Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw van mijn nieuwe voliere

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bouw van mijn nieuwe voliere

Ik ben bezig met het bouwen van een kippen/vogel-voliere. Inmiddels zijn we al een heel eind opgeschoten. De constructie is al behoorlijk af en als het voorframe af is en er een deur in zit kan het gaas erop.

Nu zit ik met wat zaken. Ik wil gaas van 2 meter breed tussen elke balk gaan bevestigen vanaf het dak zodat het naadloos is. Ik wil ook sterk gaas. Ik denk over 19 x 19 mm met draaddikte 1,45 mm. Puur om stevig en moeilijk door te bijten gaas te hebben.

We hebben hier vossen en steenmarters, dassen en andere jagers.

Mijn wildlife-camera had laatst deze meneer te pakken.

De onderrand is inmiddels 80 cm diep ingegraven gaas en dat is verstevigd met beton. Knap dier dat daar nog onderdoor komt.

Het dak blijft open en de dieren hebben een nachthok van 2,4 x 2,4 meter. Droog en dicht.

De voliere wordt beplant met Aziatische planten. Bamboe, coniferen en rhododendrons. Om de boel wat op te leuken en insecten aan te trekken komt er ook lavendel en vlinderstruik in. De muur wordt bedekt met een grof gaaspaneel waarop de al aanwezige bruidssluier kan doorgroeien. De buitenrand boven wordt begroeid met druiven.

De bedoeling is dus dat het begroeid raakt met planten die kippen niet zullen eten.

Maar nu. Gaas van 19 x 19 cm. Werkt dat? Muizen is geen enkel probleem want de kippen eten elke jonge muis weg en ook lopen er genoeg katten buiten om de muizen in toom te houden. De kippen zitten er nl al 4 jaar en er zit werkelijk nooit een muis. Ik denk aan deze mazen om ook evt sneeuw niet te snel op te laten hopen en de mogelijkheid het erdoor te kloppen.

De bedoeling is dat er spreeuwen en Japanse nachtegalen in komen. Van elk een koppel en dat was het.

Er blijven ook 4 of 5 kippen hier van de groep kippen. De rest wordt herplaatst naar vrienden op een boerderij. Deze krielen en vogels is geen enkel punt. Op dit moment vliegen er tientallen mussen in en uit en de kippen kijken er nog niet naar. Ook jonge mussen op de grond laten ze volledig met rust.

De maten van de voliere zijn 2,5 meter hoog, 13 meter lang en 3,5 meter breed. Dus in totaal een oppervlak van 45 vierkante meter en een inhoud van meer dan 110 kubieke meter.

Over een jaar komt er nog een stuk aan richting de achtertuin van ongeveer 5 x 5 meter.

Om in de toekomst broeden mogelijk te maken zal dus het deel van 5 x 5 de kweekruimte worden. Daar zet ik de broedrijpe vogels in zodat ze zonder kippen hun jongen kunnen grootbrengen. Ook kan een felle man daar evt in opgesloten worden. De rest van het jaar is dat deel bereikbaar via een opening.

Heeft iemand nog tips? Ik ben zelf enorm tevreden tot nu toe en ik vind het er al prachtig uitzien. Was een gigantische klus en klaar zijn we nog lang niet. Maar als er straks een koppel Japanse nachtegalen in zit en een koppel mutatiespreeuwen dan is mijn droom wel uitgekomen. Die dieren hebben dan echt de ruimte en ik kan er gewoon een tafel en stoel inzetten en er eens lekker bij gaan zitten.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

dat gaat mooi worden, als ik zoveel ruimte had, deed ik het ook zo.

wel zonder de kippen dan......
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
            dat gaat mooi worden, als ik zoveel ruimte had, deed ik het ook zo.

wel zonder de kippen dan......

Opmerking

Opmerking

Even Google getest. De vogel die de buffalowormen uit dat terracotta schaaltje met dat mandarijn partje eet is ook van mij. Die met die halve zachte peer naast de badschaal is ook van mij en die op dat gebogen vijgentakje is ook van mij. Dat nest jonge Mozambique sijzen is ook van mij. Ik hou al 30 jaar of langer zelfs vogels en als ik denk dat het niet gaat werken dan komen ze ook echt niet.

Het is goed of niet. Geen half werk. Dus echt Josly, geen zorgen.

Opmerking

Ik vind het eigenlijk een beetje vervelend om me constant te moeten verdedigen. Dan gaat het over sneeuw in een boom waar nooit sneeuw in ligt, liggers die twee meter uit elkaar zouden liggen maar dat niet liggen en het eindigt met of ik wel voor nachtegalen kan zorgen en ze wel een bad geef. En ik ga me nog zitten verdedigen ook.

Opmerking

Niet doen marx, die gozer heeft overal een super antwoord op. Denk dat hij heel goed is met googlen......

Opmerking

Ps: Geweldige voilere, zou ook willen dat ik die plaats kon missen....

Opmerking

Wat een ruimte Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden, helemaal met die beplanting. Denk dat de combinatie wel goed moet gaan als er niet meer kippen bij worden geplaatst, en of het gevaarlijk is als er is jongen zouden komen van bijv. de japanse nachtegaal, ik denk dat de ouders de jongen wel goed in de gaten zullen houden, zijn felle vogels namelijk haha. Succes met de bouw!
                        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                        Vergeet niet te kijken op mijn site!
                        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Jeetje kerel, hou eens op met je conclusies. Heb jij wel eens kippen gehad? Denk je dat die op een badschaal vliegen?
                          Als je goed naar de foto's kijkt dan zie je een ingezaagd stuk ligger... Daar komt de laatste 2,6 meter deze week nog aan. Dan is het totaal bijna 13 meter.

Dus alsjeblieft hou een keer op want met zoveel aannames doe je jezelf tekort en mij ook.

En ga nu ook niet net doen alsof ik nu pas begin over delen afsluiten. Dat staat al in de openingspost. Ik maak zelfs een deel om de vogels indien nodig geheel zonder kippen te laten broeden.

Ik vind het echt ontzettend vervelend wat je doet. Alleen aannames en daar dan op door hameren. Je gelijk halen terwijl je duidelijk kan zien dat de totale lengte er nog niet is.

Dus lukt het om mij het voordeel van de twijfel te geven of blijf je doorgaan?

Opmerking

En voor de duidelijkheid. Ik ben de enige en eerste niet die hoenders als fazanten, kwartels, patrijzen en ook kippen bij de juist gekozen vogels houdt. En op de juiste manier met genoeg ruimte.

Weet je wat, als alles klaar en beplant is dan plaats ik wel weer foto's. Denk dat als de nachtegalen in hun bad zitten jij ineens niks meer te zeggen hebt. Dat vind ik dan jammer.

Opmerking

Marx,waarom trap je er weer in?
                              Je laatste reactie had dat stukje over die foto's en dat zelf verdedigen moeten zijn.
                              Gewoon je ding doen en laten waaien,Josly is geen verkeerde en weet best veel maar is soms een drammertje.
                              Haal er uit wat je kunt gebruiken en klaar.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X