Mededeling

Collapse
No announcement yet.

desinfectie en gevoeligheid soorten voor de middelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• desinfectie en gevoeligheid soorten voor de middelen

Misschien een handige site voor het desinfecteren van de vogelhokken / -kooien:

mvg. Eelke

handig

Misschien een handige site voor het desinfecteren van de vogelhokken / -kooien:
    Ik dacht; op zo'n site zit ik al 40 jaar te wachten! Maar mooi mis, die site maakt m'n hokken ook al niet schoon. Nou dan ga ik maar weer zelf verder.

Groet,

Rob.

Opmerking

Inderdaad Rob, helemaal fout gedacht.
      "arbeid adelt" voor zover je de kans er voor krijgt of de mogelijkheden hebt

Aan de hand van deze site (aanklikken diverse micro-organismes, "genus", "species", enz.) zou men een redelijke keuze maken om bijvoorbeeld breed / afwisselend te ontsmetten".

Wat mij o.a. opvalt is dat bijvoorbeeld schimmelsporen ("fungal spores") zeer beperkt worden aangepakt door zuren. Deet en Dettol helpen wel om die sporen te vernietigen.

Van de mycoplasmas zijn volgens deze site zo'n 155 "soorten".

Misschien dat een zekere infectiedruk goed is, maar zeker in geval van ziekteuitbraken zou men er iets aan kunnen hebben door gericht te ontsmetten. (Dit eventueel na vaststelling van de soort ziekte........)
      Ook tijdens bepaalde periodes wanneer de vogels waarschijnlijk wat gevoeliger / vatbaarder zouden kunnen zijn voor (eventueel: bepaalde) ziektes zou de infectiedruk iets teruggebracht kunnen worden.
      Bij mijn goulds meen ik dat dit tijdens de rui zeker zo is.

mvg. Eelke

Opmerking

Van de mycoplasmas zijn volgens deze site zo'n 155 "soorten".
        Bij mijn goulds meen ik dat dit tijdens de rui zeker zo is.

Opmerking

Working...
        X