Mededeling

Collapse
No announcement yet.

timor zebravink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

haha weer terug naar de timors.... daar ging het bericht van oorsprong toch over....wat willen jullie allemaal nog weten dan??

Groetjes,
    Marco

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Mooie vogels!

Goede foto's van leuke vogeltjes! Complimenten.
          Hopelijk verdwijnen de jonge vogeltjes niet door het kwartjesgaas naar buiten...............

Groet,

Rob.

Opmerking

Rob,

Het is altijd goed gegaan! De kopjes kunnen er makkelijk doorheen maar bij de rest houd het toch echt op!!

Gr.Marco

Opmerking

Kwartjesgaas

Prima zo! Het kwam zo maar in me op.

Groet,

Rob.

Opmerking

Hier een engelse(VS) site van iemand die de kruist met de bedoeling hybriden te herkennen (?)
                Misschien hebben jullie er wat aan.

Opmerking

Opmerking

Helemaal mee eens,Marco!

Marco, Dat is de juiste instelling !!! Niet teveel willen veranderen zeker niet als het de vogels niet ten goede komt!
                    Prachtige foto's van jouw Timors!

Succes met de vogels.

groetjes Aussie.

Opmerking

Hmm, de strekking van de website gelezen??

Opmerking

Niet gelezen dus.
                        De man heeft de hybriden gekweekt om het verschil aan te tonen en zo te voorkomen dat er met hybriden en timors onderling weer wordt gekweekt.
                        Hij heeft ze dus gekweekt en gedocumenteerd/ foto's gemaakt zodat de hybriden te herkennen zijn.
                        Lijkt mij een goed idee, nu kan iemand aan de hand van de foto's en zijn ervaringen zien wat hybriden zijn!!
                        Men wordt nu wel eens opgescheept met hybriden zonder het te weten.
                        Hij doet ze trouwens heel netjes een vaste ring om met daarop de tekst "hybrid"

Trouwens, winkelzebravinken?? zebravinken die niet aan de standaard voldoen?? Heb ik geen moeite mee.. Bij sommige standaards leidt die tot in mijn ogen misbaksels.

(nog even voor de duidelijkheid ik ben tegen hybridisatie)

Opmerking

Hij documenteerd dat om voor mensen die dat wel willen een echte timor aan te schaffen.
                          Net zoals hier wordt daar bij gebrek aan een partner een gewone zebravink er tegen gezet.
                          Resultaat, net zoals hier, zogenaamde timors, die er niet meer op lijken.
                          Ik had laatst ook timors willen kopen maar had toch mijn twijfels. Door zijn kweek en het laten zien wat er ontstaat is de potentiele timorkweker beter in staat en niet een hibrid te kopen voor de prijs van een timor.
                          Het verschil tussen de wilde vormen goudvink/putter en de hibriden lijkt me nogal evident.
                          De schrijver is overigens een bekende auteur en bondsman aldaar, dus niet iemand die maar wat doet.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            ook nu weer word een onderwerp/topic wat vrij was van gezeik wederom weer zo gedraaid dat er weer een nutteloze discussie is onstaan,met woord en weerwoord.
                            Nutteloos lijkt mij een mening die niet voor iedereen geldt
                            Verder is een forum voor discussies en informatieuitwisseling.
                            Gelukkig hebben we een moderator, gelukkig is die ook terughoudend en ik denk dat we die taak ook maar bij hem moeten laten.

Een andere reden dat hier soms wat langer, op het forum, wordt doorgegaan is volgens mij dat er niet gemakkelijk via een pm mensen even snel dingen kunnen kortsluiten, misschien een idee webmaster?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik niet meer zo aktief op het vogelcafe,gewoon om de reden dat dingen zoals geschreven worden totaal verkeerd begrepen worden danwel uitgelegd.
                              ook nu weer word een onderwerp/topic wat vrij was van gezeik wederom weer zo gedraaid dat er weer een nutteloze discussie is onstaan,met woord en weerwoord.
                              ik ga niet zeggen wie fout of verkeerd bezig is ,ik vraag gewoonweg LAAT het rusten a.u.b. of probeer uw gelijk niet meer te halen (doe ik tegenwoordig ook) dit werkt alleen maar negatief en draagt niks bij.
                              DANK U
                              In de eerste plaats zie ik in dit topic "het gezeik" niet zo maar buiten dat.
                              een forum is iets waar ieder zijn mening kan en mag geven. Als er niemand meer gaat reageren dan kan je het beter uit de lucht halen.
                              Let wel: Dit is mijn mening

Opmerking

Haha ik vind dat ieder gewoon zijn mening mag uiten. en dat sommige mensen een kort lontje hebben en dus snel aangebrand zijn...dat zei dan maar zo! ik kan er dan niets aan doen! ligt dus echt aan die mensen dan! maargoed....om nog even op het onderwerp terug te komen.....DE TIMOR

Ik vind (let op...ik vind:P) dat mensen het eigenlijk gewoon niet eens moeten proberen om vogels te kruisen. Deze man heeft ze dan we speciale omgedaan zodat ze altijd te herkennen zijn en hij heeft ze gekweekt om de verschillen aan te tonen. Waarom moet je die verschillen aantonen? Als het "normale"timors zijn dan kan je makkelijk het verschil zien en/of horen. Ze zijn ander qua gedrag,geluid en uiterlijk. Ik snap niet waarom mensen altijd alles willen mengen. Hij heeft het dan misschien in zijn ogen "goed" bedoeld maar elke vogel heeft zo zijn dingen die hem tot die ene speciale vogel maken. Waarom moet je dan alle soorten door elkaar gooien om zo nog een soort te krijgen?? Dat er zoveel kleurslagen zijn vind ik leuk! dat moeten jullie dus niet verkeerd opvatten!

Maar ik vind het gewoon een beetje overbodig om twee verschillende soorten express aan elkaar te koppelen. beide soorten heten zebravinken maar zoals de meeste het volgens mij met me eens zijn gaat het toch om een andere soort vogel. Ik ben er dus ook op tegen om bijvoorbeeld japanse meeuwen met zebravinken te kruizen etc.....je hebt gewoon te veel van die kruisingen. Elke vogel heeft zo zijn charme en die moet je dus zo houden vind ik.....

Ik hoop dat mijn standpunt dus zo een beetje duidelijk is....als er wat onduidelijk is dan hoor ik het wel!en winterkoning.....Ook natuurlijk graag een reactie van jou!

Gr.Marco

Opmerking

Working...
                                X