene lampje brandt,dan compositie bepalen en afdrukken.
groeten eddie
Dat is helemaal waar Eddie, maar de spiegelreflexcamera's hebben weer wat andere voordelen.
Maar zeker weten kun je ook met een eenvoudiger camera prima foto's maken. Zoals al gezegd, het gaat niet alleen om de techniek.
Inderdaad geen camera voor grote afstanden.Voor dichtbij werkt hij goed genoeg.Hier een foto van het kleinste vogeltje in mijn tuin.
Kan hem wel beeldvullend uitvergroten maar dan niet versturen.Alles scherp alleen de vleugels niet door zijn beweging.Deze is vanaf ong.1mtr genomen
ik ben nu zover dat ik zal moeten erkennen dat ik niet zonder een monopod kan, welke zou jij mij aanbevelen( en waar moet ik op letten?)
Merk is niet belangrijk, prijs ook niet, wat wel aan te bevelen is , is een snelkop er op, zodat je in 1 handeling de camera los kan koppelen, als je bv vliegende objecten wil fotograferen.
Anders moet je hem eerst los draaien en is de "vogel"gevlogen
Opmerking