Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help jonge gould beide ogen dicht.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo Alfons,

Kun je me adviseren wat nu te doen. Ik krijg nu megabac toegezonden. Dierenarts zegt antibiotica ipv van megabac. Terwijl jou opmerking schimmels zijn uitsluitend met antischimmel preparaten te behandelen ook van toepassing is.

Aan de andere kant wil ik mijn vogels ook niet vol gooien met medicijnen.

Op het oog zien mijn huidige vogels er gezond uit. Maar dat dacht ik ook van de laatst overleden jongen. Alleen waar ik de foto van opgestuurd heb was voor mij duidelijk dat er iets aan de hand was.

Weet nu wel hoe ik moet handelen mocht zich nog een sterfgeval voordoen.

Kadaver meteen in alminium folie ( tip Ton) en in de ijskast. Had dat niet gedaan maar in de schuur gelegd. Reden ik mag veel van mijn vrouw wat betreft mijn hobby maar geen dode vogels in de ijskast leggen. Heb ik opgelost gaat in de ijskast van mijn buurman.

Groeten

Opmerking

Je zou natuurlijk ook de dierenarts kunnen vragen wat hem heeft doen besluiten om te kiezen voor antibiotica ipv anti-schimmel preparaat...
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Megabac is een antischimmelpreparaat.

Gewoon alle vogels behandelen met dit produkt volgens de richtlijnen op het etiket, maar niet via het drinkwater, wel via het eivoer of een ander zachtvoer. Reden : het actief bestanddeel van megabac lost niet op in water.

Minimaal veertien dagen behandeling en je moet er op toezien dat er van het eivoer/zachtvoer gegeten wordt.

Aan de andere kant wil ik mijn vogels ook niet vol gooien met medicijnen.
        Dat begrijp ik ten zeerste, maar als vogels sterven aan infecties, rest er u nog ook weinig keuze. Dit is geen behandeling voorbehoedend, maar genezend. Ik heb ook iets tegen behandelingen voorbehoedend.

Opmerking

Dierenarts zegt antibiotica

Opmerking

Weer duidelijk Alfons ik ga dus met megabac aan de slag. Dacht dat de afkorting stond voor mega bacterie.

Maar alle gegevens bij elkaar is dit de goede weg. Je zou denken dat het ouderpaar verschijnselen vertonen maar die zien er op dit moment tip/top uit. Nu ik het weet kijk ik natuurlijk extra naar het snavelgebied gebied maar kan daar niets ontdekken.

Mijn vogels eten eivoer vrij goed helaas weet je niet welke wel en welke niet.

Mocht ik aan een vogel twijfelen dan zal ik hem apart zetten en kan er dan op toezien.

Alhoewel vorige week al verstuurd medicijn nog niet ontvangen de post in Nederland laat de laatste tijd wat steekjes vallen hopelijk binnenkort.

Was zaterdag op de tafelkeuring van onze regio ( Gould) en daar gaven de expert eigenlijk hetzefde aan wat jij al aangaf.

Geen paniek Rob we hebben allemaal zo,n fase meegemaakt.

Groeten Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
              Je zou natuurlijk ook de dierenarts kunnen vragen wat hem heeft doen besluiten om te kiezen voor antibiotica ipv anti-schimmel preparaat...
              Heb je natuurlijk gelijk in.Maar de verklaring van Alfons klinkt mij logisch. Alle beschikbare gegevens duiden meer op schimmelvorming.

En duidelijk zal zijn dat je maar 1 behandeling tegelijk kan uitvoeren.

Mijn eigen niet wetenschappelijke conclusie is ook nog dat vooral jongen hier vat baar voor zijn.

Groeten

Opmerking

derde jong ook verschijnselen.

Omdat ik nu natuurlijk extra alert ben heb ik vastgesteld dat ook het derde jong nu bekschinmel verschijnselen vertoond. Zoals aangegeven inmiddels twee overleden.

Deze uiteraard apart gezet en behandeld met Tea Tree olie. Terwijl ik voor alle vogels gestart ben met behandeling met megabac.En ga daar met dit jong ook mee aan de slag.

Vroeg met wel af aan beide ouders kan ik helemaal niet ziens. Kunnen zij bij een eventueel nieuw nest schimmel weer overdragen. Anders gezegd zij de dragers of kan de schimmel ook van buiten af komen.

Groeten

Opmerking

Het is dus een serieuze besmetting. Goed dat je naar de dierenarts ben gegaan, dan weet je tenminste wat er aan de hand is. Hopelijk blijft het bij de 2 sterfgevallen. Hoe lang gaat de kuur duren?
                  Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Vroeg met wel af aan beide ouders kan ik helemaal niet ziens. Kunnen zij bij een eventueel nieuw nest schimmel weer overdragen. Anders gezegd zij de dragers of kan de schimmel ook van buiten af komen.
                    Ouders zijn hoogst waarschijnlijk ook drager. Dus, ouders ook behandelen.

Opmerking

Het is dus een serieuze besmetting. Goed dat je naar de dierenarts ben gegaan, dan weet je tenminste wat er aan de hand is. Hopelijk blijft het bij de 2 sterfgevallen. Hoe lang gaat de kuur duren?
                      Hallo Hans,

Minimaal 2 weken maar ga voor vier weken.

Groeten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                        Ouders zijn hoogst waarschijnlijk ook drager. Dus, ouders ook behandelen.
                        Goed Alfons dan ga ik die ook maar even apart zetten. Om zeker te weten dat ze van eivoer megabac gebruik maken

Groeten

Opmerking

Rob mag ik jou een brutale vraag stellen? Wat kost een mestonderzoek per vogel bij Rob van Zon? Hij zit hemelsbreed 500 meter bij mij vandaan en ik wilde binnenkort een paar vogels preventief laten onderzoeken.
                          Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Brutale vraag?

Helemaal niet.

Hier in Australasia wil men weten hoeveel je voor je huis en auto, caravan of noem maar op betaald hebt. Willen ze ook nog weten hoe groot je hypotheek is.

Moest in het begin wel even wennen dit soort vragen maar gaat samen met de cultuur van het land.

Anders gewoon even de telefoon oppakken en de dierenarts de vraag stellen. Of even langs lopen als je de hond uitlaat

Groet, Kees, WA,Australia.

Opmerking

Rob mag ik jou een brutale vraag stellen? Wat kost een mestonderzoek per vogel bij Rob van Zon? Hij zit hemelsbreed 500 meter bij mij vandaan en ik wilde binnenkort een paar vogels preventief laten onderzoeken.

Opmerking

Working...
                              X