Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleurslag is dit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Opmerking

jeugd ontmoetingsdag is

@ Henk, Klopt idd de jeugd ontmoetingsdag is een zeer goede en mooie dag om de keurmeesters wat te vragen.
      dan zijn ze er om voorlichting te geven over de vogels en als jeugdlid leer je ook andere jeugd inzenders kennen.
      zelf ben ik een groot voorstander van deze dag.
      http://members.home.nl/maurice.pieper

Opmerking

Ik persoonlijk zou niet vrolijk worden van een vogel van 85 punten ook al is het mijn eerste show. En ik denk eerlijk gezegd dat dit een vogel is die zeker niet meer verdiend (ik weet het ik ben geen keurmeester, en ja een foto kan vertekenen). Hier wordt al de tip gegeven: paar haar aan een forse en donkere bleekrug grijze man en dan kunnen daaruit toch leuke vogels komen. Op een normale keuring (dus geen jeugddag o.i.d. waar je kunt praten met de keurmeester) wordt een zebravink gekeurd naar aanleiding van de standaard. Dus ze gaat een hoop op- en aanmerkingen krijgen, maar die opmerkingen hoeven in het geheel weinig te zeggen over de geschiktheid als kweekvogel (hoewel type en formaat natuurlijk wel belangrijk zijn, zowel bij een kweek- als TT-vogel).

@ Jos: ik bedoel zeker niet dat vogels meer punten krijgen als ze van een jeugdlid zijn. Maar ik durf wel te beweren dat vaak de slechte vogels van jeugdleden minder negatief worden beoordeeld dan wanneer ze in de volwassene klasse zouden meespelen.

Opmerking

ik vind de jeugd ontmoetings dagen ook een prima idee van de N.B.v.V en de jeugd maakt daar kennis met andere jeugdleden van ander verenigingen.( SUPER)

Maar moeten we de jeugd dan bij de onderlinge TT weg houden tot ze vogels hebben van 88 punten of meer ???

ik wil wel eens weten hoe andere verenigingen dit aan pakken want je kunt mij niet wijs maken dat je de jeugdleden blij zijn als ze alleen met de tafelkeuring en op jeugd ontmoetings dagen mogen komen met vogels en op de onderlinge TT geweert worden omdat de vogel maar 85 punten kan krijgen en zodra ze genoeg punten krijgen mogen ze wel naar de onderlinge TT????? of word er dan gezegd kom maar met een goede C vogel ( dus pronken met andermans veren ) en laat je eigen gekweekt vogel maar thuis want die krijg maar 85 punten ?????

het staat er wel heel zwart/wit hier boven maar ik wil gewoon weten hoe andere verenigingen het doen want ik zie mij al staan op de tafelkeuring na dat de keurmeester hem heeft verteld dat het niet helemaal een top vogel is maar dat hij mooi op weg is (want op zon manier zeggen ze gewoon dat de vogel niet mee doet om de punten) om tegen een manetje van een jaar of 7/8 die daar trots met zijn eigen gekweekte vogel staat ja kom maar niet op onze TT want die vogel haalt maar 85 pnt. ik zou wel zegen tegen dat mannetje kom maar met je vogel je hebt een mooi vogel maar de keurmeester houd zich aan een paar regels wie af zijn gesproken binnen de vogelwereld en daar staat in hoe de perfecte TT vogel moet zijn en die van jou heeft nog wat punten ( die vertel je hem en vertelt hem wat hij er aan kan doen in de volgende kweek)wat nog niet helemaal goed zijn dus je haalt nu wat mindere punten op de TT maar daar kun je met de vogende kweek op letten en dan heb je volgend jaar nog mooiere vogels en krijg je ook meer punten ( zo sla je hem niet met een bote bijl voor de kop maar vertelt wel de waarheid want elke gezonde vogel is mooi maar ze voldoen niet altijd aan de regels)

M.V.G
          Marcel

P.S: ik heb niets tegen C vogels want vind dit zelf een prima iets
          Gr Marcel Levers

Opmerking

bij ons "De Oostvogel" is elke vogel welkom.
            of het er nu een is van 80, 85 of 92 pnt dat maakt niet uit.
            met een goede begleiding van de leden komt het van zelf wel goed.
            LOL HEBBEN IS HET MOOISTE IN EEN HOBBY DE REST KOMT LATER.
            maar als er advies word gevraagd of ze de vogel moeten insturen moet je ook een eerlijk antwoord geven.
            in dit geval zeg ik dus laat mooi thuis en spaar haar voor de kweek met een mooie bleekrug grijs man.
            gebruik alleen de gekweekte poppen verder voor de kweek en of de volgende TT.
            wat betreft de keurbriefjes,
            daar staat vaak ook niet duidelijk op van wat en waar de fout zit.

Tekening niet goed! welke?
            model niet mooi/ goed. wat moet beter?
            kleur niet egaal. Waar?
            zwart kan donkerder. waar staart, traanstreep, borstrand ?

Maar nogmaals alle vogels zijn bij ons welkom,
            iedereen beleeft zijn hobby op een andere manier.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door M.Pieper
              .
              maar als er advies word gevraagd of ze de vogel moeten insturen moet je ook een eerlijk antwoord geven.
              in dit geval zeg ik dus laat mooi thuis en spaar haar voor de kweek met een mooie bleekrug grijs man.
              gebruik alleen de gekweekte poppen verder voor de kweek en of de volgende TT.
              beste maurice ik ben het met je eens maar het ligt er wel aan als deze jongen nu alleen deze heeft gekweekt dan zeg ik kom er mee naar de TT maar heeft hij een hok vol zitten dan laat hem mooi thuis

m.v.g

marcel
              Gr Marcel Levers

Opmerking

hij is natuurlijk vrij om te doen wat hij wil en de vogel is meer dan welkom.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marcellevers
                  ik vind de jeugd ontmoetings dagen ook een prima idee van de N.B.v.V en de jeugd maakt daar kennis met andere jeugdleden van ander verenigingen.( SUPER)

Maar moeten we de jeugd dan bij de onderlinge TT weg houden tot ze vogels hebben van 88 punten of meer ???

ik wil wel eens weten hoe andere verenigingen dit aan pakken want je kunt mij niet wijs maken dat je de jeugdleden blij zijn als ze alleen met de tafelkeuring en op jeugd ontmoetings dagen mogen komen met vogels en op de onderlinge TT geweert worden omdat de vogel maar 85 punten kan krijgen en zodra ze genoeg punten krijgen mogen ze wel naar de onderlinge TT????? of word er dan gezegd kom maar met een goede C vogel ( dus pronken met andermans veren ) en laat je eigen gekweekt vogel maar thuis want die krijg maar 85 punten ?????

het staat er wel heel zwart/wit hier boven maar ik wil gewoon weten hoe andere verenigingen het doen want ik zie mij al staan op de tafelkeuring na dat de keurmeester hem heeft verteld dat het niet helemaal een top vogel is maar dat hij mooi op weg is (want op zon manier zeggen ze gewoon dat de vogel niet mee doet om de punten) om tegen een manetje van een jaar of 7/8 die daar trots met zijn eigen gekweekte vogel staat ja kom maar niet op onze TT want die vogel haalt maar 85 pnt. ik zou wel zegen tegen dat mannetje kom maar met je vogel je hebt een mooi vogel maar de keurmeester houd zich aan een paar regels wie af zijn gesproken binnen de vogelwereld en daar staat in hoe de perfecte TT vogel moet zijn en die van jou heeft nog wat punten ( die vertel je hem en vertelt hem wat hij er aan kan doen in de volgende kweek)wat nog niet helemaal goed zijn dus je haalt nu wat mindere punten op de TT maar daar kun je met de vogende kweek op letten en dan heb je volgend jaar nog mooiere vogels en krijg je ook meer punten ( zo sla je hem niet met een bote bijl voor de kop maar vertelt wel de waarheid want elke gezonde vogel is mooi maar ze voldoen niet altijd aan de regels)

M.V.G
                  Marcel

P.S: ik heb niets tegen C vogels want vind dit zelf een prima iets
                  Ik ben even de weg kwijt, maar ik zal vast niet goed hebben gelezen. Waar heeft iemand gezegd, of zelfs gesuggereerd, dat hij van de TT geweerd wordt met deze vogel? Geen 1 vogel kan/mag geweigerd worden zolang hij gezond is en verder in de TT-regelementen niet vermeld staat dat bepaalde vogels (bv zangkanaries) niet gevraagd worden. Ik heb nog nooit gezien dat ergens in een regelement staat dat alle vogels onder de 88punten worden geweerd. Daarbij praat je jezelf ook tegen. Want volgens jouw gaat hij naar een tafelkeuring/jeugddag, krijgt zijn vogel beoordeeld met nog beter advies erbij dan op een normale show (dat is de toegevoegde waarde van zo'n dag) en dan moet hij nog steeds zijn vogeltje inzenden op de TT want daar leert hij van... Wat is dan de meerwaarde van het extra inzenden naar een normale TT?
                  p.s. niet kwaad bedoelt hoor Marcel

Feit blijft dat het jeugdlid zelf moet weten of hij de vogel inzend naar de TT dat kan niemand anders voor hem beslissen, maar in mijn ogen leert hij er veeeel meer van als hij haar gewoon een keer naar een tafelkeuring meeneemt en verder lekker thuis laat om tegen die forse donkere bleekrug grijze man te zetten, waar al verschillende mensen het over gehad hebben.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marcellevers

het staat er wel heel zwart/wit hier boven
                    zo als het ook al in de tekst staat hier (het staat er wel heel zwart/wit hier boven )

