Mededeling

Collapse
No announcement yet.

algemene vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• algemene vraag

hallo
    volgens mij kan dat niet.
    is bij mij in elk geval nog nooit voorgekomen.

vrg marthijn

Opmerking

Het lijkt mij ook van niet. Mijn zebravinken houden het bij zebravinken

Opmerking

Bij zebravinken en kanaries hoef je inderdaad niet bang te zijn dat ze een koppel gaan vormen

Opmerking

Bij welke wel?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door birdinio
            Bij welke wel?
            japanse meeuwtjes
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

vink kanarie

Oorspronkelijk geplaatst door birdinio
              Bij welke wel?
              japanse meeuwtjes
              maar waarom zou je bastaarden willen kweken je hebt er niets aan.
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Wil je het proberen te voorkomen en wil je juist gaan bastaarden?

Je kan beter de vraag anders stellen welke vogels heb je

Wat kan daar bij om het te voorkomen, van de vogels die je nu noemt
                moet je geen bastaarden willen.

Opmerking

een half jaar terug had ik japanse meeuwtjes zebravinken en kanaries bij elkaar maar geen bastaarden gehad (gelukkigxD)

Opmerking

Wij hebben in onze gezelschapsvoliere nog nooit bastaarden gekweekt.
                    Over het algemeen zitten ze zelfs altijd mooi per soort bij elkaar.

Bij verwante soorten, bandvink/roodkopamadine, loodbekje/zilverbekje/japanse meeuwtjes en dergelijke kan het wel eens gebeuren. Zaak om deze soorten niet bij elkaar te plaatsen.

Over het algemeen zal het dus niet snel gebeuren. Ik moet wel opmerken dat als je van soorten die tot dezelfde groep behoren (....amadine en dergelijke) de kans groter wordt als je losse poppen en losse mannen hebt. Maar mooi koppels van alle soorten is de kans kleiner.

Het voordeel is ook dat je altijd zelf kan ingrijpen als je een stel ziet koppelen dat je niet wilt.

Bij ons gaan ze na de aankoop altijd een tijdje per koppel/groep in een broedkooi.
                    Zo weten we zeker dat ze gezond zijn eer ze los mogen in de voliere en geraken ze al wat aan elkaar gewent en krijg je al een beetje koppelvorming.

hopelijk heb je er wat aan

Opmerking

Working...
                    X