Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er wel eens zelf een kamerkooi gemaakt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik heb nog niks gemaakt. Ik ga echter deze zomer een koppel twa's halen en daarvoor zal ik denk ik een geheel zelf gemaakte vlucht/broedkooi gaan maken. Inclusief tussenschotten, ingebouwde voorhangkooi dmv schuifjes, ingebouwde aansluitende mannenkooi en tralieschot tussen nest en man en nog heel veel andere maatregelen om alles soepel en simpel te laten verlopen

Ik heb nu erg veel ervaring opgedaan met de mozambiquesijzen dus ik heb in mijn hoofd een heel bouwsel waarin er aan alles gedacht is zonder extra kooitjes en rommelig gedoe. Sluisjes, dichte wanden, traliewanden etc etc. Dus een geheel voor een vogelsoort die vrij agressief en pittig is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Ik heb nog niks gemaakt. Ik ga echter deze zomer een koppel twa's halen en daarvoor zal ik denk ik een geheel zelf gemaakte vlucht/broedkooi gaan maken. Inclusief tussenschotten, ingebouwde voorhangkooi dmv schuifjes, ingebouwde aansluitende mannenkooi en tralieschot tussen nest en man en nog heel veel andere maatregelen om alles soepel en simpel te laten verlopen

Ik heb nu erg veel ervaring opgedaan met de mozambiquesijzen dus ik heb in mijn hoofd een heel bouwsel waarin er aan alles gedacht is zonder extra kooitjes en rommelig gedoe. Sluisjes, dichte wanden, traliewanden etc etc. Dus een geheel voor een vogelsoort die vrij agressief en pittig is.
      Ik ben benieuwd,Marx. Wil je t.z.t. een foto laten zien. Zou wel leuk zijn.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Hey Marx!
        Ik ben niet nieuwsgierig, maar wil alleen graag weten of er al vorderingen zijn!
        Ben er ook over aan het denken om zelf iets te bouwen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loxia
          trarlies heb ik vroeger wel gemaakt door draad aan een kant in de bankschroef te klemmen en het andere eind in de boormachine te klemmen. dit werkje is niet zonder gevaar ! je moet het draad goed vastklemmen. het beste gebruik je hiervoor een boormachine met een variabel toerental zodat je hem rustig kunt laten draaien
          Ik gebruikte hiervoor vroeger zo'n handboortje met tandrad.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Jammer

Hi t-stel,

net nieuw!? en dan zo'n mooi project in een heel oud topic....?, da's jammer natuurlijk (vind ik dan).

Welkom op de eerste plaats en wat mij betreft....laat maar komen nieuw topic met verslag van de bouw. Heel benieuwd ( en ik denk velen!).

Peer

p.s. groooooooottte foto's !

Opmerking

Daar is een Vakman aan het werk !

Opmerking

Tja, van Marx horen we niets meer.
                  Laat maar zien wat je er van brouwt.
                  Hobby foto's kijken is altijd leuk
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Marx is 2 jaar verbannen geweest, dus dan wordt het moeilijk antwoorden

Hij heeft in middels ook geen vogels meer.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik ben inderdaad nieuw en bezit nog geen vogels. De "moderne" kooien zijn het allemaal net niet. Vandaar dat ik deze zelf wilde maken. Ik heb vooraf geen tekening gemaakt en heb alles ter plekke bedacht. Wel heb ik rekening gehouden met de afmetingen.

Hoop dat jullie zo een duidelijk beeld hebben van wat ik aan het maken ben.

P.S. ik krijg de foto's niet groter geupload
                      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Ga zo door, dat wordt een prachtig kooi zo te zien
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Opmerking

Jammer dat er niet gereageerd is, moest ik toch een beetje in het ongewisse springen.

Ik heb mijn idee wat veranderd, en heb het nu klaar staan.

Een aquarium, boven voor 70 % bedekt met tralies en een plank.

In het midden staat een kleine kooi op de bovenkant van het aquarium. De bodem is uit de kooi.

De vogels kunnen dus zo het aquarium invliegen, en lekker op en neer vliegen. Ze kunnen uiteraard ook de kooi terug in. Daar staat het eten en water.

Op de bodem van het aquarium heb ik een schoteltje grid en een bakje water om te wassen staan.

Moet de kap nog zwart schilderen. Maar het staat nu en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het resultaat, en mijn koppeltje zebras ook zo te zien.

Waarom heb ik het nou zo gedaan? Ik heb veel minder last van stof, dat blijft in het aquarium. Zeer makkelijk schoon te maken, is ook best groot.

Maar het belangrijkste voordeel vind ik dat ik niet naar tralies zit te kijken, maar naar mijn vogels.

Ik zal eens wat fotos maken als daar vraag naar is.

Opmerking

Foto's kunnen vaak veel duidelijk maken, dus kom maar op zou ik zeggen. Ik ben benieuwd.

Je schrijft over stofoverlast, hebben de vogeltjes daar geen last van?

mvg. Eelke

Opmerking

Nee hoor. Bedoel meer vuil buiten je kooi. Daar heb ik nu geen last van.

Ik zal zo eens wat fotos schieten en uploaden.

Edit

Hoop dat het beetje te zien is. Feedback welkom, ;-).

Opmerking

Working...
                                X