Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zieke uitgevlogen jonge zebravinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zieke uitgevlogen jonge zebravinken

Hallo allemaal,

Wij hebben ons 3e nestje zebravinken gehad en ze zijn een paar weken geleden uitgevlogen.
    Het nest is al weg maar nu zijn al onze jonkies helemaal kaal aan het worden vooral rondom hun nek.
    Ik vermoed dat ze luizen hebben want ze zitten zichzelf de hele dag te pikken met hun snavel.
    Kan iemand ons helpen wat we moeten doen.
    Er zitten ook nog andere soorten vogels in en tot nu toe zijn het alleen de jonkies die er last van hebben.
    Graag jullie hulp.
    Bedankt alvast.

Groetjes,
    Raquel

Ik weet dat er middeltjes zijn tegen luizen, bij kromsnavels helpt een druppel luchtpijpmijt in de nek tegen bijvoorbeeld luis. Nu weet ik niet of dit ook bij zebravinken kan en of het dan helpt. Wat je wel zou kunnen doen is als ze zich wassen in een badje, wat badzout door het water doen.
    Groeten Tom

Opmerking

Opmerking

Ik weet natuurlijk niet of de vogels echt luis hebben, je zou nog iets knoflookpoeder door eivoer kunnen mengen, kijk even verder op dit forum, er zijn hier al veel vragen over gesteld en er zal vast wel een goed advies ergens staan
        Groeten Tom

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Raquel Bekijk Bericht
          Hallo allemaal,

Wij hebben ons 3e nestje zebravinken gehad en ze zijn een paar weken geleden uitgevlogen.
          Het nest is al weg maar nu zijn al onze jonkies helemaal kaal aan het worden vooral rondom hun nek.
          Ik vermoed dat ze luizen hebben want ze zitten zichzelf de hele dag te pikken met hun snavel.
          Kan iemand ons helpen wat we moeten doen.
          Er zitten ook nog andere soorten vogels in en tot nu toe zijn het alleen de jonkies die er last van hebben.
          Graag jullie hulp.
          Bedankt alvast.

Groetjes,
          Raquel
          Last edited by Tal; 25-05-2015, 11:04.
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Let wel: badzout waar Tome het over heeft is speciaal badzout voor vogels en voordat je vogels met anti-luis gaat doen (zeker bij jonge vogels is dat een risico) zal ik als ik jou was eerst eens checken of de nestkasten enzo wel schoon zijn.

Succes.
            Groetjes, Chantal
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

klopt helemaal wat chantal zegt! mooi aangevuld! bij de meeste dierenspeciaalzaken hebben ze wel badzout voor de vogels als je dat wilt aanschaffen.
              Groeten Tom

Opmerking

Working...
              X