Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogel 2011

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
    Komt Antoni ook? Helemaal achter in de zaal, aan een tafeltje en genietend van de zang?

gr
    Hans
    Helaas niet,Hans.
    Vanwege een dubbele longontsteking gaat alles aan mij voorbij.
    O.a. familiegebeurtenissen.
    Vogel 2011.

1 lichtpuntje. Hoef geen boodschappen te doen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
      Het is jammer dat er zo weinig Europese of Exotische V&I etende vogelsoorten geshowed worden.
      Eindeloze rijen parkieten, kleurkanaries, Japanse meeuwtjes, zebravinkjes etc...

MVG
      Hoe weet je dat dan?
      mvrgr

Piet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Helaas niet,Hans.
        Vogel 2011.

oih
        antoni ,beterschap man
        wees er maar voorzichtig mee.

Het is jammer dat er zo weinig Europese of Exotische V&I etende vogelsoorten geshowed worden.
        Eindeloze rijen parkieten, kleurkanaries, Japanse meeuwtjes, zebravinkjes etc...

MVG

tja het is geen vi show natuurlijk
        ik vind eigenlijk dat er voor dat type show er vrij veel vi vogels( inheems/uiteems) zitten ( elk jaar weer) , dat het er van mij ook veel meer mogen zijn is gewoon puur de interesse van mijn kant in die groep, maar ik kan ook genieten van vrijwel al die andere vogels hoor , sommige tropen zijn ook al een unicum als ze geshowed worden. ( neem die alario's bv)
        het enigste waar ik zelf graag/meestal voorbij aan gaat zijn die rijen met rode/ witte en gele kanaries, tja zal eens stoppen bij degene met een rozet en vergelijken met zijn/haar buurman/vrouw . ( dat dan wel).
        daarnaast al hetgeen doen wat ik in dat eerdere berichtje schreef en dat ( alles bij elkaar genomen) staat dan meestal garant voor een leuk dagje weg.

mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Helaas niet,Hans.
          Vogel 2011.

Ik wens je een spoedig herstel...

gr
          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

mvrgr

Piet

Opmerking

Van harte beterschap Antoni.

100 exotische V&I etende soorten plus nog eens 100 Europese V&I?
              Hebben we het wel over dezelfde show Piet? Ik kom er toch al wat jaartjes, maar zoveel heb ik er nog nooit gezien, hoor.

MVG.

Opmerking

Van harte beterschap Antoni.

100 exotische V&I etende soorten plus nog eens 100 Europese V&I?
                Hebben we het wel over dezelfde show Piet? Ik kom er toch al wat jaartjes, maar zoveel heb ik er nog nooit gezien, hoor.

MVG.
                Misschien verstaan we er niet precies hetzelfde onder. Maar bij exotische V&I soorten denk ik o.a. aan buulbuuls, spreeuwen, lijsters, jap nachtegalen, brilvogels etc.
                Bij de Europese V&I soorten loopt het vanaf de mezen, baardmannetjes, roodborstjes, kwikstaarten, spotvogels tot en met de spreeuwen, lijsters en merels.

Ik baseer me dan op de hoofdgroepen volgens het vraagprogramma.

En dan kom ik ongeveer aan de door mij genoemde aantallen.
                mvrgr

Piet

Opmerking

Ja Piet, als je naar het vraagprogramma kijkt kom je wel aan die aantallen...

Maar hoeveel van die mezen, spotvogels, buulbuuls of brilvogeltjes zitten er nu eigenlijk? Je kunt ze meestal op de vingers van 1 hand tellen. En zelfs van de merels of zanglijsters heb ik er nooit meer dan een handjevol zien zitten.

Ik ben vorig jaar naar een T.T./show van alleen Europese V&I in Engeland geweest (toegang plus consumpties trouwens gratis) en als je dat daar dan ziet: een paar honderd vogels van winterkoning tot bonte kraai en alles wat daar tussenin zit.
                  Dan is het voor de liefhebbers van V&I in Apeldoorn toch wel een beetje behelpen...

