Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dode jongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dode jongen

goedendag,

ik keek gisteren bij een van mijn 2 zebravinken koppels, en zag dat het nest erg smerig was, + 1 dood jong. kan gebeuren, was een achterblijvertje. het nest was al langer was vies, dus ik wou het al schoonmaken.
    ik heb het nest schoongemaakt, en de overige jongen teruggezet.

maar wat zag ik vandaag, weer 2 dode jongen in ditzelfde nest, met lege krop en heel veel ontlasting aan hun achterwerk.

ik controleerde direct daarop mijn andere koppel, en weer trof ik een smerig nest aan met 2 dode jongen, en 1 die meer dood dan levend was. (heb ik uit z'n lijden verlost)

iemand enig idee wat dit kan zijn? zou toch zonde zijn, als alle jongen doodgingen...

kris
    Groet'n uut Drenthe

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

ik geef helemaal geen groenvoer als er jongen zijn, daar heb ik eerder problemen mee gehad.. (diaree enz.)

verder krijgen ze: eivoer, water, grit, tropenzaad, en sepia.
      het eivoer is van WM dat is al rul, dus daar doe ik verder niks aan
      Groet'n uut Drenthe

Opmerking

1 nestje is inmiddels uitgestorven, alle 5 jongen zijn dood. ik heb het nest verwijderd, en de hele kooi grondig schoongemaakt.

bij het andere koppel zijn nog 2 van de 5 jongen over, met deze jongen gaat het langzamerhand beter... (keep your faith )

dus... hopen dat het nog wat word. verwacht er niks van, kan het alleen maar meevallen

het rare is ook dat de ouders van de jongen gewoon topfit zijn. niks mee aan de hand. strakke bevedering, goede eetlust, mooie ontlasting enz.

maargoed.. we zullen zien.

Kris
        Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Wat voor model nestkastjes gebruik je?
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

bij een koppel een halfopen kastje, en bij het andere koppel een tralienestkast.

de 2 jongen die nog over zijn leven nog steeds, ze worden goed gevoerd

kris
            Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
              bij een koppel een halfopen kastje, en bij het andere koppel een tralienestkast.

de 2 jongen die nog over zijn leven nog steeds, ze worden goed gevoerd

kris
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

hoi tropy

en hoe gaat het met de st helana fazantjes

je had toch jongen?

Opmerking

hoi,

ik geef wel badwater, dat haal in na een 20 min weer weg. dan zijn ze wel klaar dacht ik zo

drinkwater krijgen ze elke dag vers.

met de st helena's gaat het goed, de jongen beginnen al aardig te groeien.

kris
                  Groet'n uut Drenthe

Opmerking

hey

ik denk niet dat het aan nat eivoer kan liggen

ik ga ze altijd eivoer met beetje water en roosvice(extra vitaminen)
                    en nooit dit soort problemen gehad.
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

hoi,

de 2 leven nog steeds, alleen lijkt het of ze niet meer groeien

ze zijn allebeide uitgevlogen, maar ze zijn nog niet volledig bevederd. vooral aan de onderkant missen nog een boel veren.

als ze uitvliegen zitten ze futloos op de grond, en ondernemen ook niks.. normaal gesproken proberen de jonkies direct alles uit...

zou het misschien geel kunnen zijn? geen idee, ik opper maar wat. ik heb vanochtend eens in een bekje gekeken, ik zal een geel gehemelte met zwarte stippen, (in een ''5'' patroon, dat hebben ze altijd)

groeten, kris
                      Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Working...
                      X