Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vies nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vies nest

zit met een klein probleem heb nu een koppel met 9 jongen in het nest zijn nu 4 tot 5 dagen nu wordt het nest wel erg vies wat te doen alles er uit of gewoon laten zitten kan geen jongen overlegen alle koppels hebben er zat jongen of nog eieren wie heeft een tip ze zitten in een tralie nest

ik zou ze laten zitten, en als het echt
    te vuil word, zou ik de uitwerpselen zelf een
    beetje verwijderen aan de rand van het nest

Opmerking

je kunt het nest gewoon schoonmaken, niet met chloor gaan klooien... (had je zelf ook al wel door)

jongen even in een plastic bakje zetten en met een borsteltje het nest schoonmaken.

gr kris
      Groet'n uut Drenthe

Opmerking

na 4-5 dagen vuil is wel erg vlug nomaal doen de ouder de eerste dagen dit weg mis. kan jij dat even doen als ze hun veren beginnen te krijgen mag je stoppen.

Opmerking

Even een enkele opmerking; negen jongen in een traliekastje is wel wat veel...
          Vooral als ze straks groter worden. Misschien moet je er over nadenken om bij een eventuele verdere kweek wat jongen over te leggen.
          Ik zou nu een grote maat traliekast (voor goudvinken e.d.) aanschaffen en daarin met de hand een nest vormen. Jongen erin en ophangen. Kun je in alle rust de andere kast schoonmaken. Houd ook in de gaten of de jongen wel netjes hun poepie doen: mooi in een vliesje. Als dat niet zo is kun je in eerste instantie de voeding aanpassen; geen groenvoer en gekiemd zaad b.v.

Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Gewoon de jongen er even uit halen en zelf in een groter nest met de hand en wat cocos vezel een nieuw nestje maken. 9 jongen is trouwens wel erg veel. Meestal ligt de max bij 6 en een enkele 7 jongen. Snap dus wel waarom de ouders het nest niet zo goed schoon krijgen.

mvg,
            Sibrand
            Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
              Even een enkele opmerking; negen jongen in een traliekastje is wel wat veel...
              Vooral als ze straks groter worden. Misschien moet je er over nadenken om bij een eventuele verdere kweek wat jongen over te leggen.
              Ik zou nu een grote maat traliekast (voor goudvinken e.d.) aanschaffen en daarin met de hand een nest vormen. Jongen erin en ophangen. Kun je in alle rust de andere kast schoonmaken. Houd ook in de gaten of de jongen wel netjes hun poepie doen: mooi in een vliesje. Als dat niet zo is kun je in eerste instantie de voeding aanpassen; geen groenvoer en gekiemd zaad b.v.

Hans.
              9 is veel ja maar toen ik keek lagen er 6 in zijn dus nog 3 bij gekomen liggen nu dus 9 jongen in de mest is wel goed aleen bij de ingang is een smeer boel heb nu 2 tralie kasten aan elkaar gemaakt tralie er wel tussen uit en voor zo ver ik een nest kan maken er ingedaan de jongen liggen nu wel best hebben nu 2 ingangen en de ouders voeren gewoon door dus moet het nu wel goed komen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                9 is veel ja maar toen ik keek lagen er 6 in zijn dus nog 3 bij gekomen liggen nu dus 9 jongen in de mest is wel goed aleen bij de ingang is een smeer boel heb nu 2 tralie kasten aan elkaar gemaakt tralie er wel tussen uit en voor zo ver ik een nest kan maken er ingedaan de jongen liggen nu wel best hebben nu 2 ingangen en de ouders voeren gewoon door dus moet het nu wel goed komen
                Goed opgelost!

Hans
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                X