MVG

Opmerking

Ja Piet, als je naar het vraagprogramma kijkt kom je wel aan die aantallen...

Maar hoeveel van die mezen, spotvogels, buulbuuls of brilvogeltjes zitten er nu eigenlijk? Je kunt ze meestal op de vingers van 1 hand tellen. En zelfs van de merels of zanglijsters heb ik er nooit meer dan een handjevol zien zitten.

Ik ben vorig jaar naar een T.T./show van alleen Europese V&I in Engeland geweest (toegang plus consumpties trouwens gratis) en als je dat daar dan ziet: een paar honderd vogels van winterkoning tot bonte kraai en alles wat daar tussenin zit.
                    Dan is het voor de liefhebbers van V&I in Apeldoorn toch wel een beetje behelpen...

MVG
                    Dit wordt een welles/nietes spelletje waar we niet mee opschieten. Een kampioenschapstentoonstelling van een bond is iets heel anders als een speciaalshow.
                    Ik wilde alleen iets positiefs melden over de aantallen van de genoemde vogels. En dan heb ik het niet over het aantal regels in het vraagprogramma maar over het werkelijk aantal ingeschreven vogels.
                    En als er dan volgende week alleen al een 100 Europese V&I vogels zitten dan vind ik dat reuze meevallen.
                    mvrgr

Piet

Opmerking

Nationale show Zutphen

@Robin; Heb je het over de aantallen die in Zutphen zitten of over Apeldoorn betreffende VI vogels?
                      In apeldoorn zitten toch echt wel ongeveer de aantallen die Piet zegt! op de show in Zutphen zitten 12 exotische VI vogels, waaronder 6
                      3-kleurglansspreeuwen en ong. 30 bijzondere europese VI cq. cultuurvogels waaronder winterkoninkjes en gele kwikstaartjes.
                      De Parkietensocieteit is in Zutphen aanwezig met een 30 tal volieres met grote parkieten en papegaaien, waaronder een bijzondere eerste kweek amazonesoort en bezoek dan gelijk de 14 meter lange stand eens.
                      Kortom ook Zutphem is de moeite waard om te bekijken al is deze show kleiner dan Apeldoorn en Zondag kan je na de show in Zutphen gelijk je vogels inbrengen in Apeldoorn.
                      @ Antoni, van harte beterschap, je mist in Zutphen wel 550 zangkanaries.

Groet,
                      Ronald

Opmerking

Zutphen

ik ben er vandaag geweest
                        en het viel mij zwaar tegen daar

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door barraband
                          ik ben er vandaag geweest
                          en het viel mij zwaar tegen daar
                          Waarom viel het je tegen? Als er niks te beleven is, hoef ik er morgen ook niet heen te gaan.
                          Verschillende kanarie's gehouden, nu beginnend met Timbrado's.

Opmerking

Zutphen

veel open gaten ruimtes tussen de kooien
                            en de kwaliteit van de vogels vond ik ook erg tegen vallen
                            ik heb gehoord vandaag dat er 800 vogels minder waren als vorig jaar

Opmerking

[QUOTE
                              @ Antoni, van harte beterschap, je mist in Zutphen wel 550 zangkanaries.

Groet,
                              Ronald[/QUOTE]

Hartelijk dank aan allen die mij beterschap wensen. Het gaat iets vooruit.

Natuurlijk word ik ook geprikkeld door het bericht van Ronald.
                              Zelf ben ik behalve lid van de NBvV tevens lid van de ANBvV.
                              Ronald kan je mij vertellen hoeveel Timbrado's in Zutphen zijn ingezonden.
                              Ben ik wel nieuwsgierig naar.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

@ Antoni
                                Er zitten 25 timbrados van Pfaff en Rhee, tussen 73 en 81 punten.

Groet,
                                Ronald
                                223 harzers en 300 waterslagers

Opmerking

Working...
                                X