hoe groot moet een binnen kooi zijn voor een koppel zebravinke
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoe groot
Collapse
X
-
kooi
wat bedoel je met een binnenkooi een broedkooi een nachthok een traliekooi in je huiskamer??????Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje123hoe groot moet een binnen kooi zijn voor een koppel zebravinkemet 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land
Opmerking
-
Hoe bedoel je hier met te klein? volgens mij kan je in een kooi van 40 x 40 x 40 cm best zebravinken in laten broeden. Hebben zelf hier 30 van die broedkooien staan en kweken daar gewoon zebravinken in met soms wel 6 jongen per nest. natuurlijk gaan deze er wel uit na ongeveer 35 dagen uit, maar te klein is het zeker niet.
mvg,
Sibrand RinzemaVogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.
Opmerking
-
Daarnaast is de grootte van de huisvesting nogal een subjectief begrip. De een kweekt in hele kleine kooitjes en een ander wil zijn dieren wel ruim huisvesten. Ik kweek in broedkooien van 1,6 meter lang per koppel Mozambiquesijsjes. Een ander stopt ze in een broedkooi van 40 of 60 cm. Moet mensen zelf weten. Als je mij zou vragen hoe groot vindt jij dat een broedkooi zou moeten zijn voor een koppeltje zebravinkjes dan zou ik persoonlijk zeggen 80 cm lang en 40 cm diep en hoog. Dat vind ik wel redelijk voor een koppel met jongen en een nestkastje.
Opmerking
-
Ik vind het sowieso te klein. Je hangt normaal de stokken zo dat ze hun staartjes niet beschadigen. Er gaat dus nog ongeveer 5-10 cm af aan beiden kanten. Dat betekent dat zij 1 sprongetje kunnen maken van ongeveer 20-30 cm tussen 2 stokjes. Dat vind ik echt te minimaal voor een vogel.Oorspronkelijk geplaatst door LaurenzoEens analyserend lezen zou kunnen helpen: de jongen om hen samen te laten/huisvesten.
Doe je dit tijdelijk en zit normaal alles in ruime vluchten dan gaat het wel. Zet je ze hier permanent in als koppel dan denk ik toch dat ze snel achteruit gaan omdat ze vervetten en gekke gewoontes aanleren als plukken en agressie.
Ik had mijn zebravinken buiten en het zijn toch hele actieve vogels. Tenminste, normaal formaat. Die hele grote joekels vind ik sowieso niet meer heel veel met de soort te maken hebben als ik ze zo zie. Die zijn heel sloom en bewegen bijna niet.
Opmerking
-
maat kooi
helemaal met je eens.Oorspronkelijk geplaatst door MarxIk vind het sowieso te klein. Je hangt normaal de stokken zo dat ze hun staartjes niet beschadigen. Er gaat dus nog ongeveer 5-10 cm af aan beiden kanten. Dat betekent dat zij 1 sprongetje kunnen maken van ongeveer 20-30 cm tussen 2 stokjes. Dat vind ik echt te minimaal voor een vogel.
Doe je dit tijdelijk en zit normaal alles in ruime vluchten dan gaat het wel. Zet je ze hier permanent in als koppel dan denk ik toch dat ze snel achteruit gaan omdat ze vervetten en gekke gewoontes aanleren als plukken en agressie.
Ik had mijn zebravinken buiten en het zijn toch hele actieve vogels. Tenminste, normaal formaat. Die hele grote joekels vind ik sowieso niet meer heel veel met de soort te maken hebben als ik ze zo zie. Die zijn heel sloom en bewegen bijna niet.
vorig jaar een hele mooie vink bij een kweker gekocht die in 40x40x40 kweekte en de rest van zijn vogels in kleine vluchten van 40x40x120 huisvest.
de man had gewoon niet meer ruimte.
maar die vink kon bij mij niet eens op de onderste stok in het nachthok komen het duurde bijna een week voordat hij van de ene kant naar de andere kon vliegen zonder van takje naar takje te wippen.
moet wel zeggen dat de vogels er daar tip top uitzagen en kern gezond.met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land
Opmerking
-
What should I look for when buying a cage for my zebra finches?
Size
A good cage for zebra finches for use all year round should be at least 60 x 40 x 40 cm. For short periods smaller cages can be used, but the general rule is: the bigger, the better.
Shape
Generally, cages should be rectangular to allow for maximum flight space. Round cages provide for less space in which to fly, and are therefore not recommended. (round aviaries is a different matter). Cages with little towers etc, may look very decorative, but can be death traps for birds, so keep it simple.
Security
Make sure the doors of the cage all close tightly so that the birds don't escape. If there are children or any cats/dogs around, make sure the cage is well protected from these, i.e. difficult to open. Think about what will happen if the cage is knocked over. Will the bottom fall off?
Practical aspects
Does the cage allow for easy access for feeding and cleaning?
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking