Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tt eisen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tt eisen

beste vogelliefhebbers

ik wil dit jaar voor het eerst mee gaan doen aan een tt
    nu heb ik een hele mooie pop zitten maar ze heeft een heel klein beedje mantekening op de borst. zoals je wel bij medere poppen wel eens ziet. Is dit toegestaan bij de tt,s of zal ze hier punten aftrek voor krijgen. en scheelt het dan ook als ze regionaal gekeurt word. heb begrepen dat ze dan vaak wat minder streng zijn.

tentoonstelling

Beste Piek,
    Als je even hier kijkt en "zebravinken" aanklikt krijg je de standaardeisen te zien.

Keurmeester keuren volgens deze eisen.
    In het algemeen kun je stellen dat er op afdelingsniveau iets minder streng wordt gekeurd dan b.v. op landelijk niveau.
    Met name op afdelingsniveau kun je wat leren als je vogels instuurt, de keurmeester schrijft zijn bemerkingen op de keurbrief en daar kan jij dan je voordeel mee doen.
    Dus ik zou zeggen gewoon inzenden en dan misschien niet voor hoge punten, maar wel om er wat van op te steken.

Groet,
    Henk

Opmerking

Je zebravink zal op dit punt, punten aftrek krijgen omdat de borst geen mannelijke kenmerken mag vertonen.

Opmerking

ja ik zal hem tocht maar insturen regionaal. doe nog niet mee op landelijk niveau. moet alles nog leren met het inzenden en zo. de vogel is verder uitzonderlijk in formaat en postuur voor mijn doen dan.
        de mantekening is ook maar heel miniscuul. ben dit jaar wezen kijken in venendaal bij de tt van de nzc daar zaten ook genoeg grijze poppen met een kleine mantekening. zal een foto van de desbetreffende vogel meesturen mischien zien jullie nog wat dingen die ik over het hoofd heb gezien

alvast bedankt voor de reacties
        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Ik ben geen grote kenner, maar als ik de foto zie ik direct naar de oog streep ( de zwarte) die niet mooi strak is op de foto dan toch.

Weet niet of dit veel uit maakt maar ik zeg maar wat me opvalt

grts

Opmerking

man tekening word gewoonlijk weg gewerkt(geknipt ,getrokken)om een vogel TT waardig te maken
            een schupje op een bek wordt ook glad geschuurt en in geolied of vaseline
            zal je nog wel leren

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vandurenj
              man tekening word gewoonlijk weg gewerkt(geknipt ,getrokken)om een vogel TT waardig te maken
              een schupje op een bek wordt ook glad geschuurt en in geolied of vaseline
              zal je nog wel leren
              Wat bedoelen jullie met man tekening ?

grts

Opmerking

ik veronderstel dat het de borstpluimpjes zijn die kenmerkend zijn
                voor een man

Opmerking

Als je daar nog een kort snaveltje kan op kweken zit je al veel verder. vind de snavel wat te lang

Opmerking

daar bedoelen we inderdaad de borstveertjes mee waar bij veel poppen nog wel eens heel klein beedje zebratekening (mantekening) op wil zitten.
                    Als je enkele poppen hebt zal je ook vast enkele hebben die dit hebben

nu heb ik even gekeken maar het blijkt dat de tekening maar op 3 veertjes zit. heb ik nu wegetrokken en nu na 2 keer baderen zie je het niet eens meer daarvoor alvast dank Vandurenj

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky
                      Als je daar nog een kort snaveltje kan op kweken zit je al veel verder. vind de snavel wat te lang
                      Hmm... de snavel vind ik nog wel meevallen. De zware borst valt meer op.
                      Maar, het is moeilijk om een vogel op deze manier te beoordelen.
                      Lekker inzenden naar de TT en zien wat de keurmeester ervan denkt.

Gr
                      Hans
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Een foto is nog meer een momentopname dan een echte keruing, een vogel kan net "mooi zitten" en zo een punt hoger scoren dan een andere keer.

Gewoon lekker rmeedoen, leuk en leerzaam.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                          Hmm... de snavel vind ik nog wel meevallen. De zware borst valt meer op.
                          Maar, het is moeilijk om een vogel op deze manier te beoordelen.
                          Lekker inzenden naar de TT en zien wat de keurmeester ervan denkt.

Gr
                          Hans
                          beste hans.

die wat zware borst was mij ook wat opgevallen. kan dit ook zijn doordat de vogel mischien wel eens te vet kan zijn. en dat ik dat doormiddel van het voer rantsoeneren er af kan krijgen of zal deze vogel dan gewoon een zware borst houden.

gr

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door piek
                            beste hans.

die wat zware borst was mij ook wat opgevallen. kan dit ook zijn doordat de vogel mischien wel eens te vet kan zijn. en dat ik dat doormiddel van het voer rantsoeneren er af kan krijgen of zal deze vogel dan gewoon een zware borst houden.

gr
                            Eh... net als bij mensen; wat minder eten en war meer bewegen.

Hans
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                            X