Mijn blauwborsten hebben na het ringen de jongen<2> uit het nest gegooid helaas een in het water.De andere is vanaf de zesde dag met de hand gevoerd en inmiddels drie weken oud.Vanmiddag na het voeren begon hij als een gek rond te draaien kop naar achter en de poten gestrekt.Inmiddels is alles weer goed hij rent weer door de kooi en piept weer om gevoerd te worden.Kent iemand dit verschijnsel?De vogel begint zelf te eten en heeft de beschikking over eivoer universeel en minimeelwormen die gevoerd worden met brandnetel en zuring hij word bijgevoerd met pinky,s en buffalo,s uit de vriezer die twee tot drie maal per week verrijkt worden met multievitamine,s en witte meelwormen Ik heb regelmatig jonge vogels<kwikstaarten,geelgorzen barmsijsen gewne sijsjes bastaarden en kanarie,s> met de hand groot gebracht en nog nooit geen problemen gehad.Omdat dit mijn eerste blauwborst is wil ik graag weten wat ik eventueel verkeerd doe mede omdat de blauwborsten weer op eieren zitten en als hier wat uitkomt moet ik weer ringen.Zal in ieder geval het waterpeil in de voliere laten zakken en nog langer in de buurt blijven en ventielslang om de ringen.Bij de jonge vogel die ik heb denk ik aan eventueel eiwit vergiftiging vitaminegebrek of atoxoplasmose I K heb de jonge vogel bijna een uur in de hand gehad tot hij weer rustiger werd daarna multivitamine,s en baytril gegeven.Hierna in de ziekenkooi bij 30 graden<zo kan het ook
>Na een uur rustig te hebben gezeten rent hij weer als vanouds door de kooi en wil weer gevoerd worden

Opmerking