Oorspronkelijk geplaatst door MightyBird
Bekijk Bericht
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Goulds toch naar binnen....
Collapse
X
-
Neem aan dat je wel een luchtbevochtiger hebt staan. Binnen is het nu door de verwarming vaak veel te droog waardoor de jongen moeite hebben om uit het ei te komen.
-
Daar hebben we een hele goedkope oplossing voor, elke dag sproei/spuit ik het blok nat met een plantenspuit en er hangt een verdamper aan de verwarming. (weet even de naam niet).Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtNeem aan dat je wel een luchtbevochtiger hebt staan. Binnen is het nu door de verwarming vaak veel te droog waardoor de jongen moeite hebben om uit het ei te komen.
of een natte doek ophangen aan een klein wasrek aan de deur.Last edited by MightyBird; 30-11-2014, 16:16.
Opmerking
-
met elke dag nesten bespuiten lijkt mij niet de beste oplossing .
zelf heb ik kanaries binnen zitten in een serre waar het 15-16 graden is .
met relatieve lucht vochtigheid van 70 % . en ik heb geen doekje of id op de radiator hangen
alleen een hygrometer bij de broed kasten hangen en geef 2 x per week een bad kunnen de vogels het zelf bepalen of het nest vochtiger moet ja of nee .
je kan bij de caf of welkoop wel een hygrometer kopen voor een paar euro .
hoef je het alleen maar af telezen hoe hoog of laag het is wel zo makelijk .
en evt idn bij te spuiten .of idd een vochtige doek of bakje op de verwarming .
maar als je zo ook al goede resultaten hebt gewoon doen wat je doet .
met vrg rudyp
Opmerking
-
Bedankt, maar ga gewoon op deze manier verder want heb goede resultaten en waarom dan afwijken.Oorspronkelijk geplaatst door rudyp Bekijk Berichtmet elke dag nesten bespuiten lijkt mij niet de beste oplossing .
zelf heb ik kanaries binnen zitten in een serre waar het 15-16 graden is .
met relatieve lucht vochtigheid van 70 % . en ik heb geen doekje of id op de radiator hangen
alleen een hygrometer bij de broed kasten hangen en geef 2 x per week een bad kunnen de vogels het zelf bepalen of het nest vochtiger moet ja of nee .
je kan bij de caf of welkoop wel een hygrometer kopen voor een paar euro .
hoef je het alleen maar af telezen hoe hoog of laag het is wel zo makelijk .
en evt idn bij te spuiten .of idd een vochtige doek of bakje op de verwarming .
maar als je zo ook al goede resultaten hebt gewoon doen wat je doet .
met vrg rudyp
Maar een Hygrometer kopen ga ik zeker doen ben toch nieuwschierig...
Opmerking
-
Gaat lekker dus, mooi zo!
Wel een tip, geef de vogels ook de tijd om zich te herstellen na de broedperiode, als je ze in maart of april naar buiten doet, kun je m.i. het best nog minstens een maand wachten met nestkastjes. Dan hebben ze in elk geval een redelijke rustperiode gehad.
Succes en veel plezier met de kweek nu.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Klopt, dat is mijn idee ook.Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk BerichtGaat lekker dus, mooi zo!
Wel een tip, geef de vogels ook de tijd om zich te herstellen na de broedperiode, als je ze in maart of april naar buiten doet, kun je m.i. het best nog minstens een maand wachten met nestkastjes. Dan hebben ze in elk geval een redelijke rustperiode gehad.
Succes en veel plezier met de kweek nu.
begin oktober naar binnen, maand wachten en beginnen met de kweek in novermber.
In het voorjaar weer naar buiten en hebben ze ruim 3 mnd rust.
En eventueel koppels die ik later samenstel mee kweken in het voorjaar binnen.
Opmerking
-
Afgelopen week weer een nieuwe kweekkooi binnengekregen voor mijn kweek koppel Goulds.
prachtige kweekkooien van 'Heesakkers' en voor een betaalbare prijs en ook voorzien van kunstof lades!
En bij een ander lid van de SNGN twee prachtige poppen + een mooie man gescoord en erg blij mee!

hier een mooie RK PB man en een ZK PB pop van begin 2014.
momenteel zelf nu ook lid van de SNGN
Opmerking
-
Mooi hoor die gouldjes, prachtige vogels zijn het. Heel veel plezier en succes er mee.
Wat is de afmeting van die grootste kooi als ik vragen mag?
Het ziet er netjes uit, misschien hier en daar een takje (nep) groen neerhangen, dan leeft het wat meer.
Opmerking
-
De grootste afmeting is 100x40x30. De andere zijn 80x40x30 en 1 kweekkooi (ook de laatste) 50x40x30.Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk BerichtMooi hoor die gouldjes, prachtige vogels zijn het. Heel veel plezier en succes er mee.
Wat is de afmeting van die grootste kooi als ik vragen mag?
Het ziet er netjes uit, misschien hier en daar een takje (nep) groen neerhangen, dan leeft het wat meer.
Wat groen er in gaat zeker nog gebeuren.
Opmerking
-
Er zijn hier nog wat meningsverschillen over maar wat is nu een mooie maat kooi voor uitvlieg jongen?
Momenteel heb ik nu 100x40x30, bedoel een vogel vliegt van links naar rechts maar is de hoogte nu ook belangrijk?
Helaas heeft Heesakkers geen kooien die langer/hoger zijn van dit type en zat anders te denken aan een grote kamervogelkooi of een uitvlieg kooi van Gehu, alleen deze vind ik wat kil overkomen en mijn voorkeur gaat uit naar hout, met kunstof lades.
Iemand een ander idee of tip waar ik eens naar kan gaan kijken?
Wil namenlijk niet te veel verschillende kooien want dat oogt rommelig etc.
Ook wil ik na de kweek de ouders dan inzetten in een grote vogelvlucht en vroeg me af of 100x40x30 dan groot genoeg is.
Uiteraard gaan de meeste in het voorjaar als de temperatuur het toelaat weer naar buiten.
Groetjes Marc.
Opmerking
-
Inderdaad mooie kooien en vogels, en goed dat je ze naar binnen hebt gehaald.
Voor dit soort houten buget kooien had je ook eens op de site van Hanny en Henny kunnen kijken.
Deze hebben een beetje dezelfde kooien maar dan een maatje groter 120cm.
En voor een kleine meerprijs kooien van 50cm hoog.
hhkweekkooien.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, hhkweekkooien.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
Ik liet vroeger bij de firma Heesakker altijd mijn voorfronten op maat maken, heb je ze al eens gemaild of ze dit soort kooien ook een slag groter kunnen maken?
In ieder geval zien ze er mooi en fris uit en erg handig die kunststof lades.
Veel plezier er mee.Last edited by populier; 14-12-2014, 15:39.
Opmerking
-
ziet er netjes uit. valt me op dat je hokken niet evenredig verlicht zijn. mag ik vragen, hoe heb jij je hokken verlicht ?groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Goed gezien Ton,Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Berichtziet er netjes uit. valt me op dat je hokken niet evenredig verlicht zijn. mag ik vragen, hoe heb jij je hokken verlicht ?
Het broedblok van 50x40x30 heeft andere ledmodules (van die vierkantjes) en de rest langwerpige ledmodules
Ook hebben sommige kweekkooien een wat andere houtkleur (lichtafwijkend) en daarom lijkt het alsof het licht anders is.
Je kunt het wel zien aan de achterwand van de kooien van 80 en die van 100 lang.Die van 80 hebben een iets andere achterwand kleur.
Die van 80x40x30 zitten 12 leds in en die van 100x40x30 ook 12.
Ook plaats ik de led modules voorin want dat geeft een mooiere lichtinval en is rustiger voor de vogels.
In de kamer zelf hangt nog een 'True Light' lamp van 120,00 cm.
Opmerking
-
Kan iemand mij vertellen of die Ferplast piano 6 een leuke uitvliegkooi is voor jonge Goulds?
Had de kooi gezien en ziet er mooi uit, lekker ruim en helemaal van kunstof.
Kan deze kooien ook leuk aankleden met wat nep groen en je heb nu op deze manier aan alle kanten lichtinval.
Gebruikt iemand deze kooien of heeft er ervaring mee?
Die Gehu kweekkooien zijn zo kil.
Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking