Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere In Buis | Wk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

mooie spullen

Hebben idd mooie spullen zwartkopje, ik had al eerder gekeken. Denk alleen dat WK niet voor kunsstofgaas wil gaan.

(sorry afkon)

Opmerking

Ik bedoel niet het materiaal maar de voliere die ze bouwen zie bij landschapsvoliere

Opmerking

yep

Ja zwartkop, idd ook eerder gezien.

Prachtig hoe e.e.a. aangelegd. Meerdere keren al bekeken alleen wat ik me elke keer afvraag; zoveel moeite om e.e.a. 'muisdicht' te maken op deze afmetingen. Vraag me telkens af of dit niet 'water naar de zee dragen' is. Op 100m1 hoeft er maar 5 mm niet dicht te zitten en ......., maar het blijft wel super mooi. Al lang geen updates meer volgens mij?!,

Opmerking

Ben met je beide punten eens.

Opmerking

potloden weer geslepen en scherp genoeg

Peer als je zin heb ...............
            plannen zijn voor alsnog niet uit de koelkast te krijgen maar wilde toch verder brainstormen over mijn toekomstige volieertje.

tot zover is de voliere nog steeds naar de zin , achterwand , dakconstructie etc.
            nu wil ik graag naar voorwand gaan, zijde 4

Opmerking

Opmerking

de tekening in bericht 39 is mijn "vertrekpunt "weer , van die tekening uit gaan "we" bouwen

Opmerking

Back to basic!

Heel veel nieuwe info WK, met toch ook veel vragen, hoewel e.e.a. best duidelijk maar lijkt met toch verstandig een aantal van de uitgangspunten even de revu te laten passeren alvorens aan het tekenen te slaan.

Belangrijk punt is natuurlijk dat we het geheel niet uit het oog moeten verliezen. Door op onderdelen oplossingen te bedenken ....voor bijvoorbeeld goot o.i.d. heeft dat natuurlijk zijn impact op de overige onderdelen. Hoewel we niet alle details eerst in kaart hoeven te brengen dienen we toch het grote geheel niet uit het oog te verliezen lijkt me.

UITGANGSPUNTEN

1. huidige formaat 10 bij 6 meter blijven we handhaven
                  2. zijde 1 in sandwich, zijde 2 in sandwich paneel
                  3. zijde 3, ??? in aluminium panelen (ik zie deze nu in de schets)
                  4. zijde 4, zie schets, basis deels ingegraven in sandwichpaneel, echter welke hoogte t.o.v. peil. (ik beschouw peil als het punt waar jij nr 3 in de schets hebt geplaatst.) je hebt dus een deel wat ingegraven zit ...? 40 cm, en een deel wat boven peil zit. En daarboven op zie in een aluminium paneel geplaatst?
                  5. dak; blijft dit gehandhaafd in het laatste idee van de 'vakwerkspanten'

KANTTEKENINGEN EN AANVULLENDE VRAGEN

1. bodem, ik ben me ervan bewust dat je wilt voorkomen dat er indringers in de voliere komen maar, is het niet zeer kostbaar om de gehele vloer in RVS - perfoplaat (60 m2) te maken. Los van het feit dat e.e.a. ook nog eens gekoppeld moet worden in een grid, ingegraven op een diepte van ? 40-60 cm. Ligt de oplossing dan toch niet in het maken van een rondom fundering die meteen de basis vormt voor de stabiliteit van de voliere? n.b. voor een marter denk ik overigens dat de sandwichpanelen eerdere de zwakke schakel zullen zijn?

2. de 'vijver' goot; als ik het allemaal goed begrijp wordt de gehele voliere als het ware tegen een talud c.q. dijk gebouwd. Hoe zie je dit dan in relatie tot de goot rondom, immers je hebt dan te maken met hoogteverschillen. Aanvullende vraag is de diepte, nu getekend op 80 cm, is dit niet heel erg diep?
                  Waarom in aluminium en niet in 'vijverfolie c.q. meer natuurlijke materialen'? en bijvoorbeeld als bedding-riviertje door de voliere zelf?

3. sandwichpanelen en steigerbuis erdoor heen da's niet de oplossing lijkt me. Beter is dan de panelen gewoon (zoals ze normaal geplaatst worden) in een HEA profiel te plaatsen.

Alvast een klein opstapje.....

Benieuwd naar de feedback!

Peer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                    Heel veel nieuwe info WK, met toch ook veel vragen, hoewel e.e.a. best duidelijk maar lijkt met toch verstandig een aantal van de uitgangspunten even de revu te laten passeren alvorens aan het tekenen te slaan.

Belangrijk punt is natuurlijk dat we het geheel niet uit het oog moeten verliezen. Door op onderdelen oplossingen te bedenken ....voor bijvoorbeeld goot o.i.d. heeft dat natuurlijk zijn impact op de overige onderdelen. Hoewel we niet alle details eerst in kaart hoeven te brengen dienen we toch het grote geheel niet uit het oog te verliezen lijkt me.

UITGANGSPUNTEN

1. huidige formaat 10 bij 6 meter blijven we handhaven yep
                    2. zijde 1 in sandwich, zijde 2 in sandwich paneel yep
                    3. zijde 3, ??? in aluminium panelen (ik zie deze nu in de schets) is nog niet zeker alu/gaas constructie
                    4. zijde 4, zie schets, basis deels ingegraven in sandwichpaneel, echter welke hoogte t.o.v. peil. (ik beschouw peil als het punt waar jij nr 3 in de schets hebt geplaatst.) je hebt dus een deel wat ingegraven zit ...? 40 cm, en een deel wat boven peil zit. En daarboven op zie in een aluminium paneel geplaatst?
                    zo zou je dat kunnen zien en ik weet het is lastig maar ik heb "zo dadelijk"als ik ga graven met veel dingen te maken en kan dus niet op de c.m. gaan zeggen hoe diep of hoog "iets"komt ,dat zal zich allemaal gaan openbare als ik aan de gang gaat, het gaat er nu om dat ik een visueel totaal beeld krijgt van het concept wat in de gedachten ronddwaalt.

5. dak; blijft dit gehandhaafd in het laatste idee van de 'vakwerkspanten' yep

KANTTEKENINGEN EN AANVULLENDE VRAGEN

1. bodem, ik ben me ervan bewust dat je wilt voorkomen dat er indringers in de voliere komen maar, is het niet zeer kostbaar om de gehele vloer in RVS - perfoplaat (60 m2) te maken. Los van het feit dat e.e.a. ook nog eens gekoppeld moet worden in een grid, ingegraven op een diepte van ? 40-60 cm. Ligt de oplossing dan toch niet in het maken van een rondom fundering die meteen de basis vormt voor de stabiliteit van de voliere? n.b. voor een marter denk ik overigens dat de sandwichpanelen eerdere de zwakke schakel zullen zijn?

een paar dingen peer ,ik mag niet zomaar dingen gaan veranderen in een dijk (eigenlijk mag ik niks aan graven /veranderen etc is bij wet verboden i.v.m sterkte dijken/waterkeringen etc. er word hier ook vrij veel gecontroleert door bv de dijkwacht zo word bv ook gecontroleert wat voor bomen/struiken men plant als erfafscheiding , denk b.v. aan de wortelvorm/diepgang maar ook bv. gecontroleert op mollen en ratten gangen in de dijk,in uitzonderlijke gevallen mag het wel maar dan moet je aan zoveel eisen en vergunningen gaan denken en dat is dus niet haalbaar ) dus rondom werken vanuit een "traditionele fundering" gaat hem niet worden helaas ( want ja dat had het allemaal een stukkie eenvoudiger gemaakt zeg maar, dan kan ik ook vanuit waterpas gaan denken zeg maar dan hoefde ik ook de schuinte grond/bodem niet te handhaven in de voliere bv. ).
                    die bodemplaat is duur (maar ook daar heb ik wel een oplossing voor ,heb kennis in bedrijf hier achterop het industrie terrein die me wel een beetje zal gaan matsen al dan niet met tweedehands spul)
                    gaas etc hoef ik niet in te werken evenals een complete beton vloer (heb ik beide gehad en bij beide gaf dit geen goed resultaat) , het ongedierte kwam er "gewoon"doorheen, je moet weten ik woon landelijk en ik zit naast een sloot dus ongedierte in de vorm van ratten,katten,marters,muizen,mollen ,muggen etc etc krijg ik er gratis bij. de zwakste schakel zal overigens altijd het gaas blijven , en dus is gaas in alu profiel ook nog helemaal niet zeker zou zomaar een kozijn/glas constructie kunnen gaan worden ,daarom is de ruimte opvulling tussen dak en bodemrand voor mij ook nog niet belangrijk

2. de 'vijver' goot; als ik het allemaal goed begrijp wordt de gehele voliere als het ware tegen een talud c.q. dijk gebouwd. Hoe zie je dit dan in relatie tot de goot rondom, immers je hebt dan te maken met hoogteverschillen. Aanvullende vraag is de diepte, nu getekend op 80 cm, is dit niet heel erg diep?
                    Waarom in aluminium en niet in 'vijverfolie c.q. meer natuurlijke materialen'? en bijvoorbeeld als bedding-riviertje door de voliere zelf?

folie is niks, rvs bak wel ( mede dus ook vanweg die kennis die dit soort dingen maken/lassen/fabriceren) , bak loopt alleen aan de voorzijde van 4 dus heb je 1 recht kanaal zeg maar, hoogte verschillen van links naar rechts heb je niet, hoogteverschil van zijde 4 naar zijde 2 uiteraard wel maar dat is grondwerktechnisch gezien gemakkelijk op te vangen ...desnoods met een soort van beschoeiing.
                    die ongeveer diepte heb ik wel nodig ,i.v.m. bv de vogels en het leven in die "goot"
                    goot/bak kan ook gewoon op de grond staan en gedeeltelijk worden aangevuld met aarde eventueel.( mede daarom ook "vast materiaal").

3. sandwichpanelen en steigerbuis erdoor heen da's niet de oplossing lijkt me. Beter is dan de panelen gewoon (zoals ze normaal geplaatst worden) in een HEA profiel te plaatsen.

HEA profiel zal ik moeten opzoeken , weet dat niet zo 1,2,3

Alvast een klein opstapje.....

Benieuwd naar de feedback!

Peer

Opmerking

en daar komt ie nu mee!

Bent ook een mooie met je dijk verhaal!

Dat maakt natuurlijk wel een verschil. Bijgaand de 'zelfdragende' constructie op basis van jouw tekening maar dan met klein interpretatie mijnerzijds.

Is wel allemaal heel technisch nu, maar de liefhebber zal het zeker leuk vinden om te volgen (Eelke?).

Ik heb het perfo RVS nu op tekening staan als verzinkt traprooster, (is 2de hands goed verkrijgbaar) maar kan natuurlijk ook iets anders zijn. Het voordeel hiervan is dat het natuurlijk heel erg sterk is.

N.B. de zijde aan de lange dichtezijde (kant 2) is nu niet getekend maar is vanzelfsprekend op dezelfde basis met de betonpinant en de HAE-profielen.

Peer

Opmerking

klein beetje uitleg.

De basis wordt nu gevormd door een betonnen gestorte 'pinant'. Daarin zit een HAE stalen profiel. Dit profiel omklemt het sandwichpaneel wat dus deels ingegraven zit. Aan de voorzijde is e.e.a. afgewerkt door middel van betonpallisander en klinkers - cobblestones.

Op het sandwichpaneel rust een U-profiel, Hierop kan het gaaselement worden geschroefd. In het HEA-profiel is een hardhouten balk gelijmd waar het gaasprofiel verticaal aan wordt bevestigd.

Op de staander (HEA) ligt ook een HEA 70*70 mm. Hier wordt aan de voorzijde een zetwerk hoek over geplaatst. Aan de binnenzijde ligt in het profiel de sandwichpaneel van het dak. Deze rust op zijn beurt weer op de vakwerk spanten.

BINNENZIJDE

De goot is gezet in zink. Verstevigd aan de zijde van de sandwichpaneel met een alu koker 40*40 mm om het geheel ook zodoende te bevestigen rechtstreeks aan de HEA profielen (staanders) dus niet aan de sandwichpanelen. De goot wordt aan de onderzijde gedragen door een rooster (zogenaamd traptrede rooster) wat op zijn beurt weer rust op een HEA-profiel.

VRIJSTAAND

De verschillende verticalen verbonden met de horizontale HEA -profielen vormen eigenlijk een op zich zelfstaande constructie. (zie het als een bedrijfshal die met een enorme kraan als het ware uit de grond 'getrokken' wordt)

Peer

Opmerking

Epdm

Eelke, EPDM is toch een folie?, dat betekend dan dat er toch nog een constructie moet komen....let op! de wijze waarop WK het wil zit er op 10 meter lengte toch zo'n 4-5000 liter water in! Da's best veel.

Peer

Opmerking

Jaaa

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                            Eelke, EPDM is toch een folie?, dat betekend dan dat er toch nog een constructie moet komen....let op! de wijze waarop WK het wil zit er op 10 meter lengte toch zo'n 4-5000 liter water in! Da's best veel.

Peer
                            mvg Gerard 6

Opmerking

Update | Voliere Wk

N.B. FINDERING MOET ZIJN FUNDERING!

Opmerking

moet dit echt weer ff laten "inzakken" Peer.
                                veel dingen wijzen de juiste richting op, maar niet alles nog.
                                geen punt van kritiek ofzo maar moet er geen deur in? hahahahahaha
                                nee is gekkigheid
                                is helemaal niet belangrijk nu nog.
                                het is allemaal in concept fase nog niks staat vast en het plaatje is nog verre van compleet.

juist nu jij dit zo mooi voor mij doet begin ik te twijfelen aan die "goot"hij lijkt nu zo kolosaal.

jij snap waarom aan de ene kant die schuine kant en waarom die hoogte is, trek eens een denkbeeldige lijn van boven kant bak/goot naar zijde 2 en vul dat is aan met grond en beplanting, wat zie je dan ?
                                schuinte is dus om druk van de eventuele grondlaag op te vangen ( iets wat recht over eind staat druk je zo om iets war schuin in tegengestelde drukrichting staat is bijna niet om te drukken.
                                maargoed ben er nog niet uit (maar zoals al gezegd die bak is niet "heilig").
                                bedankt i.i.g. weer.
                                mocht die voliere er ooit komen Peer ......................dan mag jij hem openen hahahahaha
                                groeten.

Opmerking

Working...
                                X