Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Broeden

Hallo,

Ik heb 2 zebravinkjes en ik ben eigenlijk best wel benieuwd of het een koppeltje is..

Ze zijn pas 3 maanden dus ik wacht nog ongeveer 3 maanden mischien nog wat meer en dan ga ik pas aan de slag

Maar ik dacht ik kan alvast wat vraagjes stellen.

Wat voor een broed kooi kan ik het beste nemen? een broed kaai die ik in de voliere kan op hangen, of een broed kooi dat een klein kooitje is en die je apart kunt zetten?

Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt

Groetjes,

Fabien
    Groetjes,

Fabien!

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Wacht nog maar gewoon 9 maanden met broeden.

Opmerking

zebra's

liever wachten tot de vogels minstens (!) 9 maanden oud zijn, liever nog een jaar.

als broedkooi kun je een aparte kooi nemen die aan 3 zijden dicht is (de voorkant dus wel open ) een lengte van zo'n 60 cm is heel geschikt.
      man en pop bij elkaar plaatsen en een (halfopen) nestkastje ophangen.
      dan kom je al een heel eind.

ik neem even aan dat je weet wat je met je jonge vogels doet?
      je kunt niet alles zelf houden neem ik aan.
      Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Ik zou wachten totdat je vogeltjes 1 jaar oud zijn Als broedkooi een kooitje dat aan 3 kanten toe is, de voorkant tralies of gaas en een lade vanonder zodat de vloerbedekking gemakkelijk ververst kan worden, tegen de 3 dichte zijden misschien wat nep-planten? Bij ons broeden ze in een halve kokosnoot, maar blijkbaar broeden ze meestal gemakkelijker in een halfopen nestkast omdat het holenbroeders zijn.
        Matsje <3

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
          liever wachten tot de vogels minstens (!) 9 maanden oud zijn, liever nog een jaar.

als broedkooi kun je een aparte kooi nemen die aan 3 zijden dicht is (de voorkant dus wel open ) een lengte van zo'n 60 cm is heel geschikt.
          man en pop bij elkaar plaatsen en een (halfopen) nestkastje ophangen.
          dan kom je al een heel eind.

ik neem even aan dat je weet wat je met je jonge vogels doet?
          je kunt niet alles zelf houden neem ik aan.
          Beste Tropen kweker,

Jullie raden allemaal aan om te wachten tot dat ze 1 jaar zijn, dat ben ik dan ook van plan.

deels van de vogeltjes breng ik naar mijn opleiding, maar ik probeer zelf zo veel mogelijk zelf te houden maar het moet natuurlijk niet te druk worden.
          Groetjes,

Fabien!

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Opmerking

Working...
          X