Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
benader de vogels rustig en voer op geregelde tijden zodat de vogels kunnen wennen aan je aanwezigheid.Normaal gesproken kun je als de vogels in een kooi zitten alle handelingen in de kooi uitvoeren die je wil maar doe wel alles rustig en ga niet overbodig de vogels onrustig maken
hoe groot is de kooi en hoeveel zitten erin?? een koppel toch???
ja dit kan van alles zijn je rustig benaderen van de kooien .
loop je zo recht op je kooien af of ga de de hoek om en je vogels zien je eneens ja dat is schrikken ze voelen niet aan komen dat er iemand komt?
Klinkt misschien stom, maar ik praat altijd tegen de vogeltjes als ik naar ze toe loop. Dan horen ze je sneller aankomen en schrikken ze minder snel.
En inderdaad gewoon rustig doen. Geen snelle, onverwachte bewegingen maken. Dan wennen ze echt wel aan je
Als je eerst een deur door moet, kun je ook even op de deur kloppen voordat je die open doet. Ze leren snel dat dat betekent dat er iemand aan komt en schrikken minder van de opeens open-slaande deur.
Veel mensen vergeten ook dat ze tegen de avond slapen en gaan ze onodig storen, ook doen veel mensen de kooi ineens open en proberen er een te pakken. ik vindt dat zo dom zo wennen ze natuurlijk nooit aan je en gaan ze zich steeds banger voelen, ik benader ze altijd rustig om wisperende geluiden te maken vanaf zaterdag waren ze er al beetje aan gewend maar het gaat opzich steeds beter.!
ook ik zal steeds ik de deur open de vogels aanspreken,klinkt raar, maar verschil is groot als ik binnenkom of er komt iemand anders in mijn hok, hoe hun reactie is!
ook staat bij mij dag en nacht 7d/7d radio op in mijn hok
Opmerking