Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ViewExif werkt bij mij Windows Vista prima. Er is ook een versie voor de Macintosh.

Die andere doen het ook prima.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

• ik het niet kan/snapt.
      nou ja ik heb er weer een gooi naar gedaan zeg maar.
      groetjes

laatste heggemuske dan maar ( ik val in herhaling):

Opmerking

• Reactie

WK-tje:
        laatste heggemuske dan maar ( ik val in herhaling):
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Helaas...

Dan maar weer een plaatje, een klein vogeltje...

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

• Reactie

Ton, hele mooie plaat. Het is eigenlijk jammer dat er gaas achter de vogel zichtbaar is. Maar deze staat er erg puik op.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• @WK, de mus iets te krap uitgesneden
              Maar duidelijk te veel verscherpt, rond de vogel zie je een rand
              vriendelijke groet
              Henk

Opmerking

• Dankje Henk.
                Tja, dat gaas... Gelukkig maken de meeste dierenparken steeds fraaiere verblijven, het is al stukken beter dan "vroegah".
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

• Als je toch, een programma gebruik die je bij je camera krijg als je die koop, heb je toch helemaal geen andere programma's nodig??
                  Ook met het programma voor de cannon kan het, als je een foto inlaad, rechter muisknop klikken en dan info aanklikken en walla, daar heb je de exif
                  vriendelijke groet
                  Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                    Als je toch, een programma gebruik die je bij je camera krijg als je die koop, heb je toch helemaal geen andere programma's nodig??
                    Ook met het programma voor de cannon kan het, als je een foto inlaad, rechter muisknop klikken en dan info aanklikken en walla, daar heb je de exif

Opmerking

• Volgens mij is een pietsie minder inzoomen dan de meest voor de hand liggende oplossing. Dan heb je ruimte zat om te snijden wanneer dat nuttig of nodig is.

Compositie van een foto is overigens geen vaststaande wet, door ermee te spelen krijg je vaak ook leuke effecten. Het gaat niet alleen om de techniek.
                      Een stukje missen is niet snel mooi, maar de helft missen kan juist weer mooi worden...
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

• Met mijn camera <net zo duur als jullie stofkapjes> kan ik de ontspanknop half indrukken totdat hij scherp staat,even wachten tot het groene lampje brandt,dan compositie bepalen en afdrukken.
                        groeten eddie

Opmerking

• Dat is helemaal waar Eddie, maar de spiegelreflexcamera's hebben weer wat andere voordelen.
                          Maar zeker weten kun je ook met een eenvoudiger camera prima foto's maken. Zoals al gezegd, het gaat niet alleen om de techniek.

Wintermenneke, zo kan het ook: :-P

Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

• Opmerking

• Inderdaad geen camera voor grote afstanden.Voor dichtbij werkt hij goed genoeg.Hier een foto van het kleinste vogeltje in mijn tuin.
                              Kan hem wel beeldvullend uitvergroten maar dan niet versturen.Alles scherp alleen de vleugels niet door zijn beweging.Deze is vanaf ong.1mtr genomen
                              Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• ik ben nu zover dat ik zal moeten erkennen dat ik niet zonder een monopod kan, welke zou jij mij aanbevelen( en waar moet ik op letten?)
                                Merk is niet belangrijk, prijs ook niet, wat wel aan te bevelen is , is een snelkop er op, zodat je in 1 handeling de camera los kan koppelen, als je bv vliegende objecten wil fotograferen.
                                Anders moet je hem eerst los draaien en is de "vogel"gevlogen

Henk
                                vriendelijke groet
                                Henk

Opmerking

Working...
                                X