Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de kleine graspakiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

kleine grasparkiet

Het zou heel veel schelen als de hoofdbesturen dit voorstel over zou nemen en hun dit voorstellen met een positief advies bij de districten of gewesten.
      Men zou dan laten zien, dat we als nl organisaties los van het COM ook eigen vogels kunnen vragen, welke nog niet gevraagd worden bij het COM. Je zult zien als wij ze in nl gaan vragen, dat overige landen snel zullen volgen. Ondanks dat verenigingen wel voor deze vogeltjes voelen, staan we zonder steun van de hoofdbesturen zwak. Je krijgt het volgens mij niet voorelkaar om dit voorstel er doorheen te krijgen. Ieder vergeet nog wel eens dat de bond we alle liefhebbers bij elkaar zijn, wat je funktie dan ook mag zijn binnen de organisaties. Stemmen via de onderkant naar boven toe duurt te lang , terwijl stemmen via de boven kant meestal op succes stuit. Maar nogmaals er moet een wil bij zitten. Dit is in deze de belangrijkste factor.

Opmerking

Louis laat je verrassen
        http://members.home.nl/maurice.pieper

Opmerking

Kleine (kleur) parkieten welkom op speciaalclubshow

Vogelvrienden,
          Het bestuur van de speciaalclub exoten en parkieten heeft besloten om in samenspraak met de TC parkieten de handschoen op te nemen en de kleine grasparkiet behalve in zijn wildvorm nu ook in de andere kleurslagen te vragen voor zijn speciaalclubshow die van 6 tm 8 oktober in Heeswijk Dinther wordt gehouden.
          De parkieten zullen worden beoordeeld door verschillende grasparkieten keurmeesters en van hun oordeel ontvangen de inzenders een keurbrief.
          De mooiste vogels ontvangen daarnaast natuurlijk ook een prijs.

Over de precieze wijze waarop de beoordeling zal plaatsvinden vindt nu nog overleg plaats en zal ook afhankelijk zijn van het aantal vogels die worden in gezonden.
          En ... misschien vragen we Harrie van der Linden wel om ze te komen keuren.

Dus zowel de wildkleur budgie als de kleine kleurparkiet is welkom.
          Meer informatie vindt u op www.speciaalclub.nl of via info@speciaalclub.nl

Henk Rens
          wedstrijdsecretaris

Opmerking

kleine kleurgrasparkiet

Geweldig jongens!

Opmerking

Complimenten aan eenieder.
              Misschien dat de keurmeesters op dit Forum ook nog de keuring verzorgen,als ze het willen verdienen ze het tenvolle.
              Ger.

Opmerking

inschrijven per e-mail kan ook

Hallo kleine parkietenliefhebbers,
                Het loopt ondanks alle enthousiaste reacties nog niet echt storm met de inschrijving van de kleine parkieten voor de speciaalclubshow.
                Om dat het te kort dag wordt om nog inschrijfformulieren heen en weer te zenden per post kan je in dit geval de kleine parkieten ook per e-mail inschrijven.

Meldt naast je volledige naam, adres en telefoonnummer het aantal en de kleur van de parkieten die je in wilt schrijven aan info@speciaalclub.nl met als onderwerp inschrijven kleurparkieten.

Als je dit uiterlijk zondagavond doet kan je inschrijving nog worden verwerkt.
                Meer informatie vindt je op www.speciaalclub.nl

Henk Rens
                Wedstrijdsecretaris

Opmerking

Aan de liefhebbers van de kleine kleurgrasparkiet
                  De speciaalclub van de ANBvV heeft als eerste positief gereageerd op de verzoeken van de liefhebbers ook de kleine op de tentoonstelling te vragen. En wat doen die liefhebbers van de kleurgrasparkiet nu? Juist, ze laten het massaal afweten. Kan mij nu iemand vertellen wat dat geschrijf en geklaag over de achterstelling van de kleurgrasparkiet nu van zin heeft als men blijk geeft toch maar liever niet mee te willen doen? Bedenk wel dat u de mensen die zich hiervoor ingezet hebben in de steek laat. Het eindresultaat zal wel zijn, dat die mensen er nu ook de brui aan geven en dan zijn we weer bij af aangekomen. Alleen als er ook kleine grasparkieten op deze show komen, kunnen we verder met onze inspanningen en zullen dan ook een gewillig oor vinden. Komen er geen kleurgrasparkieten dan staan we min of meer voor paal. De keuze is aan u. Dat wilde ik even kwijt.
                  U kunt per email tot morgenavond nog inschrijven: info@speciaalclub.nl
                  Kijk voor nadere inlichtingen op: www.speciaalclub.nl
                  Harrie

Opmerking

de kleine grasparkiet

Onlangs kreeg ik te horen dat ook de nbvv de kleine grasparkiet wil gaan vragen. Dit vind ik erg heugelijk om te horen, alleen vind ik dit erg jammmer dat nb op deze site hierover nog niets vermeld is.
                    Maar dan blijkt gelukkig toch dat er weldegelijk naar deze site gekeken wordt door de hoofdbestuurders en dat men wat er leeft bij de liefhebbers ook wil toepassen. Dan heeft mijn begin artikel mbt de kleine grasparkiet toch hopelijk hiertoe bijgedragen.

Jongens bedankt voor jullie medewerking!

Opmerking

Daar wil ik me van harte bij aansluiten, het werd ook hoog tijd dat ze gewoon op het vraagprogramma kwamen.

Ik weet niet waar Louis die informatie vandaan heeft, geruchtencircuit of is het al wat concreter? Is er al iemand die er meer over kan of wil zeggen?
                      Bijvoorbeeld: gaat dit dan gebeuren inclusief de kleurtjes?
                      Ik hoop dat ze nu niet de fout maken om alleen de lichtgroene in het 'klein' te gaan vragen, dat zou echt een gemiste kans zijn.
                      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

kleine grasparkieten

De bondsraad van de NBvV heeft inderdaad in de laatste vergadering besloten om te bevorderen dat kleine grasparkieten, maar ook bonte kanaries, in de toekomst op het vraagprogramma komen. Dit forum en de discussie daarover heeft daar denk ik aan bij gedragen. De bondsraad heeft nu aan de keurmeestersverenigingen gevraagd hoe een en ander verder gestalte moet krijgen. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat de kleine grasparkieten nu ook een eerlijke kans krijgen en dat de keurmeesters moeten weten aan de hand van welke standaardeisen gekeurd moet worden.

Opmerking

best forum gasten ik ben blij dat er beweging komt bij de bij de NBvV om de kleine grasparkiet mischien toe te laten op de TT's

groeten

Marcel Levers
                          Gr Marcel Levers

Opmerking

ik kreeg net als secretaris het verslag van de districtvergadering Overijssel die gisteravond was

hier het stukje over de kleine parkiet:

Bonte kanaries / kleine grasparkietjes
                            Gr Marcel Levers

Opmerking

@ Marcel,

ben jij van E.E.K.V.?
                              http://members.home.nl/maurice.pieper

Opmerking

maurice ik ben van de E.E.K.V.Twente

we zien elkaar wel op de opening van de oostvogel dacht ik of eerder op een van de andere TT dan kunnen we mooi even gezellig een glaasje drinken dacht ik zo

Marcel
                                Gr Marcel Levers

Opmerking

Working...
                                X