Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flank blackface

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• flank blackface

nou ja zolang ik het boek van de nzc nog niet heb stel ik hier nog maar weer eens een vraagje.

wie weet hoe ik de vlanktekening van mijn blackface kan verbeteren.
    vaak bij de blackface verdwijnen of vervagen sterk de witte stippen op de bruine vlanken. zag het hier ook op de tt. kan ik dit doen door telkens de domweg beste vlanken uit te selecteren of moet ik er gericht een andere vogel op zetten.
    zal ff een foto meesturen van 1 van mijn vogels met slechte vlank

De flanken kan je alleen maar verbeteren door selectie.
    Dit is iets wat een beetje bij deze kleurslag hoort.
    Misschien kan je het eens proberen met grijze mannen met grote stippen in de flank.

Ga niet met oranjeborst bezig. In combinatie met oranjeborst zijn de stippen meestal ook goed, maar oranjeborst is er zeer lastig uit te kweken en blijf je nog jaren terugzien.
    Groeten,

Arjan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door azantinga
      Ga niet met oranjeborst bezig. In combinatie met oranjeborst zijn de stippen meestal ook goed, maar oranjeborst is er zeer lastig uit te kweken en blijf je nog jaren terugzien.

maar met oranjeborst zijn ze ook erg mooi Zeker Oranjeborst Blackface bruin. maar als dat niet de bedoeling is er zeker niet inkweken.

mvg,
      Sibrand
      Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Ik heb oranjeborst er wel in gekweekt....... en toch is er wel een knap flankje op te krijgen, hoor...

Hans

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

In bovenstaande vogel zit niet alleen Oranjeborst in, maar ook nog eens Zwartborst & Isabel.

Mijn ervaring is ook dat bij een oranjeborst zwartborst blackface de flanktekening in bijna alle gevallen mooi afgetekend is.

Opmerking

@ Hans,

Wat een hele mooie vogel.

@ Barmsijs,

Dit komt natuurlijk wel door een goede selectie.

Groeten Micheltje
            http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

Kan zijn dat het door selectie komt, maar mijn ob zb blf komen uit zb blf/ob zonder 1 stipje in de flank. Van zodra ob er bijkomt verschijnen ook de vele stipjes.

Opmerking

ja HANS mooie vogel.jij hebt er ook wel aardig verstand van volgens mij.
                ik wil je bij deze weg nog eens wat vragen.
                jij adverteert toch altijd voor de vogelshow in leeuwarden.
                ik had je al eens een mailtje gestuurd maar nooit reactie op gekregen.
                dit is toch een nationale show waar jij het over hebt. kan ik daar ook aan meedoen als ik geen lid ben bij jullie vereniging. ik ben namelijk nog verspreid lid. ben dit jaar ook wezen kijken in leeuwarden bij het aoc. daar en zaten wel aardig wat zebravinken. lijkt mij wel leuk eens mee te doen daar. ik woon ook in friesland vandaar
                ik ben nog nieuw in de zebravinken wereld en heb nog nooit aan tt,s mee gedaan. eens moet de eerste keer zijn.

mvg piek

Opmerking

De vogel van Hans is inderdaad een mooie vogel en laat duidelijk zien dat als je oranjeborst inkweekt de flank verbetert.

Maar de blackface man die jij hebt zitten zou ik zeker zuiver houden.
                  Ondanks de iets minderde flank is het zeker wel een mooie man, welke het op de regionale shows niet slecht zal doen.
                  Groeten,

Arjan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door piek
                    ja HANS mooie vogel.jij hebt er ook wel aardig verstand van volgens mij.
                    ik wil je bij deze weg nog eens wat vragen.
                    jij adverteert toch altijd voor de vogelshow in leeuwarden.
                    ik had je al eens een mailtje gestuurd maar nooit reactie op gekregen.
                    dit is toch een nationale show waar jij het over hebt. kan ik daar ook aan meedoen als ik geen lid ben bij jullie vereniging. ik ben namelijk nog verspreid lid. ben dit jaar ook wezen kijken in leeuwarden bij het aoc. daar en zaten wel aardig wat zebravinken. lijkt mij wel leuk eens mee te doen daar. ik woon ook in friesland vandaar
                    ik ben nog nieuw in de zebravinken wereld en heb nog nooit aan tt,s mee gedaan. eens moet de eerste keer zijn.

mvg piek
                    Ik stuur je een emailtje, Piek. Kunnen we even bijpraten.
                    Hans.

P.s. Zie net dat je geen email wenst te ontvangen. Stuur - als je wilt - mij dan maar een mailtje.

Opmerking

mijn blackface was in augustus en september een prachtige vogel, nu is hij zijn flank stippen veertjes kwijt en zijn borst begint weer witter te worden....
                      Hij heeft een volle zwarte borst en mooie flank had hij, zijn zoon trouwens ook.

Hij zat bij nog een paar zebravink mannetjes maar daar spelen de hormonen nu vol op

Nu zit hij even apart om te bekomen...

Spijtig genoeg heb ik geen foto's van hem van in de zomer...
                      ( enkel van de zoon kan ik misschien eens een foto pakken)

Opmerking

hey hans je kunt me nu wel mailen volgens mij. heb het even verandert in mijn gebruikerspaneel.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door azantinga
                          De vogel van Hans is inderdaad een mooie vogel en laat duidelijk zien dat als je oranjeborst inkweekt de flank verbetert.

Maar de blackface man die jij hebt zitten zou ik zeker zuiver houden.
                          Ondanks de iets minderde flank is het zeker wel een mooie man, welke het op de regionale shows niet slecht zal doen.
                          Ben het met je eens, Arjan.
                          Ik heb hem een beetje opgepoetst

Opmerking

bedankt voor de positieve berichten omtrend mijn vogel.(niet eigen kweek trouwens)
                            maar een foto is wel wat gezichtsbedrog. vogels lijkt op foto groter dan hij is. moet aan de grootte en de vlanken nog veel gebeuren.wel is hij tot aan de staart toe helemaal zwart wat bij mijn andere blackface niet het geval is. zal hem tegen een forse donkere wildkleur pop zetten. wel een leuke vogel voor mij als beginnend kweker van zebravinken. wil trouwens alle kwekers waar ik vogels vandaan heb bedanken. heb veel geleerd en volgensmij redelijk begin materiaal mee gekregen op een enkeling na dan.
                            heb nu blackface grijs, gewone grijzen, witte en witborst grijs. meer dan genoeg variatie dus. wil ook maar 4 kleuren houden want anders kom je er volgens mij in om met al die verschillende kleuren. moet me nu echt richten op de kweek. wordt een spannend seizoen voor mij. nog 1 weekje wintersport en dan ga ik los om hopelijk wat mooie resultaten te halen in mijn eerste jaar.

mvg piek

Opmerking

Dit is onze blackface.

Hij zorg voor mooie jongen met zijn partner een maskergrijze pop

man aan de linkerkant is een zoon van hem
                              Combinatie Wirense

Opmerking

Working...
                              X