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Verhoeven
                    Ik ben even de weg kwijt, maar ik zal vast niet goed hebben gelezen. Waar heeft iemand gezegd, of zelfs gesuggereerd, dat hij van de TT geweerd wordt met deze vogel? Geen 1 vogel kan/mag geweigerd worden zolang hij gezond is en verder in de TT-regelementen niet vermeld staat dat bepaalde vogels (bv zangkanaries) niet gevraagd worden. Ik heb nog nooit gezien dat ergens in een regelement staat dat alle vogels onder de 88punten worden geweerd. Daarbij praat je jezelf ook tegen. Want volgens jouw gaat hij naar een tafelkeuring/jeugddag, krijgt zijn vogel beoordeeld met nog beter advies erbij dan op een normale show (dat is de toegevoegde waarde van zo'n dag) en dan moet hij nog steeds zijn vogeltje inzenden op de TT want daar leert hij van... Wat is dan de meerwaarde van het extra inzenden naar een normale TT?
                    ik zeg hier ook niet dat een vereniging dit doet en mag doen

Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
                    Je moet een jeugdlid niet adviseren een vogel van 85 (of lager) in te sturen
                    Met andere woorden kom maar terug als je meer punten helpt

Het klopt dat ik net als de rest van de forum leden vind dat :

"Op een tafelkeuring/jeugddag, zijn vogel beoordeeld met nog beter advies erbij dan op een normale show"

ik weet niet of die jongen weet van een jeugddag en ik weet ook niet of hij binnen zijn vereniging een tafelkeuring heeft maar wat ik wel weet dat deze jongen zijn vogel graag in wil sturen

Oorspronkelijk geplaatst door Geert
                    . Maar hij is jeugdlid en wil in zijn ogen deze supervogel toch insturen.
                    Gr Marcel Levers

Opmerking

Laat maar.....
                      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Marcel, is deze vogel van jou? Dacht 't niet toch?
                        Geert is starter van dit onderwerp en die vraagt helemaal aan het begin en namens een jeugdlid of het zin heeft een dergelijke vogel in te sturen op de tentoonstelling..
                        o en omdat geerd dit onderwerp startte en ik een mening geef waar op gereageerd word mag ik niet meer reageren op dit onderwerp omdat geert het onderwerp startte wat is dat van onzin forums zijn om je mening te geven en discussie over te voeren.

Beste hans als je hier onder kijkt zie je dat ik nooit over de jeugd ontmoeting dag begonnen maar henk en ook niet over het tafelkeuring begonnen ik heb er wel over door gesproken dat ik dit super idee vind van de N.B.v.V maar dat mag ik blijkbaar niet vinden.

En nog even een ding hans wat doe je negatief over de jeugd hier een paar dingen wat je aan haalt:

Het probleem met jeugdvogels is altijd, zijn het vogels van een echt jeugdlid die alles zelf doet, zonder hulp van een vogels kwekende vader of opa. Of is het een jeugdlid die 2 keer per jaar in het vogelhok komt, omdat hij zijn vader die week vergeten is hem zijn zakgeld te geven, kort gezegd een vader die een paar vogeltjes ringt voor zoonlief.
                        Ik kom regelmatig op tafelkeuringen, maar je ziet eigenlijk zelden of nooit een jeugdlid, die zitten achter hun PC of hun X-box.
                        Denk positief bij jou zijn met zulke teksten de glazen altijd half leeg , in plaats van half vol.

Ik dacht dat ik eerder in het forum had gezegd dat het klopte dat het geen gevraagd kleurslag was.

En dat onderling TT geen plaats is om sfeer te proeven is onzin. Er is geen geschiktere plaats voor jeugd en beginnende leden om het TT gebeurden te leren kennen. Dit is de basis en als je bij je eigen vereniging leuk mee draait ga je naar de regio TT en dan een keer naar de grote show in appeldoorn ( N.B.v.V) of zuthen ( algemene bond). Zo werkt het en niet anders of jij moet een plaats hebben waar deze mensen heen kunnen tot ze een voor jou goed genoege vogel hebben waar ze mee op de TT mogen komen

m.v.g

Marcel
                        Gr Marcel Levers

Opmerking

Beste Mensen

Ik sta verstelt wat een simpele vraag tegenwoordig op deze forum teweeg kan brengen.
                          Ik hoop dat niet veel jeugd deze onderwerp zal lezen want dan weet ik zeker dat er weing jeugd en/of beginnende leden zullen insturen
                          Mijn mening over het wel of niet insturen van de zebravink is heel duidelijk n.l deze vogel gaat gewoon naar de T.T.
                          Want als een jeugdlid die zelf wil kweken een vogel van 91 punten heeft gekweek dan is hij/zij geen jeugdlid meer maar seniorlid of hij/zij zit alsnog achter de computer of x-box en als je dan bang bent dat onze sport vergrijst dan moet je toch vogels van jeugdleden iets anders beoordelen,en als daarbij senioren niet tegen kunnen dat een jeugdlid door een andere telling meer punten zal halen dan hun eigen vogels dan lekker puh.

p.s.Maar het grootste ergenis vind ik wel deze n.l. als ik niet deze vogel op deze forum had gezet dan had ik plus het jeugdlid nooit geweten dat deze in zijn ogen supervogel helemaal niet werd gevraagd werd op tentoonstelling.
                          want als je naar het vraagprogamma kijk staat er toch duidelijk "andere pastellen" dus waarneer weet je of een goede vogel heb.

Groeten Geert

Opmerking

jonge jonge jonge wat kunnen we mekaar toch weer goed verstaan
                            de een zegt het is niet wit en de ander zegt het is niet zwart en toch willen ze niet inzien dat beide gelijk hebben ze zeggen het alleen anders. (hij was grijs)

ik vind het ontzettend jammer voor de discussie dat je je waardevolle bijdrage in mijn ogen hans weggehaald hebt zo is er van de hele discussie niets meer te begrijpen.

ik stuur al heel wat jaren in en allang niet meer als jeugdlid maar als ik van een vogel weet dat hij/zij maar 86 punten of minder haalt laat ik hem/haar lekker thuis.

maar daar ging de discussie niet over de vraag was welke kleur is dit en hoe moet ik hem inschrijven daar is door hans en anderen een antwoord op gegeven met een advies en dat kun je opvolgen of niet en daar kun je anders over denken en dat mag je mede delen maar probeer niet ten koste van alles je gelijk te halen dat is voor niemand goed ook voor jeugdleden niet.

en geert dat deze vogel naar de TT gaat prima maar om nu meteen te zeggen dat als een jeugdlid met een vogel waarvan men zegt het is geen gevraagde kleurslag en je nog maar moet afwachten of de vogel in TT conditie is een goed resultaat zal halen en of hij/zij hier blij mee zal zijn weet alleen de man/vrouw die de jongen kent en ik denk persoonlijk dat er maar weinig jeugdleden zijn die 91 punten halen en de vogels echt alleen doen daar zit altijd een seniorlid achter(en dat is hellemaal niet erg hoor) en die zijn vaak nog trotser als het jeugdlid zelf.

waar ik echter ook wel benieuwd naar ben is wat waren de adviezen van de mensen die nu gereageerd hebben als het geen jeugdlid betrof maar een beginnend lid van 35 jaar of een beginnend lid van 80.
                            Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

jammer jammer jammer, dat nu door een discusssie op 1 punt ook meteen de goede kweek adviesen weg zijn, jammer

denk dat dit dan ook de laaste bericht moet zijn want het is nu niet meer te volgen door de rest dus voor mij is dit forum nu gesloten en reageer ook niet meer op dit ondewerp

M.v.g

Marcel
                              Gr Marcel Levers

Opmerking

geef die vogel een kans

nou marcel ik ben het niet met je eens wat betreft dit discussie punt is over.
                                ik ben nu net twintig en dus geen jeugdlid meer. mijn eerste vogels die ik inzond was een span dat ik had gekocht. alleen maar om te zien hoeveel ik ernaast zat. het doet er niet toe wat voor punten je hebt gehaald je krijgt commentaar. ik keek na de tijd met een goede kweker naar de punten. (dit kun jezelf voor je kind ook vragen heb je niet het bestuur voor nodig zijn oud en wijs genoeg toch?) ik heb in me eerste jaren ook vogels van 83,84 gehad en toch heeft niemand me de grond in getrapt van zend maar niet in ga je rot vogels maar bij een jeugddag bij een andere vereninging op een districtjeugddag laten zien.

want ik werd wel bij een jeugddag in de grond getrapt toen ik 14 was, sindsdien heb ik alles bij mijn vereniging geleerd en bij andere grote kwekers. je leert niet door alleen je vogels in te zenden je moet je ogen laten openen door mensen die er verstand van hebben en dat zijn niet alleen keurmeesters.

mocht je het door deze discussie niet meer aandurven om je vogels in te zenden vraag dan een goede kweker of hij langs kan komen bij je thuis. desnoods koop je bij een goede kweker een span waar je wel goede tt jongen van kan verwachten en volgend jaar goed kan meedraaien.

heel veel succes!!!
                                met vriendelijke groet Ben
                                Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                                X