Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop blijft van nest af

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pop blijft van nest af

hallo

vandaag heb ik de kweekbak van mijn zeebravinken een 4 meter verzet .hiervoor zat ze altijd goed te broeden op haar nest maar sind ik ze verzet heb komt ze niet meer op het nest en ze kunnen elk moment gaan uitkomen. ze is nu al 4 uur van haar nest en begin me zorgen te maken

bjorn

lekker slim...

sorry dat ik het zo zeg, maar als je weet dat de eieren elk moment kunnen uitkomen, dan ga je de kweekbak/broedkooi verzetten?

je kunt proberen de eieren warm te houden, door een gloeilamp o.i.d, en dan hopen dat de ouders reageren op het sperren van de jongen.

als ze nog uitkomen
    Groet'n uut Drenthe

Opmerking

ja ik weet ook wel dat ik dat kot beter had laten staan maar ik kon niet anders dusja. we zien wel wat er van komt
      dank u voor de reactie

bjorn

Opmerking

Als ze er 4 uur vanaf is en niet meer terug op het nest lijkt te gaan kan je dit als verloren beschouwen. Ze zal anders echt ieder moment terug dat nest op moeten nu om nog enige kans van slagen te hebben.

Opmerking

Kan je de boel niet terug zetten ? Benieuwd hoe het afloopt.
          Succes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door merkoes
            Kan je de boel niet terug zetten ? Benieuwd hoe het afloopt.
            Succes
            denk dat het nu al te laat is

Opmerking

Ik zie nu de datum ! Inderdaad. Zou leuk zijn als mensen even laten weten hoe het afloopt na hun mededelingen / vragen. Dat leest leuk.
              Zelf pc storing gehad dus even er uit geweest.

Opmerking

hey

heb vandaag besloten om de eitjes weg te nemen aangezien ze er toch niet meer ging opzitten. vind het zeer jammer
                dankje voor de reacties

Opmerking

het was toch wel te denken dat als je het nest 4 meter verplaatst dat
                  ze niet meer terug op het nest wou gaan

Opmerking

kevin voor je commentaar geef leest eerst is alles !
                    ik had geen andere mogenlijkheid ik moest het kot verzetten k !

bjorn

Opmerking

ik heb het gelezen
                      je moet ervoor niet kwaad worden,
                      ik bedoel dat je je zorgen maakte, maar
                      je eigenlijk al kon weten hoe het af ging lopen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bjorn
                        kevin voor je commentaar geef leest eerst is alles !
                        ik had geen andere mogenlijkheid ik moest het kot verzetten k !

bjorn
                        Ga nooit een nestkastje verplaatsen als het popje aan het broeden is, het popje is namelijk gewend om op dezelfde plek de nest terug te vinden. zodra de nestkastje verplaats is kan dat welliswaar problemen met zich meedragen ik zou de volgende keer dat ze weer een nestje hebben de nestkastje netjes op dezelfde plek te laten staan. lijkt me wel zo handig we bedoelen het niet slecht hoor bjorn we helpen alleen maar.!

Opmerking

Working...
                        X