Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ziet er echt schitterend uit. Wou dat ik een kamertje over had binnen
Bedankt!
Ja ik moet ook wel even praten als brugman om mijn vrouw zo ver te krijgen maar uiteindelijk is ze er nu wel aan gewend.
Op deze manier zit ik toch dicht bij de vogels en het is ook nog eens beter voor de Goulds om ze binnen te hebben.
Kamer was ook vrij dus...
Ik zoek nog een paar (of 1 grote) vlucht voor mijn vogels en nu kwam ik deze tegen:
De maten zijn 87x46,50x70 en dat is volgens mij best redelijk hoewel ik liever iets heb van 100 tot 120 cm lengte.
Ik weet dat de lengte belangrijker is maar kan niks anders zo snel bedenken.
Of ik moet voor Gehu vlucht gaan maar die kooien zijn zo kil en andere kooien zijn gewoon meteen weer erg prijzig.
Het moet ook een beetje passen bij Heesakkers kooien hout en volgens mij komt H&H er dan het dichts bij in de buurt.
Wil eigenlijk ook niet teveel merken door elkaar van kooien want die van Heesakkers zijn max 100x40x30 en als ik er eentje wil laten maken gaat me dat 160,00 euro kosten. (100x80x30)
Mooi maar niet practisch,maken een klere herrie bij het uithalen van de lade,voerbakken onhandig en als je per ongeluk een deurtje laat schieten hebben de vogels een hartverlamming en jij zelf ook.
Zijwanden trekken krom en als je ze terug schuift moet je met de hand in de kooi om ze te geleiden want anders kun je hem niet doorduwen.
Dacht er ook 1 te proberen omdat ik wat anders zocht maar binnen een week verkocht,heb er niet eens vogels in gehad.
Kan natuurlijk ook 2 heesakkers zelf tegen elkaar monteren door 1 wandje zelf te verwijderen en deze weer te verlijmen tegen een andere.
Weet niet hoe makkelijk deze te verwijderen zijn aangezien deze verlijmd zijn en vastgeniet/geschoten maar misschien voorzichtig met een hammer 1 wandje er tussen uit slaan.
Kan natuurlijk ook 2 heesakkers zelf tegen elkaar monteren door 1 wandje zelf te verwijderen en deze weer te verlijmen tegen een andere.
Weet niet hoe makkelijk deze te verwijderen zijn aangezien deze verlijmd zijn en vastgeniet/geschoten maar misschien voorzichtig met een hammer 1 wandje er tussen uit slaan.
Dat zou ik niet doen dan ben je de stevigheid van de kooi kwijt.
Ik haal altijd een gedeelte uit de wand van beide kooien met de decoupeerzaag en plaats ze dan tegen elkaar.
of met de decoupeerzaag een ruimte er uit zagen ter grootte van een nestkastje. plaats je er 2 tegen elkaar aan, geen nestkastje eraan, is het de laatste in de rij een nestkastje eraan hangen.
Gisteren een grote vlucht gekocht van Heesakkers (helemaal van kunstof) en deze voor een klein bedrag kunnen kopen.
Wel iets verkleurd maar kan er wel mee leven en meteen nieuwe fronten in gezet!
ook uiteraard goed ontsmet aangezien je maar nooit weet i.v.m bloedmijt!!
Kooi is 124x50x40 (lxhxd)
Heb nu nog plek voor 1x 80x40x30 en 2x 100x40x30 en dan is de wand vol en is het wel even genoeg.
Heb dan 7 kweekkooien en allemaal lekker ruim en de jongen kunnen dan later in de grote vlucht als ze zelfstandig zijn.
Aangezien ik hout toch meer uitstraling vindt hebben dan kunstof ben ik maar begonnen met het maken van mijn eigen vlucht.
Heb wel kunstof lades in bestelling bij 'Heesakkers' maar kooien van hout (multiplex) geven voor mij en de vogels meer een natuurlijke uitstraling.
De afmetingen zijn: 122x80x40 en dat voor nog geen 28,00 euro!
Om kosten te besparen en wat meer stevigheid te geven aan het geheel komen er 2 fronten in inplaats van 1 grote.
Fronthouders, fronten en kunstof lades in de maak/bestelling.
Hou jullie op de hoogte
9mm multiplex verlijmd en vastgeschoten met een tacker, geschuurd en afgekit:
Opmerking