Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luis, luizen, bloedluis, mijt, mijten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

is het gifvrij?
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

CRC Belt Grip is een synthetisch product op basis van polymeren.
      Ik heb geen verstand van polymeren, maar ga er van uit dat het zeker niet gezond is.
      Het drijfgas is CO2.
      Voor de zekerheid breng ik het op de nestkast aan in de buitenlucht. In een binnenruimte zou ik zeker goed ventileren, eventueel zelfs met een ventilator verse lucht aanzuigen of de binnenlucht weg zuigen.

mvg. Eelke

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Vroeger gebruikten we in strijd tegen de bloedluis Haarlak.
          Wel de goedkoopste natuurlijk. Aanwezige luis wordt direct gedemobiliseerd.
          Idd. Goedkoop en effectief.
          vroeger gebruikte ik die oude vapona strippen die zaten in zo plastiek koker en kon je iets omhoog trekken ....

ze zijn al jaren uit de handel genomen .helaas .ze werkte echt goed tegen luis bloedluis en vliegen muggen noem maar op

heb wel goede ervaringen met homeschield dit gebruikte ik bij mijn kippen ...
          en natuurlijk de handbrander .maar pas wel op met hout
          wat heb ik een leuke hobby .
          juist vogels houden :) :)

Opmerking

Hoi

Koop Finecto+ en je bent direct van de bloedluis vanaf + het legt beschermlaag.
            100% natuurlijk dus niet schadelijk voor de vogels.

mvg
            spits
            www.sngn.nl
            http://www.gouldamadines-putters.be/...ines/index.htm

Opmerking

Daar staat ook een interessante pdf op:

Met vriendelijke groet:
              Henk.

Opmerking

Ergens halverwege de pagina staat veel info over bloedmijten.

mvg. Eelke

Opmerking

bloedluis
                  ik heb jaren kippen gehouden
                  en ja op een gegeven moment bloedluis
                  van alles geprobeert .tm die bloedluis etende diertjes

maar niets hielp afdoende

ik het enige wat goed helpt is de handbrander .
                  en dubbelzijdige plakband .

toen 10 daagjes vakantie bij terug komst
                  BRRR heb toen maar alle kippen een neiuw thuis gegeven .en zo zonder kippen de bloedluis maar weer gaan bestrijden heb wel uiteindelijk gewonnen want bloedluizen moeten bloed hebben om eitjes te leggen

Opmerking

Ik heb alles aandachtig gelezen en ben toch benieuwd naar de werking van haarlak.
                    Spuit je dit in de kooien of op de vogels, Op de vogel lijkt me niet goed.

Met vriendelijke groet
                    Ardie

Opmerking

als je dat op de vogels spuit krijg je van die frisee's

nee alle gekheid op 'n stokje dat spuit je achter het nestje en bij de zitstokken zodat luis er blijfft in plakken

Mvg Frank4

Opmerking

Opmerking

het zal best al een keer genoemd zijn, maar ik kreeg een aantal jaar geleden van een goede vriend die kanaries kweekte te horen dat een plukkie zware shag in het nestje onder/tussen het nestmateriaal goed zou werken, heb het uitgeprobeerd bij de vogels die ik toen had zitten en inderdaad..het werkte!!!

n.b. je hoeft er geen vloei en aansteker/lucifers bij te leveren!!
                          Vr.Gr.

Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rob van H.
                            het zal best al een keer genoemd zijn, maar ik kreeg een aantal jaar geleden van een goede vriend die kanaries kweekte te horen dat een plukkie zware shag in het nestje onder/tussen het nestmateriaal goed zou werken, heb het uitgeprobeerd bij de vogels die ik toen had zitten en inderdaad..het werkte!!!

n.b. je hoeft er geen vloei en aansteker/lucifers bij te leveren!!
                            dit help wel .maar je moet ook de omgeving behandelen anders verhelp je het probleem ook niet .controlle help het best

Opmerking

uiteraard moet je de omgeving ook behandelen, maar het lijkt me dat dit toch wel duidelijk is voor de meesten onder ons?!
                              Vr.Gr.

Rob

Opmerking

Handig topic dit, ik lees veel over bloedluis maar heeft er iemand ook nog tips tegen vedermijt/veerluis?

Een van mij vogels is helemaal kaal hierdoor (zie topic kakariki kaal) en ik vraag me af hoe en waar ik moet beginnen met ontsmetten en bestrijden van zo'n grote voliere met vogels, er is geen binnenhok of iets dergelijks dus de voliere moet ontsmet worden met de vogels er nog in.

Het is een grote buiten voliere met 9 kakariki's, die kaal is zit apart in een oude bench van mijn hond en heeft een pipetje gekregen, de rest heeft nergens last van.

Opmerking

Working...
                                X