Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zebravinken laten stoppen met broeden?
Collapse
X
-
Uit voorzorg met de kou van afgelopen winter had ik enkele tropen naar een broedkooi in een vorstvrij tuinhuis verplaatst aangezien er een tweetal tropen door de kou waren overleden.Oorspronkelijk geplaatst door AnimalDe enige optie is dus WEL appart zetten.( dat had je ook zelf kunnen verzinnen)
Maar waarom heb je die beestjes in een broedkooi gestopt ,,je had ze beter gewoon vanaf het begin af aan in de volliere gedaan ,dan waren ze ook nu pas gaan broeden.
In deze broedkooi heb ik ze hun gang laten gaan aangezien ze broedrijp waren.
Nu het beter weer is zitten de vogels weer in de buitenvoliere.
Maar zoals ik al aangaf is opnieuw apart zetten geen optie aangezien het in datzelfde tuinhuis in de zomer snikheet wordt en dat houden de vogels ook niet vol. En daarnaast wil ik de vogels voldoende ruimte kunnen bieden om te kunnen vliegen en dat is in een broedkooi niet mogelijk.
Opmerking
-
Hup terug in de broedkooi.
Over een maand of 2 kunnen ze dan toch weer de voliere in?
Dan is het nog niet zo ontzettend heet volgens mij.
Groeten Michel
Opmerking
-
Apart zetten blijft echt de enige optie. Zolang zebravinken in een koppel zitten blijven ze doorgaan. En dan maakt het echt niet uit of ze binnen of buiten zitten, het nu zomer of winter is en of ze nestmateriaal hebben. Ze blijven nestelen! Kaalgeplukte zebra's zijn dan ook geen uitzondering omdat ze zichzelf maar als nestelmateriaal gebruiken.
Als ik de poppen apart had zitten werden er zelfs nog eitjes gelegd. De broeddrift van zebravinken is gewoon erg hoog.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking