Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken gooien nest vol met snippers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zebravinken gooien nest vol met snippers

heb een koppeltje zebravinkjes zitten en ook een nestje erbij te hangen . nu zag ik vorige week 1 eitje erin. keek ik even later weer en zag dat er een hoop snippers over heen en eitje weg. later weer een eitje erin. enzovoort.

wat kan ik doen . of veranderen

groetjes henkie

Houtspippers

Ik gebruik houtsnippers alleen in de winter om de reden die je al aangaf .
    Ik gebruik liever droog zand in mijn kooien , dan heb je ook die problemen niet
    ( metselzand )
    Maar in de winter nemen de houtsnippers meer vocht op zodoende gebruik ik die alleen in de winter .

Gr Andre

Opmerking

zebravinken gebruiken alles voor hun nest gebruik schelpen zand en het probleem is weg dan kunnen ze aleen het nestmatriaal gebruiken wees ook er op verdacht dat ze groen voer ook gebruiken voor hun nest

Opmerking

zorgen dat je het fijnste soort houtsnippers hebt, of overgaan op schelpenzand.

Opmerking

bedankt voor de tips.

zal morgen wat schelpenzand halen want dit is ook zonde .

Opmerking

vogelmuur

Zelf geef altijd vogelmuur als het er is ,dit word ook het nest in
            gesleept maar is snel droog .
            Het is ook goed tegen vogelluis is mij geleerd .
            Of dit waar is weet ik niet , mischien dat andere hier meer over weten .
            Verder gebruik ik grof ( metsel )zand dat blijf beter op zijn plaats als schelpen zand en is goedkoper .

Opmerking

snippers

sluit me bij de rest aan gewoon zilverzand of als dat te duur voor je is gebruik dan zandbakken zand kost 2 euro 20 kg en werkt net zo mooi.
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Working...
              X