Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere voor Buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voliere voor Buiten

Hallo Allemaal,

Ondanks dat ik nieuw ben wil ik jullie graag om hulp vragen:
    Ik heb op dit moment een tweedehands voliere in de tuin staan welk wij zelf hebben opgeknapt.
    Nu hebben de vogels een mooie voliere, inclussief nachthok en voor ons zit er een sluis aan.
    Allemaal helemaal goed zou je denken..
    Mocht het niet zo zijn dat ik iets anders wil..

Ik wil een langwerpige voliere, ipv deze 8-hoekige. Ook heb ik nogal een waslijst met wensen waaraan mijn droomvoliere het liefst moet voldoen.

- ik wil een ruime sluis (die van nu is te klein, kan er niet rechtop in staan en heb al met regelmaat mijn hoofd gestoten).
    - een goed gesloten nachthok met voldoende ruimte voor mijn parkieten en tevens een lage ingang zodat de kwartels ook goed beschut kunnen zitten (mogen ook 2 losse verblijven zijn, de kwartels zitten nu onder een bloempot).
    - Zijkant en achterzijde wil ik afgesloten hebben..Voor de voorkant waar gaas zit wil ik een oplossing zodat ze niet op de tocht zitten voor sneeuw, wind, regen en tocht.
    - De bovenkant wil ik gaas maar ook iets als kunststof, wel licht maar niet in de volle zon/hitte..

Heeft iemand een leuk idee/plan of weet je iemand met een goede stevige hand om een bouwtekening te maken??

Ik kan dus totaal niet tekenen en kom niet verder dan de poppetjes met harkhandjes

Oorspronkelijk geplaatst door Wendy06
    Hallo Allemaal,

Ondanks dat ik nieuw ben wil ik jullie graag om hulp vragen:
    Ik heb op dit moment een tweedehands voliere in de tuin staan welk wij zelf hebben opgeknapt.
    Nu hebben de vogels een mooie voliere, inclussief nachthok en voor ons zit er een sluis aan.
    Allemaal helemaal goed zou je denken..
    Mocht het niet zo zijn dat ik iets anders wil..

Ik wil een langwerpige voliere, ipv deze 8-hoekige. Ook heb ik nogal een waslijst met wensen waaraan mijn droomvoliere het liefst moet voldoen.

- ik wil een ruime sluis (die van nu is te klein, kan er niet rechtop in staan en heb al met regelmaat mijn hoofd gestoten).
    - een goed gesloten nachthok met voldoende ruimte voor mijn parkieten en tevens een lage ingang zodat de kwartels ook goed beschut kunnen zitten (mogen ook 2 losse verblijven zijn, de kwartels zitten nu onder een bloempot).
    - Zijkant en achterzijde wil ik afgesloten hebben..Voor de voorkant waar gaas zit wil ik een oplossing zodat ze niet op de tocht zitten voor sneeuw, wind, regen en tocht.
    - De bovenkant wil ik gaas maar ook iets als kunststof, wel licht maar niet in de volle zon/hitte..

Heeft iemand een leuk idee/plan of weet je iemand met een goede stevige hand om een bouwtekening te maken??

Ik kan dus totaal niet tekenen en kom niet verder dan de poppetjes met harkhandjes
    Hallo ten eerste van harte welkom,
    en zoals wat ik hier hoor en lees zou ik peer een verzoek doen, maar dan wel met serieuze bedoelingen, kost een boel tijd wat ik hoor,

succes gr jan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jan
      Hallo ten eerste van harte welkom,
      en zoals wat ik hier hoor en lees zou ik peer een verzoek doen, maar dan wel met serieuze bedoelingen, kost een boel tijd wat ik hoor,

succes gr jan

Bedankt voor het welkom heten!

Peer??
      Dat zal vast een lid van dit forum zijn...maar hoe vind ik Peer... (peer, zoek mij eens hhahahaha)..

Ik heb er al een half uur over gedaan om uberhaupt erachter te komen hoe ik een bericht moet plaatsen

Opmerking

Bedankt voor het welkom heten!

Peer??
        Dat zal vast een lid van dit forum zijn...maar hoe vind ik Peer... (peer, zoek mij eens hhahahaha)..

Ik heb er al een half uur over gedaan om uberhaupt erachter te komen hoe ik een bericht moet plaatsen
        hoi hoi,
        heb hem een berichtje gestuurd dan zal hij waarschijnlijk wel reargeren,
        als hij het doet komt het prima in orde,

gr jan

Opmerking

hoi hoi,
          heb hem een berichtje gestuurd dan zal hij waarschijnlijk wel reargeren,
          als hij het doet komt het prima in orde,

gr jan

Super je bent mijn reddende engel!!
          Is er een handleiding voor het gebruik van dit forum en dan vooral 1 voor dummies?

Opmerking

Scrol even naar boven en klik op leden lijst,onder de P blz: 3 zie je Peerpm en je hebt hem.
            mvg Jan

Opmerking

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door janh11
                Scrol even naar boven en klik op leden lijst,onder de P blz: 3 zie je Peerpm en je hebt hem.
                mvg Jan
                Vergeten te vertellen maar iedereen is zeer behulpzaam , maar dat zal je zelf wel ondervinden,

Opmerking

Handleiding daar kan een ieder zijn voordeel mee doen toch????

Opmerking

Bedankt voor je reactie!
                    Het gaat mij vooral om het inregenen, ik ben misschien te pietluttig dan mar ik wil graag dat mijn vogeltjes droge pootjes houden

Ook omdat wij met regelmaat regen van alle kanten hebben... op de bodem heb ik momenteel nog houtsnippers liggen maar wie weet verander ik dat ook nog.. iig niet in schelpenzand/vogelzand...

Opmerking

Vergeten te vertellen maar iedereen is zeer behulpzaam , maar dat zal je zelf wel ondervinden,
                      Dat heb ik nu, mijn eerste avond als lid, al ondervonden! Super!

Opmerking

Heb je toevallig alles al gelezen Peer?
                        En heb je dan goede tips voor me?

Of ben je nog niet online..

Opmerking

Gelezen...

Alles gelezen Wendy!,

tips....ja heel veel!, spit vooral alle eerdere topics betreffende volieres eens door, en via google (afbeeldingen) heel veel plaatjes bekijken zo kom je op ideeen.
                          Wil je zeker wel helpen met tekening hoor maar dan eerst goed basis plan met maatvoering (foto van huidige situatie?), stukje eigen input ....etc.

Komt allemaal dik in orde dan!

Ik ben momenteel bezig aan een hele serie volieres (deels al geplaatst) maar dan in een overzichtelijk topic. Maar da's voor later....nog lang niet af vandaar!

Suc6,

Peer

Opmerking

kijk, daar is Peer

Ik heb in mijn hoofd precies wat ik wil.. Kan dit ook prima voor me zien, alleen het uitleggen aan derden is lastiger..
                            Foto van de huidige situatie wil ik met liefde plaatsen, ik weet alleen niet hoe dat moet ...

En ja, ik ben echt DOM wat dat betreft.. Heb zelf een late reactie want heb het veel te druk met de vogels en de voliere deze dagen..
                            Moet hem een beetje aanpassen daar mijn parkieten zich naar buiten proberen te vreten en tegelijk heb ik nu 7 jonge grasparkieten!

Ondertussen zit ik met een agaponis die zichzelf verwond heeft..dus het zit even allemaal tegen.
                            Ik ga een poging doen om uitleg te geven over wat ik in gedachten heb.

Mijn huis heeft een schuifpui, hiernaast heb ik een stukje muur vrij van ongeveer 95 cm breed. Hier zou ik graag de ingang willen van mijn voliere, het liefst geheel overdekt daar we dan ook een soort opslag van het voer kunnen doen.
                            Dan heb ik een terras van 4.05 meter en een stuk van 2.50 bij 2.00 eraanvast waar nu een deel van de voliere staat.
                            Dat wil zeggen dat ik de ruimte heb om een voliere van zo'n 6 meter lang te plaatsen. Hier wil ik het liefst aan het eind ook een nachthok zowel boven voor de grasparkieten als onder voor de chinese dwergkwartels).
                            Dan heb ik dus in mijn hoofd: overdekte ingang welk de functie van opslag en sluis heeft, dan een stuk voliere waar de vogels heerlijk hun vleugels kunnen spreiden en aan het eind een nachthok.
                            Het dak wil ik volledig gesloten maar wel zoveel mogelijk lichtdoorlatend.
                            Als het kan wil ik meteen een oplossing zodat de vogels uit de wind, sneeuw, hagel en andere vreemde hollandse weersomstandigheden zitten.

Begrijp je me een beetje?

Ik ga het topic eens doorspitten en kijken of ik ergens tekeningen kan zien van jou...of zijn deze niet zichtbaar voor mij?

Opmerking

kijk, daar is Peer

Ik heb in mijn hoofd precies wat ik wil.. Kan dit ook prima voor me zien, alleen het uitleggen aan derden is lastiger..
                              Foto van de huidige situatie wil ik met liefde plaatsen, ik weet alleen niet hoe dat moet ...

En ja, ik ben echt DOM wat dat betreft.. Heb zelf een late reactie want heb het veel te druk met de vogels en de voliere deze dagen..
                              Moet hem een beetje aanpassen daar mijn parkieten zich naar buiten proberen te vreten en tegelijk heb ik nu 7 jonge grasparkieten!

Ondertussen zit ik met een agaponis die zichzelf verwond heeft..dus het zit even allemaal tegen.
                              Ik ga een poging doen om uitleg te geven over wat ik in gedachten heb.

Mijn huis heeft een schuifpui, hiernaast heb ik een stukje muur vrij van ongeveer 95 cm breed. Hier zou ik graag de ingang willen van mijn voliere, het liefst geheel overdekt daar we dan ook een soort opslag van het voer kunnen doen.
                              Dan heb ik een terras van 4.05 meter en een stuk van 2.50 bij 2.00 eraanvast waar nu een deel van de voliere staat.
                              Dat wil zeggen dat ik de ruimte heb om een voliere van zo'n 6 meter lang te plaatsen. Hier wil ik het liefst aan het eind ook een nachthok zowel boven voor de grasparkieten als onder voor de chinese dwergkwartels).
                              Dan heb ik dus in mijn hoofd: overdekte ingang welk de functie van opslag en sluis heeft, dan een stuk voliere waar de vogels heerlijk hun vleugels kunnen spreiden en aan het eind een nachthok.
                              Het dak wil ik volledig gesloten maar wel zoveel mogelijk lichtdoorlatend.
                              Als het kan wil ik meteen een oplossing zodat de vogels uit de wind, sneeuw, hagel en andere vreemde hollandse weersomstandigheden zitten.

Begrijp je me een beetje?

Ik ga het topic eens doorspitten en kijken of ik ergens tekeningen kan zien van jou...of zijn deze niet zichtbaar voor mij?
                              Wendy,
                              maak anders een foto waar je hem wilt hebben met wat maten erbij, die fotot upload je gewoon bij de bijlage , dan kan peerpm zien wat hij hiermee kan,

Opmerking

Working...
                              X