Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravink (pop) gevonden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

dremel

Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ehh misschien een gekke vraag maar kan een zebravink papegaaienziekte overbrengen? Sinds maandag (5 dagen nadat ik het vogeltje vond) kreeg ik ineens griepverschijnselen. Keelpijn, hoesten, hoofdpijn, flinke koorts, het kan natuurlijk ook gewoon een normale 'griep' zijn maar hoe zie je het verschil?

Opmerking

Ik heb een site gevonden over de papegaaienziekte.

Als je het niet vertrouwdt neem contakt op met je huisarts.
        Maar het kan natuurlijk ook een toeval zijn.
        Sterkte.
        sigpic
        Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

Bedankt voor je reactie. Ik las dat de incubatietijd 1 tot 2 weken is, dan is 5 dagen wel erg snel. Misschien dan toch gewone griep, al heb ik dat vrijwel nooit.

Opmerking

Daar ben ik weer even! Op 21 oktober heb ik er een zebravink pop bijgeplaatst en dit gaat prima samen. De achterste op de foto is het nieuwe vinkje.

Nu keek ik vanmorgen in het nestje en wat denk je... een ei! Zover ik weet zijn het twee poppen, maar het nieuwe vogeltje zat wel in een gemengd gezelschap vinkjes dus incl. mannetjes. Kan het zijn dat ze al bevrucht was of leggen ze soms ook gewoon onbevruchte eitjes?

Opmerking

bevrucht of niet?

Je hebt in iedergeval 2 popjes.

Of de eitjes ook bevrucht zullen zijn van die nieuwe pop, zou zomaar kunnen.
              Maar dat zal je af moeten wachten.

Misschien 1 of 2.

Onbevruchte eieren worden in de regel gelegd als er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, of dat 1 van de oudervogels niet vruchtbaar is.
              Met andere woorden 2 poppen zullen ook eieren gaan leggen.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Aha het blijft dus nog een paar weken spannend of het wel of niet bevrucht is. Ik stond wel even raar te kijken toen ik dat ei zag liggen.

Opmerking

Working...
                X