is het gifvrij?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
luis, luizen, bloedluis, mijt, mijten
Collapse
X
-
CRC Belt Grip is een synthetisch product op basis van polymeren.
Ik heb geen verstand van polymeren, maar ga er van uit dat het zeker niet gezond is.
Het drijfgas is CO2.
Voor de zekerheid breng ik het op de nestkast aan in de buitenlucht. In een binnenruimte zou ik zeker goed ventileren, eventueel zelfs met een ventilator verse lucht aanzuigen of de binnenlucht weg zuigen.
mvg. Eelke
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antoni HopmannVroeger gebruikten we in strijd tegen de bloedluis Haarlak.
Wel de goedkoopste natuurlijk. Aanwezige luis wordt direct gedemobiliseerd.
Idd. Goedkoop en effectief.
ze zijn al jaren uit de handel genomen .helaas .ze werkte echt goed tegen luis bloedluis en vliegen muggen noem maar op
heb wel goede ervaringen met homeschield dit gebruikte ik bij mijn kippen ...
en natuurlijk de handbrander .maar pas wel op met houtwat heb ik een leuke hobby .
juist vogels houden :) :)
Opmerking
-
Hoi
Koop Finecto+ en je bent direct van de bloedluis vanaf + het legt beschermlaag.
100% natuurlijk dus niet schadelijk voor de vogels.
mvg
spits
Opmerking
-
Ergens halverwege de pagina staat veel info over bloedmijten.
mvg. Eelke
Opmerking
-
bloedluis
ik heb jaren kippen gehouden
en ja op een gegeven moment bloedluis
van alles geprobeert .tm die bloedluis etende diertjes
maar niets hielp afdoende
ik het enige wat goed helpt is de handbrander .
en dubbelzijdige plakband .
toen 10 daagjes vakantie bij terug komst
BRRR heb toen maar alle kippen een neiuw thuis gegeven .en zo zonder kippen de bloedluis maar weer gaan bestrijden heb wel uiteindelijk gewonnen want bloedluizen moeten bloed hebben om eitjes te leggenwat heb ik een leuke hobby .
Opmerking
-
het zal best al een keer genoemd zijn, maar ik kreeg een aantal jaar geleden van een goede vriend die kanaries kweekte te horen dat een plukkie zware shag in het nestje onder/tussen het nestmateriaal goed zou werken, heb het uitgeprobeerd bij de vogels die ik toen had zitten en inderdaad..het werkte!!!
n.b. je hoeft er geen vloei en aansteker/lucifers bij te leveren!!Vr.Gr.
Rob
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rob van H.het zal best al een keer genoemd zijn, maar ik kreeg een aantal jaar geleden van een goede vriend die kanaries kweekte te horen dat een plukkie zware shag in het nestje onder/tussen het nestmateriaal goed zou werken, heb het uitgeprobeerd bij de vogels die ik toen had zitten en inderdaad..het werkte!!!
n.b. je hoeft er geen vloei en aansteker/lucifers bij te leveren!!wat heb ik een leuke hobby .
Opmerking
-
Handig topic dit, ik lees veel over bloedluis maar heeft er iemand ook nog tips tegen vedermijt/veerluis?
Een van mij vogels is helemaal kaal hierdoor (zie topic kakariki kaal) en ik vraag me af hoe en waar ik moet beginnen met ontsmetten en bestrijden van zo'n grote voliere met vogels, er is geen binnenhok of iets dergelijks dus de voliere moet ontsmet worden met de vogels er nog in.
Het is een grote buiten voliere met 9 kakariki's, die kaal is zit apart in een oude bench van mijn hond en heeft een pipetje gekregen, de rest heeft nergens last van.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking