Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geelsnavel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geelsnavel

in een nest van 5 jongen zwartwang grijzen zit eentje met een gele snavel.
    de vogel is nu 2 maanden oud en nog steeds geel broers en zussen hebben dit niet.
    de vogel is de derde generatie hier geboren en ik heb geen geel snavels in mijn hok.

de vraag is hoe hartnekkig vererfd geelsnavel en komt dit via de pop of de man.
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

geelsnavel

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
      in een nest van 5 jongen zwartwang grijzen zit eentje met een gele snavel.
      de vogel is nu 2 maanden oud en nog steeds geel broers en zussen hebben dit niet.
      de vogel is de derde generatie hier geboren en ik heb geen geel snavels in mijn hok.

de vraag is hoe hartnekkig vererfd geelsnavel en komt dit via de pop of de man.
      dat komt van beide ouders (toeval ).via inteeld kan geelsnavel onstaan. is dan een vogel met gele bek en gele pootjes dan.
      wanneer je nu de geelsnavel X roodsnavel kweekt zal je: oranje snavel met oranje pootjes kweken deze zijn allen split voor geelsnavel. zo wel man of pop. gr medaar.

Opmerking

geelsnavel

dank je ton ik was al bang dat ik vogels weg moest doen het waren goeie.
        ik zal het jong verkopen.

Opmerking

geelsnavel

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
          dat komt van beide ouders (toeval ).via inteeld kan geelsnavel onstaan. is dan een vogel met gele bek en gele pootjes dan.
          wanneer je nu de geelsnavel X roodsnavel kweekt zal je: oranje snavel met oranje pootjes kweken deze zijn allen split voor geelsnavel. zo wel man of pop. gr medaar.
          ook jij bedankt.

was niet echt inteelt maar neef en nicht om de mooie bolle kopjes vast te leggen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
            wanneer je nu de geelsnavel X roodsnavel kweekt zal je: oranje snavel met oranje pootjes kweken . zo wel man of pop. gr medaar.
            Zwartwang, bovenstaande is dus klinkklare onzin. Geelsnavel vererft niet intermediair.

Zuivere geelsnavel x roodsnavel geeft altijd roodsnavels split voor geelsnavel, maar geen oranjesnavels. Kijk maar naar je ouderkoppel, je man zal gegarandeerd een rode snavel hebben en toch is hij split geelsnavel.

Persoonlijk zou ik hem ook niet wegdoen, ik ben wel gecharmeerd door deze kleurslag. Vergeet ook niet dat al je andere jongen kanssplitten zijn, d.w.z. dat sommige split zijn en de andere niet, maar dit kan je enkel door proefparingen vaststellen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
              was niet echt inteelt maar neef en nicht

Sorry, en dat is geen inteelt ,leg eens uit?

Greetzzz

Opmerking

niet weg doen wil je ze toch wel weg doen hou ik me aanbevolen voor de oude koppel en de 5 jongen

Opmerking

ja dat wil ik wel maar ze moeten wel te koop zijn

Opmerking

Normaal zou ik zeggen dat je de geelsnavel terug moet zetten tegen zijn/haar vader of moeder.

Maar aangezien deze vogel al uit de koppeling nicht x neef komt zou ik toch op zoek gaan naar vers bloed. Dus of een geelsnavel of een split geelsnavel.
                    Kan je hier niet aan komen dan zal ik een grijze vogel pakken en eerst even een jaartje een nest splitten kweken en die vervolgens weer terugzetten tegen de geelsnavel.
                    Groeten,

Arjan

Opmerking

Volgens mij is het redelijk duidelijk, de geelsnavel gaat weg...
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

geelsnavel

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                        niet weg doen wil je ze toch wel weg doen hou ik me aanbevolen voor de oude koppel en de 5 jongen
                        okee dan de geelsnavel is voor jou en eventuele andere geelsnavels die onderweg zijn mag je ook hebben.

maar de ouders en andere jongen moet ik eerst nog zien.
                        mijn hoofd kleur is zwartwang masker maar vind nergens goed materiaal in die kleur.
                        de ouders zijn man zwartwang grijs x pop zwartwang masker grijs rood oog.
                        mijn enige roodoog in mijn stam dus daar gaat niets van weg.

dus geelsnavels die er zijn en misschien nog komen man jij hebben.

mail maar zodat we een keer een afspraak kunnen maken.
                        harri.altena@gmail.com

Opmerking

geelsnavel

Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
                          Sorry, en dat is geen inteelt ,leg eens uit?

Greetzzz
                          ik zei ook niet dat het inteelt was dat is broer zus.
                          ik ben net 3 jaar met zebravinken aan het kweken dus de vogels waar ik mee ben begonnen komen van over heel nederland en waren zeker niet de besten.
                          vaak klein en als er al een grote tussen zat was het kopje weer geknepen.
                          ik heb en ben dus nu nadruk aan het leggen op formaat en kopvorm en dit jaar ook de tekening en kleur.
                          en dat lukt aardig ik viel in 2009 in de prijzen 1x 91 punten 1x 90 en 1x 89

kon ook goed merken dat er veel gekruist word met kleuren.
                          het eerste jaar isabel jongen gehad en zelfs zwartwang bruin en gewoon grijs.
                          maar kom nu aardig in de buurt van een eigen stam.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                            andre

zie net dat je uit diever moet komen en in de wao zit.
                            benzine is duur voor jou zijn ze gratis.

harri

Opmerking

Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X