Schitterende plaat Krijn van dit vrouwtje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
Zij is mooi Krijn. Zuinig zijn op dit plekje.
Opmerking
-
Welke soort vogel zal dit zijn? Wie weet het?
Jonge grasmus is mijn eerste gedachte maar ik zag er geen ouders bij. (Foto is met tegenlicht genomen).
Opmerking
-
Dat is niks voor jou Henk,meestal weet jij het wel........groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Ja Ton, ik ben gelukkig geen allesweter.
-
Mijn vermoeden dus bevestigt, dank je Eddie.
(Ik dacht ook nog even aan een jonge braamsluiper maar dan was het vogeltje te bruin denk ik.)
Opmerking
-
Weet vervolgens iemand welke platbuik libelle soort dit is dan?
Hij heeft meer dan 4 vlekjes op de vleugels.
Opmerking
-
Dank je Kees. Gisteren even een tijdje mee bezig geweest zo'n 10 kilometer verderop.
Dit is naar mijn idee een mannetje die steeds op de uitkijk ging zitten wachten op een lichter gekleurd exemplaar, om er dan direkt achteraan te vliegen om te paren.Last edited by Henk3; 05-06-2016, 14:18.
Opmerking
-
Het is geen echte macro Krijn. Ik heb hem met de 50-500mm gemaakt. Een 4 vlek zou maar 4 vlekjes hebben. Die heb ik ook gefotografeerd.
Het zal er wel een variatie van zijn.
Even een kleine waarschuwing. Zojuist een half uurtje geleden heb ik een teek uit mijn buik verwijderd. Dus pas op en kijk je na als je in de natuur (bos, hei, lang gras, etc.) bent geweest. Het was nog een kleintje die je nauwelijks als levend beestje waar kan nemen. Maar onder een vergrootglas kon ik het duidelijk zien. Hij wilde weg lopen toen ik hem er uit gedrukt had en op mijn nagel lag maar dat zal hij nooit meer doen. (Ik dacht dat er een donker vetpuistje zat en die wil ik ook niet). Geen idee of alle pootjes er wel uit zijn maar goed hij had nog niet echt aan de maaltijd geweest maar had zich wel ingenesteld om te gaan eten.Last edited by Henk3; 05-06-2016, 17:10.
Opmerking
-
Goed dat je het ontdekt hebt Henk. Je kan er veel problemen mee krijgen als je het niet opmerkt.
De foto is goed scherp, met een macrolens moet je er zo dichtbij komen dat hij meestal weg vliegt.
Ik vind het echt een prachtige foto
Dit vond ik op internet wat betreft de Viervlek
Ook meer dan vier vlekjes en lijkt toch wel erg op jouw foto.
Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.
Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking