Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de kleine graspakiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

glaasje drinken

dat doen we.
    zie je

ps we hebben dit jaar +/- 440 vogels
    http://members.home.nl/maurice.pieper

Opmerking

kleine grasparkieten

Op de onderlinge tentoonstelling in Joure zaten kleine grasparkieten.
      Keurig gekeurd door een keurmeester van de NBvV op conditie en vorm.
      Ik meen dat de kampioen 91 punten heeft gekregen.
      Er zaten juweeltjes tussen. Niet alleen een goeie promotie voor onze liefhebberij maar ook meer inzenders op de tentoonstelling.
      Laat eens weten of jullie ze ook al op tentoonstellingen zijn tegengekomen

Opmerking

keuring kleine grasparkietjes

ik heb ze ook al ter keuring gekregen, zo lang er nog niet bekent is op wel keurbriefje ze gekeurd moeten worden, heb ik dit gedaan op het gele keurbriefje voor parkieten. werkt prima, en er zaten leuke vogeltjes bij met echte ronde spotjes (keelstipjes). Een aanwinst voor de liefhebberij, en ieder die ik er over hoor is positief over dit besluit van de NBVV. Ik hoop dat dit ook doorgegeven wordt en dat we volgend jaar er heel veel op de tt's zullen gaan tegenkomen. Ik ben benieuwd of collega's die gezworen hebben als deze vogeltjes moesten gaan keuren te zullen stoppen als keurmeester hun woord gaan houden? Als ze sportief zijn dan houden ze zich hieraan.
        Ik hoop alleen wel dat er in ONZE VOGELS te zijnertijd wel wat aandacht aan wordt besteed, zodat mensen die nooit opverenigingsavonden komen, hier ook van op de hoogte komen. Dit kan alleen maar meer vogels op tt's opleveren voor het komende keurseizoen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henk
          Op de onderlinge tentoonstelling in Joure zaten kleine grasparkieten.
          Keurig gekeurd door een keurmeester van de NBvV op conditie en vorm.
          Ik meen dat de kampioen 91 punten heeft gekregen.
          Er zaten juweeltjes tussen. Niet alleen een goeie promotie voor onze liefhebberij maar ook meer inzenders op de tentoonstelling.
          Laat eens weten of jullie ze ook al op tentoonstellingen zijn tegengekomen
          Henk, even een vraag, waarom weten de keurmeesters officieel nog niks en hoe kan het dan dat die keurmeester die in Joure gekeurd heeft nu (tegen de nu geldende regels) al 91pnt geeft voor een kleine grasparkiet.
          Let wel, ik ben voor het vragen van de kleine (kleur)grasparkiet, maar volgens mij is het zo dat eerst de wijziging moet zijn besproken, aangenomen middels stemming, bespreking met de keurmeesters over de keurtechnische kant (wie, wat, hoe en op welk keurbriefje bijvoorbeeld) en pas dan als alles in kannen en kruiken is deze kleine grasparkieten als zodanig gaan beoordelen.

Ik erger me behoorlijk aan dit soort gedrag van voor de muziek uitlopen, eerst regelen, dan pas handelen, niet andersom.
          kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
            Ik ben benieuwd of collega's die gezworen hebben als deze vogeltjes moesten gaan keuren te zullen stoppen als keurmeester hun woord gaan houden? Als ze sportief zijn dan houden ze zich hieraan.
            Wat is dan het nut hiervan Aan de ene kant komen er bij en aan de andere kant gaan er weg??
            Ik dacht dat de bedoeling was om er vogels bij te krijgen, maar zo raak je er dus ook weer kwijt, dus schiet je er nog niks mee op.
            Ik zelf ben ook kweker van grasparkieten (de grote) en zie echt het nut niet in van de kleine grasparkiet want deze vogels komen in mijn ogen niet van de "echte kwekers" om ze zo maar te noemen. Ik denk dat dit mensen zijn die 1 keer mee doen en dan toch weer afhaken. Maar dit is puur mijn mening en dat zal altijd een oneindige discussie blijven denk ik
            En daar bij kan ik ook niet begrijpen dat er nu al gekeurd wordt volgens een standaard die er nog niet eens is.

Gr. Wim

Opmerking

Ik dacht dat eenieder die vogels kweekt een ECHTE KWEKER is.
              Of Wim constateren we nu bij U, een bepaalde vorm van Arogantie en Minachting ten opzlchte van Uw Collega kwekers..
              Ger.

Opmerking

kleine ghrasparkieten

Ik constateerde alleen dat er kleine grasparkietjes zijn ingezonden en gekeurd.
                Dan kun je twee dingen doen
                1. de vogeltjes waarderen conform de standaard voor de engelse grasparkiet en ze rond de 80 punten geven of
                2. de vogels op waarde schatten en zo de liefhebbers stimuleren.

Noem het voor de muziek uitlopen, je kunt ook zeggen dat er vast wordt ingespeeld op een komende situatie en dat klinkt toch veel positiever.

Opmerking

Ik heb er toevallig iets meer over gehoord inmiddels en dat werpt toch even een ander licht op de zaak.
                  Er is overleg geweest tussen de organiserende vereniging en de keurmeesters die daar moesten keuren, die hebben vervolgens overlegd met het bestuur van de keurmeestersvereniging en die hebben de keurmeester de boodschap meegegeven om ze als "conditievogel" te gaan waarderen. Min of meer bij wijze van test.

Het is toch nog steeds voor de muziek uitlopen, maar er is wel overleg geweest en dat verandert de zaak wel een beetje.
                  Maar ik had liever gehad dat dit hele gebeuren VOOR dit TT seizoen zou zijn besproken met alle keurmeesters, met een duidelijke instructie omtrent het hoe of wat.
                  En dan moet je denken aan:
                  Hoe beoordelen (conditievogel, wel of geen kleurslagen, welke criteria voor het model etc)
                  Wie keurt ze (alleen keurmeesters met grasparkieten als keurbevoegdheid, of alle keurmeesters met de bevoegdheid om kromsnavels te keuren)

Want stel deze liefhebber(s) in Joure willen nog naar een andere TT met deze vogels en er komt een keurmeester die van niks weet, dan krijgen ze 78 t/m 80 punten en dat lijkt me geen goede zaak.
                  Daarom zei ik hierboven al, ik vind voor de muziek uitlopen geen goede zaak.
                  Eerst duidelijke afspraken maken, regels opstellen, goed communiceren naar zowel de liefhebbers als de keurmeesters en daarna pas daarnaar handelen.
                  kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

zo als ik het begrepen heb zouden ze pas / al in 2007 in het vraag progamma komen.
                    voor mijn gevoel pas omdat ik denk dat ze er al jaren in hadden moeten zitten.

Al omdat ik denk dat de keurmeesters nog veel te doen hebben voor de keuring van deze vogel.

ik denk Joure klasse maar hou het gevaar zoals Hans het steld wel in de gaten.
                    informeer Uw leden hier over.

of zoals Pastoor Flapper (Joure) ooit vertelde,
                    Voor lopen op de muziek kan ook de Radio doen zwijgen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ger
                      Ik dacht dat eenieder die vogels kweekt een ECHTE KWEKER is.
                      Of Wim constateren we nu bij U, een bepaalde vorm van Arogantie en Minachting ten opzlchte van Uw Collega kwekers..
                      Ger.
                      Zeker niet Ger, Ik durf van mij zelf wel te zeggen dat ik niet arrogant ben en zo is het ook zeker niet bedoeld. Je mag tegen mij ook gewoon jij zeggen en a.u.b. geen U
                      Naar mijn idee denk ik dat de mensen die deze parkietjes hebben niet serieus voor TT's gaan kweken omdat ze daar gewoon weg niet de interesse in hebben. De meeste hebben deze vogels leuk in een voliere zitten en laten deze daar gewoon lekker aan rommelen om het zo maar te zeggen.

Het hele gebeuren om de kleine parkietjes weer terug te krijgen was om meer vogels op de TT's te krijgen en om de mensen die deze vogels hebben ze ook gewoon tentoon kunnen stellen zonder weggeschreven te worden(althans dacht ik ). Als ik dan de opmerking lees van Louis dat hij hoopt dat collega keurmeesters ook daadwerkelijk zullen stoppen zoals ze gezegd hebben, dan denk ik dan schiet je er niet veel mee op.

Gr. Wim

Opmerking

kleine grasparkiet

Het is niet mijn bedoeling dat collega's stoppen. Maar ik ben al een aantal jaren aan het lobbyen over de kleine grasparkieten bij de zgn grasparkieten-
                        keurmeesters. Dit heb ik gedaan om te kijken hoever men mee wilde gaan in dit denken. Er werd mij toen gewoon verteld dat men dit absoluut niet wilde en inderdaad waren er van die schreeuwers bij die zworen te zullen stoppen met keuren als deze vogeltjes gevraagd zouden worden. En als je dan ook nog deel uit maakt van een vooraanstaande positie binnen de NBVV dan ben je alleen met je zelf bezig en niet met de liefhebberij van andere mensen. Ik ben van mening als je in een dergelijke positie zit dat jij dan de liefhebbers in z'n algeheel vertegenwoordigd en daar past nu eenmaal niet altijd jouw eigen persoonlijke smaak in. Ik schakel tijdens keuringen altijd mijn eigen voorkeur uit en beoordeel de vogels op zo'n manier zo objectief mogelijk manier. IK ben van mening als je een echte vent ben hou je woord en stop je ermee, en doe je dit niet hou dan gewoon je kop en sta voor onze vogelsport klaar, want ik zie een keurmeester nog steeds als de vertegenwoordiger van de vogelsport in de breedste zin van het woord, die positief moet uitstralen naar de liefhebberij.
                        Ik wil het verder bij deze discussie laten want anders woorden mijn woorden toch weer verkeerd uitgelegd of begrepen.

Opmerking

de smaak van een keurmeester mag je alleen in zijn hok weer zien.
                          dat is mijn mening.
                          elke keurmeester moet keuren naar de standaard die er is of hij het nu een leuke vogel vind of niet.
                          stoppen omdat de "kleine grasparkiet" terug komt lijkt me sterk over dreven.
                          ma ja ieder zijn mening en gevoel, en dat moeten we respecteren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door M.Pieper
                            de smaak van een keurmeester mag je alleen in zijn hok weer zien.
                            dat is mijn mening.
                            elke keurmeester moet keuren naar de standaard die er is of hij het nu een leuke vogel vind of niet.
                            stoppen omdat de "kleine grasparkiet" terug komt lijkt me sterk over dreven.
                            ma ja ieder zijn mening en gevoel, en dat moeten we respecteren.
                            Maurice,
                            dat is mijn mening ook. Zoals ik al zei: ik persoonlijk zit er niet op te wachten, maar als er besloten wordt dat ze toegelaten gaan worden, wie ben ik dan om dit tegen te gaan houden. Ik vind zo'n keurmeester die dat roept ook wel een beetje ver gaan.
                            Maar zoals jij ook al zei ieder zijn mening en gevoel en dat moeten we respecteren .

Gr. Wim

Opmerking

de kleine grasparkiet

Ik heb al wat bestuurs leden van verenigingen gesproken die voor het volgend jaar jeugd leden hebben binnen gehaald met kleine grasparkietjes. Mijn wens is dan ook dat deze vogeltjes volgend jaar ook serieus beoordeeld gaan worden en niet weg gekeurd, ook door mensen die hier helemaal geen voorstander van zijn. Hou er altijd rekening mee dat het de liefhebberij van een ander mens is die wel heel veel plezier beleefd aan deze vogeltjes.
                              Het is natuurlijk heel gemakkelijk om dit door tegenstander keurmeesters kapot te keuren. Ik hoop dat ook hun rekening houden met het feit dat elke vogel een baasje heeft.

Opmerking

Hallo Louis,
                                Als de Nederlandse vogelbonden besloten hebben om die kleine grasparkiet weer te vragen, dan zullen ze vrijwel zeker ook wel richtlijnen doen uitgeven, hoe dit dan in de praktijk gestalte moet krijgen, tenminste daar ga ik vanuit.
                                Doen ze dat niet, ja dan wordt het natuurlijk niets en doet elke keurmeester maar wat hij er persoonlijk van vindt. Dat kan natuurlijk niet en dat weten die bondsbestuurders ook wel. Wacht dus maar eens af waarmee men komt.
                                Groet
                                Harrie

Opmerking

Working...
                                X